ایسنا نوشت:

رييس كل بانك مركزي با بيان اينكه قطعا مسائل سياسي بر ارز تاثير دارد، تصريح كرد: ما نمي‌خواهيم نرخ رسمي ارز را بالا ببريم و بگوييم با نرخ آزاد يكي شده، بلكه سعي ما اين است كه نرخ دلار بازار را به سمت خود بكشيم.
محمود بهمني در مورد نرخ ارز گفت: ما نمي‌خواهيم نرخ رسمي دلار را بالا ببريم و بگوييم اين نرخ با نرخ آزاد دلار يكي شده، اين كاري ندارد اما تمام سعي ما اين است كه بازار را به سمت خود بكشيم و اين را هم در دستور كار خود داريم.
وي با طرح اين سوال كه آيا وقتي امروز كه نرخ ارز 1226 تومان است، با يك مقاله نرخ آزاد دلار 150 تومان افزايش مي‌يابد اين تقصير بانك مركزي است؟ افزود: ما براي واردات كالا هر ميزان كه ارز نياز باشد تخصيص مي‌دهيم. ما امروز مشكل ارز نداريم. چرا كه درآمدهاي ارزي ما از مصارف ارزي ما بيشتر است.
بهمني در اين مورد اظهار كرد: كل واردات ما 71 ميليارد دلار و كل درآمدهاي نفتي ما 100 ميليارد دلار در سال است و اگر درآمدهاي ناشي از صادرات غيرنفتي و غيردولتي را حساب كنيم هم اين رقم درآمدها به 140 ميليارد دلار مي‌رسد.
وي متذكر شد: بنابراين ما در اعطاي تسهيلات ارزي براي واردات كالا مشكل نداريم اما بحث نقل‌وانتقال است كه به هر ترتيب ان‌شاءالله حل مي‌كنيم.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 224078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • الهه IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
    3 0
    آقای بهمنی عزیز! این را یک بچه 2 ساله هم این روزها می فهمد که عوامل سیاسی روی نرخ ارز تاثیر می گذارد ولی بانک مرکزی هم ابزارها و روشها و چاره هایی برای مقابله با این اثرات باید داشته باشد وگرنه اصلا" بانک مرکزی برای چی وجود خارجی پیدا کرده است؟!!!!! آیا کنترل بازارهای مالی کشور از وظایف بانک مرکزی نیست؟! پس در پاسخ به سوال شما که وقتی با یک مقاله قیمت ارز بالا میرود آیا این تقصیر بانک مرکزی است یا خیر باید بگوییم که قطعا" عدم ارائه راه حل برای کنترل چنین وضعیتی تقصیر بانک مرکزی است و لاغیر!!!
  • الهه IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
    3 0
    آقای بهمنی لازم است خاطرنشان بسازم که یکی از ارائه کنندگان چنین مقالاتی که باعث بالارفتن نرخ ارز می شوند شخص شما هستید, اینطور فکر نمی کنید؟؟؟ وقتی اعلام می کنید که جلوی واردات غیرضروری را میگیرید برداشت مردم چه می تواند باشد جز اینکه بانک مرکزی با کمبود ارز روبه روست و ایا این باعث تقاضای بازار و بالارفتن قیمت نمی شود؟!!!!