۰ نفر
۱۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۷:۱۰

ترکیبی از مهندسی مکانیک و الکترونیک و شیمی و نرم افزار ابزاری را می سازد که نام آنرا پرینتر سه بعدی گذاشته ایم.

یک مدل دیجیتال با نرم افزار ایجاد شده و بعد با پرینتر سه بعدی وسایل متنوع ساخته می شود. در واقع نوعی چاپگر است که با دریافت فایل سه بعدی از کامپیوتر بوسیله نوعی ماده شیمیایی مانند پلاستیک یا تیتانیم و ... به صورت سه بعدی خروجی می دهد.
در زیر 10 پرینتر سه بعدی ساخته شده را معرفی می کنیم:
 
1-    3D Touch 3D printer
 
 
این پرینتر از نوع اکسترودر است (اکسترودر ماشینی است که به آمیزه لاستیکی و پلاستیکی تجزیه شده، نیرو واردساخته تا با فشار در انتهای دستگاه از میان یک قالب عبور نموده و محصولی نواری شکل با سطح مقطع خاص تولید نماید.) از مدلسازی رسوب سیلیسی استفاده کرده و از یک قرقره با استفاده از مواد ترموپلاستیک ABS (Acrylonitrile butadiene styrene)   و PLA چاپ می دهد. (Polylactic acid)
ویژگی آن دارا بودن سه هد(head) است بدین معنا که می تواند در یک زمان سه رنگ مختلف را چاپ کند. صفحه لمسی برای مدیریت بر فایلی که از طریق یو اس بی منتقل می شود، در خود دارد. از جنس آلومینیوم و استیل ساخته شده وبرای کاربران در محیط های آموزشی ساخته شده است. پرینت در سایز 27.5 در 27.5 در 21 سانتیمتر را به راحتی انجام می دهد.
قیمت دستگاه با یک هد 2000 پوند و برای دستگاه با سه هد 2500 پوند است.
 
 
 
2-    CB Printer
 
 
پرینتر ساخت لهستان از جنس آلومینیوم با سبک استیم پانک است که در نگاه اول ناتمام به نظر می رسد و دسته بالای آن این دستگاه را قابل حمل می سازد.مانند پرینتر قبلی از مدلسازی رسوب سیلیسی استفاده کرده و از یک قرقره با ترموپلاستیک ABS و PLA چاپ می دهد. آیتم های خود را حداکثر در اندازه های 20 در 26 در 18 سانتیمتر و به کندی چاپ می کند(به ازای هر 100 میلیمتر یک دقیقه)
همچنین دو دهانه 0.3 میلیمتر و 0.5 میلیمتر دارد. این پرینتر از تابستان 2012 به قیمت 1200 پوند در دسترس خواهد بود.
 
 
 
 
3-    File2Part Gutenberg
 
 
این پرینتر هنوز تکمیل نشده اما دلیل نشان دادن آن در این بخش ابداعات انجام شده توسط سازنده است. اولین پرینتر در رنج خود است که تمام زنگی ساخته می شود. بعد از هر لایه خروجی پلاستیکی، آن قسمت رنگ زده می شود. تزریق رنگ روی جنس در حال ساخت روی یک مدل واحد در این پرینتر تعبیه خواهد شد. آیتم هایی تا 13.6 در 13.6 در 13.6 می سازد. سرمایه گذاران با هدف توسعه فناوری در این پرینتر، نرم افزار روی آنرا به سایرین می فروشند. قیمتی برای آن تعیین نشده ولی زیر 3000 پوند خواهد بود.
 
 
 
4-    Formlabs Form-1
 
اولین پرینتر سه بعدی از نوع استریولیتوگرافی است. آتش لیزری داخل تانکی از پلیمر مایع  فرستاده شده و مواد در عین کشیده شدن، سخت شده و شکل می گیرند.از مدلهای اکسترودر خیلی بهتر است چرا که وقتی سایز به لیزر دیکته می شود (300 میکرون در کوچکترین حالت) می توان با لبه لیزر تا سایز 25 میکرون نیز برای آن تعریف کرد. 2050 پوند قیمت این دستگاه است.
 
