روز اول جشنواره فیلم فجر آنقدر حاشیه داشته که نمی​شود به راحتی از کنار آن گذشت؛ هرچند که خبرنگار جماعت اصولا کمی چیزهای مربوط به خودش را بزرگنمایی می​کند!!

 

اول

یکی از کارگردانان در پاسخ به خبرنگاری که پرسید: «فیلم شما خوب نبود، اما بد هم نبود چون از چهره‌ها در فیلم استفاده کرده بودید، با توجه به این مساله به خودتان چه نمره‌ای می‌دهید؟» گفته: «من تمام مدت در سالن می‌چرخیدم که ببینم کیفیت صدا در قسمت‌های مختلف سالن به چه شکل است. شما را دیدم که زمان اجرای نمایش فیلم لپ تاپ خود ار روشن کرده بودید. می‌خواهم از حاضران در این سالن بپرسم که اگر کسی فیلمی را اینگونه دیده باشد می‌تواند از کارگردان بپرسد چه نمره‌ای به خودش می‌دهد؟»

 

بر این اساس روز دوم جشنواره:
خبرنگار: چرا آغاز فیلم شما اینقدر طولانی و کسل کننده بود؟
کارگردان: من دیدم که شما هنگام تماشای فیلم دست تون توی دماغتون بود، یعنی اصلا به فیلم توجه نمی کردین، دائم دنبال جایی بودین که محتویات دماغ را معدوم کنین! حالا سوال هم می پرسین؟
خبرنگار دیگر: آقای کارگردان، تدوین فیلم گویا خیلی دم دستی انجام شده و هیچ فکری برای مخاطب فیلم نشده است، چرا؟
کارگردان: شما با این قیافه ات درباره تدوین فیلم نظر می دین، این درسته؟! یه نگاه به خودت بنداز! پیرهن آبی، شلوار مشکی، کاپشن سفید...این تدوینه؟!
خبرنگار دیگر: ببخشید شما واقعا پایان فیلم را خیلی بد سرهم بندی کردین، چرا واقعا؟
کارگردان: من توی سالن نمایش شما را دیدم، دائم داشتین اس ام اس بازی می کردین، اصلا صلاحیت پرسیدن سوال ندارین.
خبرنگار دیگر: بازی ها در فیلم شما خیلی باسمه ای و غلو شده بود، این به کارگردانی شما بر می گردد یا مشکلات مالی پروژه؟
کارگردان: شما یکی اصلا حرف نزن که خودم دیدم در طول نمایش فیلم دائم سرت تو سر نامزدت بود و عشقولانه در می کردی. حالا از من درباره کارگردانی اشکال می گیری؟
خبرنگار دیگر: فکر نمی کنین مخاطب فیلم شما به خاطر چهره های فیلم به سینما بیاید  و نه خود فیلم؟
کارگردان: دوستان الان تصویر مداربسته داخل سالن نمایش فیلم را به من دادند که نشان می دهد شما هنگام تماشای فیلم، خواب بودین، پس لطفا بخوابین و سوال نپرسین!
خبرنگار دیگر: ببخشید چی شد شما احساس کردین می توانید فیلم سینمایی بسازین؟
کارگردان: به همون علت که شما فکر کردین روزنامه نگار هستین. در تمام مدت فیلم توی صف چایی بودی، خودم دیدمت فیش بقیه رو می گرفتی براشون چایی می بردی، حالا اومدی از من سوال می پرسی؟! آبدارچی!

*

دوم:
مهناز افشار در واکنش به تندشدن مباحث در نشست خبری فیلمش، گفته: خواهش می‌کنم با هم کمی مهربان حرف بزنیم و از کلمات بهتری استفاده کنیم. نقدهای تند همیشه باعث آفت سینما است و به جایی نمی‌رسد...

 

بعد از خبر:
خبرنگار یک: آقای کارگردان عزیز. چقدر شما خوب و خوش تیپ هستین. چقدر ناز می خندین. ممنون که در این وضعیت اقتصادی فیلم ساختین. خدا شما را از بزرگی کم نکند. اگر امکان دارد، شما حال دارین، اعصاب دارین، سهمیه چای تان را خوردین، استراحت کامل انجام دادین، خستگی ساخت یلم و ممیزی را از تن بیرون کردین، عشق تان می کشد، مرحمت فرمایید منت بر سر ما بگذارید و درفشانی کنید و بفرمایید که آیا اینی که روی پرده نمایش داده شد اصلا فیلم بود یا خیر؟
خبرنگار دو: ای بازیگر زیباروی. ای سوپر استار. ای نازنین چهره. ای پری صورت و فرشته سیرت. ای که در هر فیلم یک چشم و ابرو بیایی، فروش یک میلیاردی فیلم را تضمین می کنی، ای چک سفید امضا، ای بی همتا. ای نیکول کیدمن و کیت وینسلت تو جیب شلوارت، ای مادر بازیگری در ایران...امیدوارم که همچنان در سینمای ما بدرخشی. سوالی دارم از محضر شریف تان که اگر حال کردین پاسخ بدین و اگرنه، همین که اجازه دادین از نزدیک با شما صحبت کنم برای تمام عمر من کافی است. و اما سوال: ای زیباترین بازیگر و بهترین آرتیست ایران، چرا شما در این فیلم مثل 11 فیلم قبلی بازی کردین و همونی بودین که بودین؟


توصیه: اگر اشکالی ندارد، خانم مهناز افشار چند نمونه «نقد کند» برای ما بفرستند تا سینما را از آفت نجات بدهیم و به یک جایی برسانیم. راستی نقد تند قرار است به کجا برسد که به اعتقاد ایشان به جایی نمی رسد؟

 

 

 


 

محسن حدادی

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 274444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۴
    16 2
    وايييي نمك
  • سعید IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۴
    2 1
    عشقولانش باحال بود
  • واید IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۰
    0 0
    واقعا جالب بود خوشمان آمد ای کاش تمامس اخبار سیاسی، ورزشی،فرهنگی،اجتماعی ..... به شکل طنز گفته می شد تا مردم از این مطالب کسل کننده راحت بشن دمتون گرم