وزیر پیشنهادی تعاون: باید مجسمه هر کسی را که آجر روی آجر می گذارد، بسازیم/ به گذشته ام افتخار می کنم

علی ربیعی، وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:من از دولت شهید رجایی تاکنون 3 بار از این مسوولیت فرار کرده ام. این بار به لحاظ نگاه استراتژیک آمده ام چون شرایط ویژه ای داریم.

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به انتقاد مخالفان گفت:در برنامه ها روابط کار سوال هایی شد. معتقدم اساس اعتدال گرایی در این بخش، سه جانبه گرایی و روابط کار و گفتگو سه جانبه است.

ربیعی تاکید کرد: اشتغال فقط محصوب پاشیدن بذر پول در فضای اقتصاد نیست. با روشن شدن آینده سیاسی و رفع موانع کسب و کار و تامین حقوق مالکیت است که می توان اشتغال پایدار ایجاد کرد.

وی افزود" نگاه مسلط من کارگری است ولی نیک می دانم که در این کشور از کسی که آجر روی آجر می گذارد باید مجسمه بسازیم. کارآفرینی باید ارج نهاده شود.

ربیعی تاکید کرد: تنها راه نجات کشور ایجاد شغل است و این منافاتی با نگاه مسلط کارگری ندارد.

وی افزود: سیاست در عرصه اشتغال 4 بعد دارد. یک بعد، قوانین است که به همه مجموعه دولت و مجلسی مربوط است. دو، سیاست تنظیمی است که به وزارت کار برمی گردد. سوم، سیاست حمایتی هم بر عهده وزارت کار است. چهارم، سیاست فعال تنها سیاستی است که مستقیم به وزارت کار بر نمی گردد ولی من از آن شانه خالی نکرده ام و بخشی از آن برعهده وزارت تعاون است.

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: من معتقدم شاخص های کار شایسته و بهبود فضای کسب و کار باید در این وزارتخانه تعیین شود.

ربیعی ازود: ما تابلویی از توسعه را نمی پسندیم که عده ای زیر بار فقر باشند. ما توسعه برزیلی را که عده ای زیر چرخ دنده رشد و توسعه له شوند، نمی پسندیم.

وی افزود: دوستان مطلع باشد تمام صندوق های ما ورشکسته است. نسبت شاغلین و مستمری ها زیر 6 آمده که خط خطر است. صندوق های فولاد 3 ماه است حقوق نداده اند. پول بیمارستان ها داده نشده است. بخشی از این ها مشکلات مدیریتی است. ما در این مجموعه ها بیشترین تغییر مدیریتی را داشته ایم.

ربیعی گفت: حتما قوی ترین افراد را در اینجا ها خواهم گذاشت و پاکدستی را ترویج خواهم کرد ولی کار دولت هم بنگاه داری نیست.

وی افزود: من حتما وضع معلولان، زنان سرپرست خوانوار را بهبود خواهم داد.

ربیعی سوال کرد: آیا این وزارتخانه باید به یک پزشک، اقتصاددان و آسیب شناس اجتماعی سپرده می شد؟

وی افزود: معتقدم این وزارتخانه یک مدیر استراتژیک می خواهد که میان تمام این حوزه ها ایجاد سینرژی کند.

ربیعی یادآورد شد: ما در دورانی که در دبیرخانه شورای امنیت ملی خدمت اقای روحانی بودیم، یک دولت سایه تشکیل شده بود. نمی دانم که چه تصوری است از مقوله امنیتی بودن وجود دارد. در تمام دنیا هوشمندترین افراد در بخش های امنیتی فعال هستند.

وی افزود:البته من پاسدار بودم و هیچ گاه از گذشته ام فرار نمی کنم. اگر امنیتی بودن حفظ نان فرزند کارگر، فضای سرمایه گذاری و حریم شخصی که افتخار می کنم که امنیتی هستم.

ربیعی در پایان تاکید کرد:در مورد عدم تبعیت بنده از قانون در مورد انتخابات هم تاکنون هیچ سندی پیدا نشده است و هیچ کدام از من و سایر وزرای پیشنهادی در مورد انتخابات از امر مقام معظم رهبری و قانون سرپیچی نکرده ایم.

3113

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 308213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    13 29
    برای سرمایه گذاران و کارآفرینان چه باید کرد؟! مجسمه لازم نیست فقط حمایت حتی وام هم نمی خواهیم
  • بی نام IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    48 3
    خداکنه نماینده های مجلس به دکتر ربیعی که واقعا شایسته این پست هست رای اعتماد بدن
  • بی نام IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    18 1
    ایشان یکی از افراد درد آشنا و خوش سابقه در کشور و جامعه دانشگاهی هستند
  • علی مرزبان IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    17 3
    باسلام تسلط جناب دکتر ربیعی که از سابقون السابقون هستند وبه هوشمندی و نگاه استراتژیک داشتن و آشنایی با فضای کسب و کار در طی سالیان دراز بدون شک منشا اثر شده و مطمنا رونقی بنیادین در فضای کسب و کار و ایجاد اشتغال فرا میرسد از نمایندگان محترم مجلس ضمن اعتراف به حق قانونی انان که مطا لعه و بررسی میباشد استدعا دارم پیام انتخاب جناب دکتر روحانی و تبعات آنرا درک کنند. آرزوی موفقیت کل کابینه امید و تدبیر
  • بی نام IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    21 3
    دکتر ربیعی واقعا مرد بزرگی است .. انسان شریف و دانایی است. مدیریت در خون این آدم هستش و تخصصش رو هم داره. انشاالله که با رای بالا نمایندگان به ایشون رای بدن. درسته که در دولت خاتمی بوده و مشاور میرحسین موسوی ولی نماینده های مجلس نباید از این نکته هایی سیاسی سو استفاده کنند.
  • حسین زاده IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    21 1
    دکتر ربیعی استاد من بوده و از نزدیک برخورد و سواد و مدیریت ایشان زا دیده ام. واقعا انسان خوب و مهربان و وظیفه شناسی است که نظم در همه کارهایشان وجود داره و بسیار مسئولیت پذیر و دقیق هستند. علم مدیریت استراتژیک رو به بهترین شکل میفهمن و راهکارهای اجرایی رو بسیار عالی بومی سازی و اجرا میکنن امیدوارم که در این موقعیت هم بتوانند از عهده کارهایشان برآیند. من از صمیم قلب برایشان آرزوی موفقیت دارم
    • بی نام A1 ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
      5 0
      افتخار شاگردی دکتر ربیعی را در مقطع کارشناسی ارشد داشته ام؛ ایشان انسان وارسته، بسیار مهربان و دانشمندی تمام عیار است. اگر تمامی نیروهای امنیتی چون او باشند نگاه مردم هم به کل سیستم امنیتی ایران تغییر خواهد کرد. امیدوار هستم که ایشان رای بیاورند و وضعیت نابسامان اشتغال را درست کنند. دکتر ربیعی تحصیل کرده های بسیاری امروز جز جامعه کارگری هستند؛ تحصیل کرده های زیادی بیکار هستند و سربار پدر و مادرشان. تو را به خدا فکری برای این جوان ها بکنید.