تسنیم نوشت:

محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس در خصوص مهمترین اولویت‌های دولت یازدهم اظهار داشت: مهمترین مسئله کشور در حوزه داخلی، اقتصاد است و معتقدم دولت آینده باید حل مسئله تورم، تولید و بیکاری را در اولویت فعالیت‌های خود قرار دهد.
وی افزود: در مسئله خارجی نیز مهمترین اولویت کشور مسئله هسته‌ای و تعامل با نظام بین‌الملل است لذا دولت آینده باید راه‌حلی برای این مسائل پیدا کند البته غربی‌ها نیز باید راه‌حل بدهند و قدم‌های عملیاتی بردارند.
نایب رئیس مجلس تصریح کرد: نظام اسلامی دارای اصولی ثابت است و ما از آن همواره دفاع کرده‌ایم و حجت‌الاسلام حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم نیز همین گونه فکر می‌کند و حتما از اصول نظام دفاع می‌کند.
باهنر با بیان اینکه دولت آینده باید در موضوع سیاست‌خارجی موضوع مذاکره با 1+5 و رفع تحریم‌ها را در دستور کار قرار داده و آن را مدیریت کند، با بیان اینکه مجلس نهم آمادگی کامل برای همکاری با دولت حسن روحانی را دارد، گفت: مجلس نهم حتما تعامل مثبت و سازنده با دولت یازدهم خواهد داشت و این تعامل از هم‌اکنون تا زمان تحلیف و تنفیذ رئیس‌جمهور ادامه خواهد داشت.
نایب رئیس مجلس با بیان اینکه انتظار داریم که روحانی برنامه‌های خود را در دولت عملیاتی و نیروهای لازم را برای تحقق این برنامه‌ها شناسایی کند، اظهار داشت: مجلس در این راستا همکاری کاملی با دولت خواهد داشت.
باهنر با تاکید بر اینکه تعامل مجلس و دولت برای معرفی کابینه بسیار مهم است، تصریح کرد: وزرا توسط رئیس‌جمهور انتخاب می‌شوند و مجلس به آنها رای اعتماد می‌دهد اما باید روی فردی که قرار است به عنوان وزیر معرفی شود، تعامل کافی میان مجلس و دولت وجود داشته باشد، فکر می‌کنم این اتفاق خیلی ساده بوجود می‌آید.
وی در پاسخ به این سوال که مهمترین دلیل شکست اصولگرایان را در انتخابات ریاست جمهوری چه عواملی می‌دانید، اظهار داشت: همانگونه که روحانی خودش هم بارها تکرار کرده‌ و البته سابقه تاریخی‌ وی هم نشان می‌دهد که وی فراجناحی است و از نیروهای معتدل اصولگرا و اصلاح‌طلب استفاده می‌کند.
نایب رئیس مجلس در ادامه با بیان اینکه همواره تصور بنده این بوده که برای روی غلطک افتادن کشور نیاز به حداقل 3 حزب داریم، گفت: باید در کشور 3 حزب اصولگرا، اصلاح‌طلب و یک حزب وسط یا اعتدالی داشته باشیم و اگر مقداری فضا باز شود و این احزاب شکل گرفته و بتوانند شناسنامه درستی از خود ارائه دهند، برای کشور مفید خواهد بود چرا که در نظام مردم‌سالاری دینی، ما کمبود حزب مستقل فراگیر داریم لذا باید تلاش کنیم تا به یک نقطه خوب برسیم.
باهنر در پایان با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس به صورت انفرادی و گروهی طی چند روز آینده با رئیس جمهور منتخب ملت دیدار خواهند کرد، گفت: بنده نیز حتما با رئیس جمهور منتخب ملت طی چند روز آینده دیداری خواهم داشت.
/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 298898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
    88 1
    این باهنر چقدر محافظه کاره
  • بی نام IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
    71 7
    اصولگراها تا كي ميخواهند با اين ادربيات خود مالك انقلاب بيني حرف بزنند به شما چه كه ايشان دفاع از اصول نظام مي كنند يا نه ؟ اين نحوه برخورد كه راحت در مورد همه قضائت مي كنيم بايد خاتمه يابد
  • بی نام A1 ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
    60 2
    همون نماینده هایی که نامه نوشتن و کلی اصرار داشتن آقای هاشمی تایید صلاحیت نشه !!!!
  • محمد A1 ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
    65 3
    شما که 530 بیانیه برای دفاع از کاندیداهای اصول گرا دادید
  • حامد A1 ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
    50 3
    این حرفهای متکبرانه اصولگرایان چه معنی ای داره؟! چرا اینقدر برای رییس جمهور تکلیف تعیین میکنند؟ جوری حرف میزنند که انگار پیروز انتخابات هستند. آقای رییس جمهور در درجه اول باید پیگیر مطالبات اکثریت مردم یعنی کسایی که به ایشون رای دادند باشه. اصولگرایان مثل اینکه یادشون رفته خودشون در هشت سال گذشته چکار کردند که اوضاع مملکت به اینجا رسیده!
  • م.م IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
    49 4
    همین اقای باهنر چند ماه پیش گفتن اگر اقای خاتمی کاندید بشود 7 یا 8 میلیون رای بیشتر نمیاره اقای باهنر دیدی فقط اسم اقای خاتمی و حرفشون 18 میلون رای داشت خبر انلاین خواهشا چاپ کن اگر بی طرفی
  • بی نام IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
    0 0
    عجب نماينده هايي. اميدواريم نه غول اساي مردم به تفكرات خودشون رو خوب شنيده باشن
  • بی نام IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
    22 3
    ببينين كي كفتم. اين نماينده ها حداكثر تعامل با دولت فعلي رو داشتن. همين ها حداكثر مخالفت و سنك اندازي به دولت اينده رو هم خواهند داشت. حسابي مشكل ساز ميشن شك نكنيد