مهر نوشت:

با وجود تحریم رسمی اتحادیه اروپا بیش از یک میلیون و 30 هزار تن میعانات گازی تولیدی فازهای مختلف پارس جنوبی و پالایشگاه های گاز به ارزش 940 میلیون دلار از بندرعسلویه به بازارهای جهانی صادر شد.

آذرماه سال جاری بیش از یک میلیارد و 300 میلیون دلار انواع محصولات پتروشیمی، فرآورده های پلیمری، مایعات و میعانات گازی و گوگرد از بندر عسلویه به بازارهای جهانی صادر شد.
بر این اساس سبد محصولات پتروشیمی صادراتی از این هاب گازی ایران شامل پلی اتیلن سبک و سنگین، میعانات گازی، پروپان، بوتان، کود اوره، اتیلن، گوگرد، ارتوزایلین و متانول بوده است.
آمارهای رسمی نشان می‌دهد در سومین ماه فصل پائیز بیش از 548 هزار تن محصولات نفتی و پتروشیمی به ارزش 453 میلیون دلار به بازارهای جهانی صادر شده است.
در این مدت بالغ بر یک میلیون و 30 هزار تن میعانات گازی پالایشگاه‌های گاز به ارزش تقریبی بیش از 940 میلیون دلار صادر شده است که مجموع کل محصولات صادراتی را به بیش از یک میلیون و 578 هزار تن به ارزش 1.3 میلیارد دلار افزایش می‌دهد.
از سوی دیگر آذر ماه سال جاری حدود 202 تن به ارزش بیش از 4 میلیون دلار کالا و تجهیزات وارد بندر عسلویه شده است که شامل تجهیزات پالایشگاهی و مواد شیمیایی مورد استفاده مجتمع های پتروشیمی‌ها و فازهای پارس جنوبی بوده است.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 266249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =