ایسنا نوشت:

معاون انتظامي سازمان نظام پزشكي ضمن تاكيد بر اين كه طرح پزشك خانواده تنها راهكار نجات سيستم درماني كشور است، گفت:‌ اجراي اين طرح به كنترل تورم در بخش بهداشت و درمان كمك مي‌كند.
 

 

دكتر غلامرضا نيك‌نژاد درباره اجراي طرح پزشك خانواده و تاثير آن در ميزان شكايات از جامعه پزشكي، اظهار كرد: طرح پزشك خانواده هنوز سراسري نشده است.
وي افزود: يكي از ايرادهاي آن، اين بود كه هر پزشك در منطقه خود بايستي 2500 نفر را تحت پوشش قرار بدهد. اين تعداد در كشورهاي پيشرفته 500 نفر و در كشورهاي همجوار هزار نفر است تا بهتر بتوان به مردم تحت پوشش رسيدگي كرد.
معاون انتظامي سازمان نظام پزشكي با اشاره به حضور 80 هزار پزشك عمومي در كشور گفت: با در نظر گرفتن 2500 نفر براي هر پزشك، 35 هزار پزشك عمومي به كار گرفته مي‌شوند.
نيك نژاد اضافه كرد: يك بعد ديگر اجراي طرح اين است كه پزشك عمومي درحال حاضر و در شرايط كنوني جايگاهي دارد، تعداد مشخصي بيمار ويزيت مي‌كند و درآمد ميانگين‌ ماهيانه‌اش ثابت است، حال درآمد هر پزشك با تحت پوشش رفتن 2500 نفر جاي بحث دارد. ضمن آن كه وزارت بهداشت ميزان اين حقوق را معين مي‌كند اما وزارت رفاه بايد آن را پرداخت كند.
وي ضمن تاكيد بر اين كه طرح پزشك خانواده تنها راهكار نجات سيستم درماني كشور است، گفت:‌ اميد است اين سيستم به صورت صحيح پا بگيرد و هر بيماري به خود اجازه ندهد براي يك سرماخوردگي ساده به يك فوق‌تخصص مراجعه كند.
معاون انتظامي سازمان نظام پزشكي با اشاره به اينكه بيمار بايد از سوي پزشك خانواده به متخصص ارجاع شود، گفت: قيمت درمان به تدريج در حال بالا رفتن است، ويزيت تنها يك بعد آن است و اگر بيمه اين هزينه‌ها را تقبل نكند بسياري نمي‌توانند امر مداواي خود را پيگيري كنند.
نيك‌نژاد در پاسخ به اين پرسش كه با توجه به كاهش مراجعات غيرضروري به متخصصان آيا آمار شكايات هم پايين مي‌آيد، گفت: اين طرح هنوز به طور كامل اجرا نشده است اما به طور كلي پياده‌سازي اين طرح موفق است و به كنترل تورم در بخش بهداشت و درمان كمك مي‌كند.
301301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 238954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =