واحدمرکزی خبر:

گزارش ها حاکی است دو مقام اطلاعاتی افغان که به آمریکا سفر کرده بودند در این کشور ناپدید شده اند. اف بی آی هم اکنون در تلاش برای یافتن این دو مأمور اطلاعاتی است که در واشنگتن ناپدید شده اند.
این دو سرگرد فاروق غنی زاده رئیس بخش مبارزه با تروریسم و جنایت سازمان یافته در سازمان امنیت ملی افغانستان و سروان علی بابا خاشعی نیز معاون بخش آمریکا و اروپای این سازمان هستند.
غنی زاده و خاشعی برای شرکت در یک دوره آموزشی ده هفته ای به امریکا سفر کرده اند.
ناپدید شدن دو مقام اطلاعاتی افغان در خاک آمریکا سبب نگرانی مقامات امریکایی شده است.
یک مقام قضایی آمریکا گفت مأموران تحقیق معتقدند دلایل ناپدید شدن این دو مأمور اطلاعاتی فراتر از این موضوع است که آنها تنها می خواستند در خاک آمریکا باقی بمانند و یا این که آنها عازم کانادا شده اند جایی که قوانین مربوط به پناهندگی آسانتر از آمریکاست.
سابقه این دو نفر پس از آن که از سوی سازمان امنیت ملی افغانستان برای گذراندن دوره های آموزشی در امریکا انتخاب و معرفی شدند مورد بررسی قرار گرفت.
یک مقام آمریکایی در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی بی اس گفت که طی این دوره هیچ نشانه و یا رفتار غیر عادی از این دو افغان دیده نشده بود.
به گزارش پایگاه اینترنتی آنتی وار، این مقام گفت:« غنی زاده طی این دوره بسیار فعال بود. خاشعی نیز فردی بسیار آرام بود و در همه مراحل دوره شرکت کرد.»

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 256010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =