فرمانده نیروی انتظامی با اعلام خبر تسلط 95 درصدی پلیس در کنترل مرزها گفت: مسیر کاهش جرایم تروریستی، امنیتی، خشن همچون قتل، سرقت‌مسلحانه، شرارت و آدم‌ربایی در حال کاهش است.

به گزارش خبرآنلاین، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در مراسم صبحگاه مشترک نیروی انتظامی با بیان اینکه هفته نیروی انتظامی ظرفیتی است برای ارتباط اجتماعی و ارائه خدمات مضاعف برای مردم، گفت: طرح شعارهای جدید متناسب با فعالیت و اهداف راهبردی نیروی انتظامی در مسیر خدمت‌گذاری به مردم است.
احمدی‌مقدم با بیان اینکه باید به نیاز امنیتی مردم توجه بیشتری کرد گفت: امروز پلیس از مرکز تا مرز نسبت به تامین امنیت اقدام کرده است.
فرمانده ناجا با بیان اینکه مرزهای سیستان و بلوچستان، شرق، شمال غرب و غرب با این که در مجاورت کشورهای ناامن و تروریستی قرار دارند،امنیت کاملی در آنجا برقرار است و مردم در نقطه صفر مرزی در آرامش مشغول به زندگی هستند، گفت: سال 91 به عنوان یکی از امن‌ترین سال‌ها شناخته شده است به گونه‌ای که بر اساس آمارها کمترین حوادث ناامنی و تروریستی در این شش ماهه رخ داده است.
وی با بیان اینکه تمامی جرایم خشن، تروریستی، امنیتی و خشن از جمله قتل، سرقت مسلحانه، شرارت، آدم‌ربایی و ... کاهش‌های قابل توجهی داشته است گفت: این در حالی است که برابر نظرسنجی مراکز دانشگاهی در همه استان‌ها احساس امنیت افزایش یافته است و حتی در برخی مناطق که قبلا ناامن بوده‌اند این نسبت دو چندان بوده است.


سرمایه اجتماعی، اساس اقتدار ما
احمدی‌مقدم با اشاره به شعار هفته ناجا که «سرمایه اجتماعی، اساس اقتدار ما» است گفت: بیش از یک دهه از تشکیل معاونت اجتماعی در پلیس می‌گذرد که این معاونت نیز در راستای مردمی شدن پلیس بوده است.
وی با بیان اینکه شعارهای هفته ناجا تنها کلماتی نمادین نیست گفت: این شعارها چراغ راه نیروی انتظامی است که برای حرکت خستگی‌ناپذیر پلیس در نظر گرفته شده است.
فرمانده ناجا با بیان اینکه شعار تنها یک کلمه تزئینی نیست گفت: شعارهای هفته ناجا اهداف سازمانی هستند.
وی با بیان اینکه شعار امسال نیروی انتظامی راهبرد نیروی انتظامی را نشان می‌دهد گفت: مشارکت مردم اساس بقا و استمرار نظام است که این مسئله نیز باید در ناجا تبلور کند.
احمدی‌مقدم با بیان اینکه سرمایه اجتماعی به عنوان یک نتیجه و شاخص عملکردی است، گفت: انسان‌های شریف، مومن، با انگیزه، پاک و ایثارگر سرمایه‌های انسانی کشور هستند که می‌توانند این سرمایه انسانی را به سرمایه اجتماعی تبدیل کنند. چرا که سرمایه اجتماعی برگرفته از اعتقاد مردم و تسهیل کننده اهداف است.
وی با بیان اینکه کسب سرمایه اجتماعی در ناجا اهمیت دو چندانی دارد گفت: چرا که گیرنده و مخاطب اصلی نیروی انتظامی مردم هستند و نیروی انتظامی بدون مردم هیچ مفهومی ندارد و ناجا باید قادر باشد ارتباط خود را با مردم افزایش دهد.
فرمانده ناجا با بیان اینکه نیروی انتظامی باید مطالبات مردم را به دقت درک کند گفت: نباید اینگونه باشد که تصورات خود را به مردم نسبت دهیم و این موجب افزایش نارضایتی در مردم می‌شود.
احمدی‌مقدم گفت: کسب سرمایه اجتماعی توسط پلیس باعث مشروعیت، مقبولیت و مشارکت مردم در طرح‌ها می‌شود و اگر پلیس پایگاه مردمی نداشته باشد تنها یک اقتدار مسلح ظاهری و متزلزل دارد.
احمدی‌مقدم با بیان اینکه نیروی انتظامی همه تلاش خود را به کار می‌بندد تا مطالبات مردم را به درستی درک کند، گفت: مردم نیز باید مطالبات خود را احصاء کنند و این در حالی رخ می‌دهد که مردم خود را در انتقاد و حتی شکایت از پلیس آزاد ببینند و احساس کنند گوش شنوایی هم وجود دارد نه اینکه تصور کنند پلیس افرادی بی‌نیاز از پاسخگویی هستند.


پلیس الگوساز و الهام‌بخش در سند چشم انداز 1404
احمدی‌مقدم با بیان اینکه پلیس در افق چشم‌انداز سند 1404، پلیسی الگوساز و الهام‌بخش برای کشورهای مسلمان است گفت: این پلیس باید شایسته و بایسته باشد که البته مسیر سختی در پیش داریم اما گام‌های بلندی در این راه برداشته شده است.
وی با بیان اینکه نیروی انتظامی خود می‌داند که نقص‌هایی نیز دارد گفت: اراده پلیس در حرکت در مسیر اصلاح و بهترشدن نیز وجود دارد.
45232

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 246796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    12 0
    به استسنای استان کرمان
  • بدون نام IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    11 1
    جنا ب سردار با سلام نگاهي هم به شهرستانهاي كوچك بيندازيد كه در فقر فرهنگي بسر مي برند و ارزل و اوباش هنوز و جود دارند و هروز دعوا و درگيري است - كازرون
  • بدون نام IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    23 0
    واقعا اینقدر از نظر امنیت بالا هستیم باید الباقی کشور ها از ما الگو بگیرن 2 سال پیش کیف همسر مو تو میدون توپخونه زدن ماشین پلیس 20 متری ما وایستاده بود از جاشون تکون نخوردن و بعد از اعتراض من گفتند خانم ادم خودشو واسه 500 هزار تومن جلو چاقو نمی ده .اینه امنیتی که ما داریم
  • من IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    12 0
    به جز البرز
  • مجید IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    17 0
    ادعای پوچی است اینهمه به امنیت جامعه امریکا خندیدیم سرمان آمد جرائمی مثل سرقت،فروش مواد مخدر و تجاوز در جامعه ما روز به روز در حال افزایش است که همه ما این را خوب میدانیم.همین سه روز پیش بود که اتومبیل بنده رو جناب دزد خالی کرد.و هفته پیش از آن هم جلوی چشمم کیف یه بنده خدارو تو روز روشن از دستش گرفتن.با این پلیس خدا به داد مردم برسه
  • علی IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    20 0
    لابد کشتن یه خانم جوان تازه ازدواج کرده تو خیابون جلوی چشم همه وقتی داشته از دانشگاه بر میگشته که بره به شوهر و زندگیش برسه تو اندیشه کرج مورخ 5/7/91 (چهارشنبه) به خاطر 2تا دونه النگو و یه حلقه ازدواج نشان دهنده امنیت
  • بدون نام IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    13 0
    "مسیر کاهش جرایم تروریستی، امنیتی، خشن همچون "قتل"، "سرقت‌"مسلحانه، "شرارت" و 'آدم‌ربایی" در حال کاهش است!!!
  • بی نام US ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    22 0
    هفته پیش با چاقو جلو من رو گرفتند و هر چی داشتم رو بردند,پلیس اومده داره به من میگه مواظب باش دیگه پول هات رو نزنن!!!! رفتیم کلانتری،رییس کلانتری میگه ما که نیرو نداریم کاری بکنیم حالا داریم سعی خودمون رو می کنیم اما بدونید کاری از دست ما بر نمیاد :| (جدیدا توی تمام کلانتری ها و بین تمام پلیس ها بطور خودجوش همین حرف مد شده تا هیچ توقعی برای امنیت در ما مردم نگذارند...) فقط در طی 2ماه دزدیدن لپتاپ من با شکستن شیسه ماشین،تهدید چاقو به من،تهدید با کلت و بردن ماشین دوست بابام جاو خونشون،بستن خیابون در شب احیا و تهدید دوستم.. این جا شیراز و ما داریم از امنیت و خوشحالی می میریم خبر آنلاین لطفا انتشار بده،تا بفمهن امنتیت نیست! من هم پای تمام حرف هام ایستادم
  • کرج IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    14 0
    من که در کرج زندگی میکنم هیچ احساس امنیتی نمیکنم هر لحظه احتمال هر گونه برخورد خشنی رو باید داشته باشم.نمونه اش کشته شدن دوتا از قهرمانان کشور در شهر بیشتر برسی و تحقیق کنید سردار
  • بدون نام DE ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    14 0
    امنيت كي ؟ جرات نداريم بچه مان مسير خانه تا مدرسه را تنها طي كند . خطر تصادف با خودروها را بجان مي خريم تا از خطر كارد زورگيرها در زيرگذر ها در امان باشيم . با كوچكترين غفلت خودرو ، خانه و اموالمان به سرقت مي رود . قتل و جنايت آن هم از نوع خانوادگي ستون ثابت صفحه حوادث روزنامه ها شده . كمتر خانواده اي پيدا مي شود كه كسي در فاميل يا آشناهاشان معتاد نداشته باشد . وضع رفت و آمد كنترل ترافيك و جرايم راهنمايي و رانندگي هم با تعدادكشته ها مجروحان و تعداد خودروهاي خسارتي بسنجيم واويلا است .نمي خواهم بگم پليس مقصر همه اينهاست ولي همه اركان جامعه بايد درست كار كنند .
  • بدون نام AU ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    15 0
    سردار احمدی مقدم: در همه استان‌ها احساس امنیت افزایش یافته است محض اطلاع....گفتم شاید ما با امنیت آشنا نیستیم و گفتم لطف بفرمایید این مورد را برای ما بشکافیین تا با معنی و مفهوم امنیت آشنا بشیم. تنها به بوتیک نروید برای خرید از هر مکان ناشناخته مخصوصا انواع بوتیک ها ،تنها نرید.. این قضیه در مشهد اتفاق افتاده و احتمال داره در شهرهای بزرگ دیگه هم باشه که بی خبریم. آقا به همراه خانومش با اتومبیل پراید به این خیابون برای خرید میرن. آقا برای کاری از ماشین پیاده میشه و به خانومش میگه تو مانتو فروشی ها چرخی بزنه تا اگه مورد دلخواهش پیدا شد به آقا تک زنگ بزنه تا بیاد ببینه اما بعد از تمام شدن کار آقا . خبری ازخانم نمیشه آقا نگران میشه و دنبالش میگرده . یکی دو ساعت طول میکشه و بسیار نگران
  • بدون نام IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    17 0
    فقط در حال تعریف از خودتونید...کدوم احساس امنیت؟؟ در جریان هستی امار قتل و تجاوز تو کشور چقدره؟؟ هیچ وقت هم آمار واقعی رو منتشر نمیکنید.. راستی شما که اینقدر از آمریکا بدتون میاد میدونید CIA هر 30سال کل اسناد محرمانه رو منتشر میکنه؟؟ شما جرئت دارید چنین کاری کنید یا امنیت ملیتون به خطر میافته؟؟؟
  • دلال مرکزی IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    15 0
    مثلا" خیابان ولیعصر از چهار راه پارک وی تا سر پل تجریش، اگر ساعت 12 شب به بعد یک خانم بخواهد از این خیابان با اتومبیل عبور کند کلیه خودروهای 200 میلیون تومانی به بالا ایشان را به حدیت همراهی میکنند حتی سر تامین امنیت ایشان به ضد و خورد میپردازند.(لازم به توضیح است که خودروهای زیر 20 میلیون تومان در این خیابان در این ساعت انگشت شمار هستند و بقیه بالای 200 میلیون تومان هستند.
  • کامیار IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    14 0
    باشه....مخصوصا در تهران!!!
  • بدون نام IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    18 0
    والا ما که افزایشی احساس نمیکنیم. امدوارم بقیه مردم حس کنند.
  • بدون نام IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    14 0
    مد شده تو کلانتری همش بگن خدا رو شکر که خودت سالمی و مالتو بردن.دزد اومد تو خونه ما شبونه کلانتری میگه همچی وقتی خودتو بزن به خواب که نکشنت.هرروز هم ما اوقات فراغتمون پشت پنجره میشینیم میبینیم که جوونا دارن تو ماشینشون روبروی خونمون مواد میکشن.میبینیم که دارن ماشینمون رو لخت میکنن داد که میزنیم آی دزد آقا دزده فقط نگاه میکنه و با آرامش کامل سوار ماشینی که از قبل دزدیده میشه و میره به همبن سادگی