سردار یعقوب سلیمانی از عملکرد صدا و سیما در جریان حادثه تصادف دانش آموزان بروجنی انتقاد کرد.

به گزارش خبر آنلاین، دبیر قرارگاه راهیان نور ضمن حضور در کافه خبر با بیان اینکه اردوی راهیان نور کاملا داوطلبانه است و اجباری در کار نیست، گفت: متاسفانه در جریان تصادف دانش آموزان بروجنی که منجر به کشته شدن بیست و شش نفر شد، صدا و سیما بسیار بد عمل نمود و در واقع مساله را شور کرد. صدا و سیما در همان زمان با دختر خانمی مصاحبه کرد که تصریح داشت که اتوبوس از همان ابتدا - یعنی بروجن- دچار نقص فنی بوده، اما با این وجود اتوبوس حرکت کرده است. همین مساله منجر به اعتراض گسترده مردم و مسئولان شد. در حالی که تقصیری متوجه ستاد راهیان نور نبود.
رئیس اردوی بسیج مستضعفین با بیان اینکه من نیز دختر خود را در سانحه تصادف از دست داده ام، اظهار داشت: من به خوبی احساس خانواده هایی که فرزند خود را از دست داده اند، درک می کنم. اما واقعیت این است که ما همواره بر داوطلبانه بودن و داشتن رضایت نامه از والدین تاکید کرده ایم و تاکنون سابقه نداشته است که دانش آموزی به دلیل عدم حضور در کاروان راهیان نور، دچار مشکل شده و نمره او کم شود.
سلیمانی با انتقاد از هجمه گسترده به ستاد راهیان نور، گفت: شما نمی توانید به صرف یک اتفاق ناگوار که همه را متاثر کرد، ستاد راهیان نور را تعطیل کنید. کما اینکه هر ساله هزاران نفر در دریا غرق می شوند، اما شما نمی توانید به مردم توصیه کنید که به شمال نروند! کما اینکه اگر این توصیه را هم بکنید، کسی به آن توجه نمی کند.

مشروح گفت و گو با وی را در روزهای آینده در خبرآنلاین بخوانید.

29214

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 258970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
    359 4
    صدا و سیما یکبار یک خبری را پخش کرد حالا شما می گویید بسیار بد عمل کرد؟!...
    • بدون نام IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
      278 8
      داشتن رضايت نامه دليل موجهي براي سهل انگاري هر مسئو لي كه در اين حادثه بوده نمي شود بايد وزير آموزش و پرورش استعفا بدهد و سريعا محا كمه شود
  • همدرد IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
    286 6
    فکر کن یکی بعد از 10 سال دوا درمون صاحب یه دونه بچه بشه، بچه رو به این سن برسونه بعد به خاطر این برنامه بچه ش رو پاره ی تنش رو از دست بده چطوری میتونه به زندگی ادامه بده؟!
  • بدون نام IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
    301 3
    مرگ 26 نفر که چیز مهمی ! نیست صدا وسیما ان را شور کرده؟
  • رضا IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
    7 110
    من فكر میکنم این سناریویی که خبر آنلاین راه انداخته برای تحریک افکار عمومی و دامن زدن به مساله است. اولا بنده به عنوان داتشجوی مقطع دکتری که سالها در این اردوها شرکت نمودم باید بگویم اولا :هر تصادفی بر اثر سه عامل اصلی خطای انسانی. خودرو.جاده اتفاق می افتد و برابر تحقیقاتی که من کردم هر سه عامل متوجه راهیان نور نیستد.بلهاگر این حادثه در یادمان یا زیارتگاه راهیان نور امیافتاد شاید میتوانستیم به دنبال مقصر بگردیم چون این مجموعه ها در تبعیت ستاد راهیان نور است اما آیا اگر دانش آموزی بعد از خداحافظی از والدین در راه مدرسه اتفاق یش رخ دهد باید آموزش و پرورش و ستاد راهیان نور جوابگو باشند. همه ما از این حادثه دلخراش متاثر هستیم.
    • بدون نام IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
      84 3
      با این نحوه استدلال کردن میگی دانشجوی مقطع دکترا هستی؟! این جور حرف زدن مال دوره سیکل و بلکه ابتداییه!
    • رضا US ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
      61 2
      من دانشجوی کارشناسی ارشدم. اگه تو اردوی راهیان نور شرکت کنم می تونم دکترا قبول بشم؟
    • بدون نام DE ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
      5 0
      وقتی ستاد راهیان نور دانش آموزان رو از والدینشون تحویل می گیره از اون موقع به بعد در واقع تضمین می کنه که اونها رو سالم تحویل میده
  • دکتر شمس US ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
    70 0
    ایشان دریا را با این برنامه مقایسه کرده اند. اولا رفتن به دریا برای تفریح و کاملا داوطلبانه است. ثانیا دریا ستاد ندارد و دبیر و رئیس و کارگزاران و حقوق بگیران ریز و درشت ندارد.
  • بدون نام IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    59 3
    شک دارم دکتر باشید تز تان را هم همین طوری می نویسید؟
  • بدون نام IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    63 4
    یک دو سال پیش سرویس دانش آموزان توی سوئد یا سویس بود 17 نفر کشته شد سه روز اعزای عمومی اعلام شد و به شدت همه اخبار دنیا پوشش خبری دادن و عالیترین مقام کشورشون به محل حادثه رفت و وضعیت رو بررسی کرد ولی ما چی ، با این اطلاع رسانی صداو سیما اگه اینترنت نداشته باشیم از هیچ چیز خبر دار نمیشیم البته شما هم بدتون نمیاد که ما چیزی نفهمیم
  • بدون نام IR ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    65 0
    از اینکه تقصیر ها گردن به گردن انداخته می شود و کسی از مسئولین به اشتباهش اعتراف نمی کند چنین استنباط می شود که تقصیر یک مقام مصری بوده که چند روز قبل استعفا کرد و همه چیز به خوبی و خوشی خاتمه یافت !
  • بدون نام IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    45 3
    سلام به این سردار بگوید کسی با چهار روز رفتن منطقه در درونش تحول عظیمی ایجاد نمی شود،فقط هزینه است
  • بدون نام IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    3 0
    جناب ستاد!بفرمایید تحویل بگیرین..اینبار واژگونی اتوبوس بچه های سیستانی و حال دو نفر وخیم.دخترایی که مصدوم شدن و شاید این مصدومیت روی زندگی و سرنوشتشون اثر بذاره.باز هم بگین بد عمل کرد!..ببخشید که صدا و سیما واقعیت رو نشون داد...
  • بی نام IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
    3 0
    فرزندان خودشان هم در اینگونه اردوها شرکت میکنند؟.....
  • بدون نام IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
    2 0
    هر ساله هزاران !!!!نفر در دريا غرق مي شوند را خوب اومدي
  • بدون نام IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
    0 0
    بچه خودتان هم از دست رفت؟ یعنی شما بروجن زندگی می کنید سردار؟