 
 
 
5-    Makerbot Replicator 2
 
 
 یک مدل خانگی است که با ایده ها و علاقه های کاربر پسند فاصله دارد. از مدلسازی رسوب سیلیسی (FDM) برای چاپ کردن استفاده می کند و با قرار دادن یک شاسی محکم مانع از لرزیدن زیاد دستگاه شده که در نهایت باعث سرعت گرفتن چاپ می شود. در حالت ABS پرینت می کند. با داشتن دهانه 0.4 میلیمتری خروجی رزولوشن 100 میکرون دارد. نوعی اکسترودر محسوب شده که در دو رنگ چاپ می کندو نمی تواند رنگها را با هم میکس کند. ویدئو و فایلهای فراوان بعنوان راهنمایی کردن کاربران دارد. حداکثر سایزی که می تواند چاپ کند 28.5 در 15.5 در 15.3 است.قیمت آن 1370 پوند است.
 
 
 
 
 
6-    Objet Connex 350
 
 
این مدل 100 هزار پوند قیمت دارد و در بین پرینترهای سه بعدی دسکتاپ حکم بوگاتی ورون را دارد(بدلیل گرانی).
دلیل گرانی این است که همزمان می تواند دو ماده را برای چاپ پرتاب کند و بدین معناست که رنگها را می تواند در هم میکس کند.14 سطح انعطاف پذیری در چاپ برای آن تعریف شده است. آیتم هایی در اندازه 34.2 در 43.2 در 20 سانتی متر چاپ می کند.
 
 
 
 
7-    Printrbot jr
 
 
شاید ارزانترین پرینتر 3 بعدی باشد (300 پوند) که دلیل اش این است که فقط با مواد PLA چاپ می کند و نقاط ذوب پایین تری نسبت به ABS دارد. دستگاه از چوب ساخته شده است و در هر دقیقه 210 میلیمتر چاپ می کند. دهانک آن به طرز غیرمعمولی از جنس سرامیک است. حداکثر سایزی که می تواند آیتم ها را چاپ کند 11.4 در 14 در 10.2 سانتی متر است.
 
 
 
8-    Stratasys Mojo 3D printer
 
 
یک چاپگر تمام صنعتی محسوب می شود که FDM پرینت می دهد.مانند پرینتر سنتی جوهرافشنا است که هد پرینت به مواد مصرفی برای پرینت وصل است. تنها رنگ موجود رنگ عاجی است که با محلول ABS جواب می دهد.دستگاهی جدا بنام WavwWash دارد که برای تمیز کردن مواد و محلول استفاده می شود. رزولوشن چاپ در این پرینتر سه بعدی 0.17 میلیمتر است. بزرگترین سایزی که چاپ می کند 12.7 در 12.7 در 12.7 سانتی متر است. 7920 پوند قیمت دارد.
 
 
 
 
 
9-    Sumpod Basic
 
300 پوند قیمت داشته و ابتدایی به نظر می رسد. با FDM چاپ می کند. کارخانه تولید کننده انگلیسی است و در حال توسعه محصول.
 
 
 
 
10-    Up! 3D Plus

 پرینتر از جنس آلومینیوم ساخته شده اس و در عین حال یکی از ساده ترین پرینترهای سه بعدی است. چراغ هشدار برای درجه هوای و دیتای ذخیره شده دارد.با محلول ABS و PLA کار می کند. نرم افزار همراه با آن به شما می گوید یک پرینت چقدر طول می کشد. 14 در 14 در 13.5 سانتی متر چاپ می کند. 1800 پوند قیمت دارد.

 

 

 

منبع: د رجیستر

56502

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 275454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مریم IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۹
    15 2
    شما اگر از این پرینترها داشتید، با آن چه چیزی را چاپ می کردید؟ یک قطعه صنعتی؟ یک نقشه سه بعدی ساختمان؟ لگو؟ مجسمه؟ مدل زمین شناسی؟ نمودار؟ یا....؟
    • هادی IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
      17 1
      من اول با گرفتن چند تا عکس از کله ی خودم و فرستادنش به این سایت : my3dscanner.com یک مدل سه بعدی از کله ی خودم تحویل میگرفتم بعد با این پرینتر ها چاپش میکردم! هیجان انگیزه!