۰ نفر
۱۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۴

فارس نوشت:

بعد از درگیری‌های خونین بین شبه‌نظامیان و ارتش پاکستان به نظر می‌رسد ارتش به دنبال انجام یک عملیات بزرگ در مناطق قبایلی پاکستان است.
به گزارش روزنامه «نوای وقت» پاکستان، تعداد زیادی از تانک‌های ارتش در منطقه «خیبر ایجنسی» از مناطق قبایلی پاکستان استقرار یافته‌اند.

این در حالی است که جوخه‌های ارتش در نقاط مختلف این منطقه مستقر شده و منتظر دستور آغاز عملیات هستند.

به نوشته این منبع، نیروهای ارتش پاکستان بیشتر نقاطی را که شبه‌نظامیان در آن مخفی شده‌اند را محاصره کرده‌اند و به زودی نیروهای ویژه ارتش با انجام عملیات ضربتی پاکسازی این مناطق را آغاز می‌کنند.

این در حالی است که نیروهای امنیتی پاکستان روز گذشته با بمباران مخفیگاه‌های ستیزه‌جویان طالبان در منطقه خیبر 10 تن از آنها را به قتل رساندند.

اگرچه فرمانده نیروهای ویژه ارتش تاکنون حاضر به مصاحبه با هیچ رسانه‌ای نشده است اما مردم محلی و شاهدان عینی عنوان کردند که ارتش قصد ندارد نیروهای عادی را درگیر این عملیات کند بلکه نیروهای ویژه و تکاوران که به جوخه‌های مختلف تقسیم شده‌اند با پشتیبانی تانک‌ها و بالگردها وارد عمل می‌شوند تا موفقیت این عملیات را تضمین و کمترین آسیب را متحمل شوند.

به‌گفته مقامات پاکستانی، تعداد زیادی از افراط‌گریان و عوامل خشونت‌طلب با استقرار در مناطق قبایلی پاکستان دست به فعالیت‌های شبه‌نظامی‌گری بر ضد این کشور می‌زنند و ارتش پاکستان تاکنون بارها با شبه‌نظامیان در این منطقه درگیر شده است.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 255054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =