به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین قالیباف بعد از انتخاب شدنش به عنوان شهردار گفت :امیدوارم بدور از رفتارهای سیاسی و نگاههای کوته نظرانه 4 سال آینده را طی کنیم.

قالیباف  ادامه داد:در جلسه ای که با آقای روحانی داشتیم به این نتیجه رسیدیم که پیوندهای عمیق میان شهرداری و دولت خواهیم داشت و مشکلات قبلی را نخواهیم داشت.
قالیباف گفت:خدا من را نیامرزد اگر بخواهم در تصمیماتم سیاسی و سلیقه ای عمل کنم.

وی گفت: خدا را شاکرم که مجددا توفیق خدمت را به من داد و این اتفاق را نعمتی بزرگ برای خودم می‌دانم و مکلف هستم شکر این نعمت را با تلاش و خدمت صادقانه و مجاهدانه به جا بیاوریم و به دور از حب و بغض و رفتارهای سیاسی و رفتارهای کوته‌نظرانه اقدام کنم.

وی گفت: مردمی که شما را انتخاب کردند، در واقع امروز ولی نعمت من هستم و من با اعتمادی که شما به من کردید، باید برای آنها تلاش بیشتری کنم.

شهردار جدید تهران از محسن هاشمی که امروز با 14 رای موافق رقیب او بود، تشکر کرد و گفت: کاملا جدی می‌گویم که آقای هاشمی در هشت سال گذشته از همکاران خوب و نزدیک ما بوده‌اند و همین حالا هم در شهرداری و جزو همکاران ما هستند.

قالیباف گفت: امروز پس از اعلام برنامه در جلسه، هر دو به دفتر من رفتیم و من به وی گفتم که حتی اگر من انتخاب نشوم و امروز از این ساختمان بروم، حتما شما ماندگار هستید و اگر من انتخاب شوم، باز هم از شما در شهرداری استفاده خواهد شد و تجربه شما بلااستفاده نمی‌ماند.

وی با بیان اینکه این رقابت بسیار زیباست، افزود: بیرون از آنچه که ما در نظر داریم، حرف‌های زیادی گفته می‌شود، ولی رابطه دوستانه و کاری من و آقای هاشمی هیچ مشکلی با یکدیگر نداشته و حتی وی می‌خواست نامزد شود، به پیش من آمد و از من اجازه گرفت، اما من گفتم که هیچ اشکالی ندارد و باید رقابت صورت گیرد.

وی گفت: اگر رقابتی هم در انتخاب شهردار بوده، از همین لحظه تمام می‌شود و من شهردار یک شهر و شهردار همه اعضا هستم و در عین حال دوستان قدیمی و صمیمی زیادی بین دوستان اصلاح‌طلب و اصولگرا دارم که همه برای من عزیز هستند و من خادم همه شما هستم.

شهردار جدید تهران تاکید کرد: همانند سال‌های گذشته که در خدمت اعضای شورای سوم بودم و آقای چمران حق استادی به گردن ما داشتند و من را در فضاهای مختلفی کمک کردند، باز هم در این موقعیت و با همکاری آقای مسجدجامعی در خدمت شورا خواهم بود.

چه کسی می خواهد من و تو ما نشویم/خانه اش ویران باد

رئیس شورای شهر گفت:بر روی یک رای مخدوش در جریان رای گیری برای انتخاب شهردار تهران در شورای شهر نام قالیباف حک شده بود که به علت خط خوردگی قرائت نشد.وی گفت:بنابراین آراء ایشان 16 رای است و هاشمی 14 رای.

وی گفت: از خبرنگاران ممنون هستم که با شور و شوق تمام اخبار شورا را بازتاب می‌دهند و گزارش‌هایی را که بیان می‌کنند نشانه‌گر رفاقت سالم در بین اعضا است.
وی ادامه داد: از دستاوردهای مهم نظام، در حوزه حکومت نگرش مردم‌سالاری دینی است که بنیان آن را حضرت امام خمینی (ره) گذاشتند. در این نگاه همه مردم در همه حوزه‌های زندگی حق مشارکت دارند و این در سطوح ملی و محلی گسترده است و این مشارکت موجب شکل‌گیری نهادها و سازمانهای مختلف شده است.
مسجد جامعی ادامه داد: آیت‌الله طالقانی که این روزها در سالگرد وفاتش هستیم از کسانی بود که پشتوانه ترویجی تفکر شورایی را در کشور ما گذاشتند و آیت‌الله شهید بهشتی در قاعده‌مند ساختن نظام شورایی تلاش بسیاری داشت.
مسجد جامعی افزود: در سالهای اخیر نظام شورایی در کشور ما شکوفا شده و روند رو به جلویی را داشته است و اطمینان و اعتماد و نشاط و امید را در جامعه گسترش می‌دهد و انتخاب شهردار تهران نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: از زمانی که انتخابات باشکوه 92 برگزار شد، فعالیتهایی برای انتخاب شهردار صورت گرفت و در طول این چند ماه دوستان شورا با چهره‌های مختلف گفتگو و برنامه‌های زیادی را دریافت کردند و به نقد و بررسی گذاشتند.
وی اضافه کرد: در بین نامزدهای پیشنهادی دو چهره شناخته شده و موفق با اقبال بیشتری روبرو شدند و برنامه‌های جامع‌تری را ارائه دادند و در جلسه امروز با پیش‌بینی قبلی از این دو بزرگوار برای ارائه برنامه برای اداره شهر دعوت شد و انصافاً هر دو برنامه جامع، روشن و هدفمند بود.
مسجد جامعی افزود: ما قبل از رأی‌گیری گفتیم هر دو برنامه در دستور کار شورا جهت بررسی قرار گیرد و دو برنامه نقاط مشترکی در توجه به شهر انسان محور داشتند.
وی اضافه کرد: محمدباقر قالیباف در جلسه امروز شورا تأکید کرد که در زمینه سخت‌افزاری کارهایی کرده‌ایم و در زمینه نرم‌افزاری نیز شرایط فراهم شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در جلسه امروز محسن هاشمی نیز برنامه‌های سخت‌افزاری خود را اعلام کرد و در نهایت در دو مرحله رأی‌گیری انجام شد که قالیباف در نهایت با 16 رأی شهردار تهران شد که به وی تبریک می‌گوییم.
وی اضافه کرد: از همراهی محسن هاشمی ممنونم و مطمئنم مدیریت شهری از تخصص‌های وی بهره خواهد گرفت.
مسجد جامعی افزود: تنوع سلایق در شورا نشانگر برخاستن شورا از همه نگاه های موضوع در شهر است و امیدوارم شهرداری تهران در فعالیت‌های خود موفق باشد و تهران به عنوان شهر نمونه با شهردار نمونه بتواند الگوی شهرهای دیگر باشد و به یک شهر متفاوت با شهرهای فرهنگی جهان رقابت کنیم و شهرمان را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

در پایان جلسه هم مسجد جامعی گفت:چه کسی می خواهد من و تو ما نشویم/خانه اش ویران باد

قالیباف باعث شد با او رقابت کنم

محسن هاشمی با بیان اینکه قالیباف باعث شد تا من در رقابت شهرداری شرکت کنم، گفت: وی زمانی که من مدیرعامل مترو بودم معتقد بود باید در پست های بالاتر فعالیت کنم و خواهان این بود که در انتخابات شورای شهر و شهرداری حاضر شوم.

محسن هاشمی پس از سخنان مسجدجامعی در جایگاه سخنرانی قرار گرفت و گفت: همیشه شهریور ماه حوادث مهمی در تهران رخ داده است و لازم است در این روز یاد و نام امام و شهدا را گرامی بداریم بخصوص شهید طالقانی و شهید بهشتی که از بنیانگذاران شورا در ایران بودند.
وی با بیان اینکه از سال 72 وارد شهرداری تهران شدم و عضو هیات مدیره مترو تهران بودم، گفت: سال 76 مدیرعامل مترو شدم و احساس کردم لازم است در تهران برنامه های دقیقی در بحث زیربنایی داشته باشیم. با آقای قالیباف از سال 84 همکاری خودم را آغاز کردم و او را به عنوان پیشکسوت قبول دارم.
وی گفت: از کسانیکه به من رای دادند، تشکر می کنم و از کسانی هم که رای ندادند، به صورت ویژه تشکر خواهم کرد.

45232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 312069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 34
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    63 89
    از کسانیکه به من رای دادند، تشکر می کنم و از کسانی هم که رای ندادند، به صورت ویژه تشکر خواهم کرد ! یعنی چی الان ؟
    • حسام A1 ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      وقتی یه مشت کشتی گیر و وزنه بردار و ...بیان شورا نتیجش میشه دور زدن اعضا و شهردار ماندن قالیباف
    • محسن A1 ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      آقای حسام نتیجه میشه رآی آوردن مسجدجامعی!!!
    • بی نام A1 ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      66 18
      آقا محسن هنوز متوجه نشدي كه اصول گراها اكثريت نيستن، به خصوص تو تهران؟! خوب بايد حسرت بخوره كه چنين شورايي داريم.
    • علی A1 ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      22 4
      سلام رای اوردن مسجد جامعی هم از این قاعده پیروی میکند....
    • مجید A1 ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      28 3
      ببخشیدا عباس جدیدی و هادی ساعی که به محسن هاشمی رای دادن
    • بی نام A1 ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      12 32
      آخ جون قالبياف شهردار موند. بچه ها عجله كنين، عجله كنين فقط 4 سال وقت داريم...
  • بی نام IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    99 6
    ما هم امیدواریم...!
  • امیر A1 ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    47 7
    آممین
  • یک اصلاح طلب IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    بسیار زیبا : چه کسی می خواهد من و تو ما نشویم/خانه اش ویران باد در ضمن تبریک میگم به آقای قالیباف
    • بی نام IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      10 17
      این هایی که منفی میدن همونایی اند که می خواهند من و تو ما نشویم ،پس خونشون ویران باد.
  • ساكن اسلامشهر IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    97 2
    جناب آقاي قاليباف ضمن تبريك خواهشم اينه كه همانگونه كه قول داده بودي قسمت جنوبي خط 3 مترو را تا مهر 92 افتتاح كن ممنون
  • اصولگرای معتدل A1 ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    87 13
    ضمن تبریک به دکتر قالیباف، به جناب محسن هاشمی هم خسته نباشید می گیم و ان شاالله از تجربیاتشون تو شهرداری استفاده میشه. هر دوی این عزیزان جز عناصر اعتدالی هستند و خدماتی رو برای کشور داشتن. ان شاالله باز هم شاهد رقابت بین عناصر اعتدالی باشیم. زنده باد اعتدال.
  • بابك FI ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    88 42
    نفست بند اومد تا دوباره شدي شهرداري برو امشب و تخت بخواب رفيق
    • اصولگرای معتدل A1 ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      67 9
      زنده باد مخالف من
  • بی نام IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    25 84
    اصلاح طلبا هر وقت پشت هاشمی قرار گرفتن شکست خوردن. هر وقت خودشون شخصیتی رو معرفی کردن پیروز شدن، اگه برای شهرداری، هاشمیِ رد صلاحیت شده رو معرفی نمیکردن و یه فرد کم حاشیه تر (مهرعلیزاده و ...) رو معرفی میکردن قطعن رای می آوردن!
    • بی نام IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      69 3
      خواهش میکنم این قدر خط کشی نکنید. من با وجود اینکه ترجیح میدادم هاشمی شهردار بشه ولی از انتخاب قالیباف ناراحت نیستم. به نظرم ایشان در دوره شهرداری عملکرد مثبتی داشته است. غیر ممکن بود مهرعلیزاده رای بیاره.
    • مرتضی A1 ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      19 15
      با نوع تفکرت نسبت به هاشمی خیلی موافق نیستم ولی اینکه باید رو فردی مثل مهرعلیزاده و یا عبدالعلی زاده سرمایه گذاری می شد موافقم!!!
  • علی A1 ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    34 16
    دکتر قالیباف عزیز انتصاب جنابعالی را تبریک عرض نموده و از خداوند منان برای مدیری لایق همچون شما از درگاه حق تعالی طول عمر مسئلت می نمایم . همانطور که طی این چند سال مدیریت شما به اثبات رسیده است ، امید است در این 4 سال نیز همچون گذشته در کار خود موفق و پیروز باشید. یاعلی مدد
  • مهدی IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    72 5
    توبیا این پل صدر را تموم کن بابا خسنه شدیم .
  • اشکان از کرمان IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    24 1
    از اقای قالیباف میخواهم که اندیشه های فراکشوری و اینده نگرانه داشته باشند.چرا کشور همسایه ما ترکیه باید در جمع 3 کشور میزبان بازیهای المپیک باشد ولی جایی از پایتخت ایران دیده نشود؟؟؟؟امیدوارم اقای قالیباف برای ساختن پایتخت ایران در هر زمینه (حمل و نقل شهری,ارتباطات دیجیتال,تفریگاهها,ورزشگاههاو...)از شهرهای مدرن وپیشرفته جهان مانند لندن,توکیو,برلین,..الگوبرداری کنند و یا حتی پیشرفته تر از انها را اجرا کنند...پایتخت هر کشور نماد ان کشور است امیدوارم اقای قالیباف نمادی شایسته نام ایران بسازند.
  • شمالی A1 ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    31 2
    شما ها وقتی برکنار هم میشین میگین خدا را شاکریم که بار مسئولیت از روی دوشمان برداشته شد.
  • بی نام IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    25 1
    آقای قالیباف حالا که شهردار شدی تبرییییییییییک .... تو رو خدا یه فکری به حال پرسنل قراردادی خدمات اداری شهر شاغل در سازمان های تابعه شهرداری بکن آخه تا کی ما باید قراردادی باشیم ؟!! دردمون رو به کی بگیم
    • بی نام IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      2 1
      جانا که از احوال دل ما می گویی یه مرد پیا شد که حذرف دل ما رو هم بزنه؟!
  • حسن IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    4 1
    اقای قالیباف چطور نیروهای قراردادی با 5سال و بالاتر در سازمانهای شهرداری کار می کنند و با توجه به اینکه امکان شرکت در ازمون استخدامی را ندارند و سازمانها هم استخدام نمی کنند و به بهانه های مختلف انگ قراردادی بودن می زنند و حقوقشان هم 60 درصد رسمی هاست فکر به حال این کارمندان که بالای 95 درصدشان هم لیسانس و بالاترند بکنید.
  • بی نام A1 ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    7 8
    به نظرم قاليباف عملكرد بدي در شهرداري نداشت (البته تهران هنوز بيش از حد با شهرهاي بزرگ دنيا به ويژه در حمل ونقل و زيبا سازي فاصله داره). به هر حال اميدوارم نا همسويي اون با دولت موجب عملكردهاي سياسي نشه. تهران واقعا از نظر افزايش جمعيت (ورود جمعيت از شهرها و روستاها) و حمل و نقل مشكل فاجعه آميزي داره. مترو تهران واقعا ضعيفه و سرعت پيشرفتش كنده. درگيري هاي سياسي بحران موجود را بسيار بزرگ تر مي كنه.
  • سجاد IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    9 7
    آقای قالیباق بهترین شهردار تاریخ تهران است.وقتی داخل شهر قدم میزنمو وضعیتو با چند سال پیش مقایسه می کنم ازین قاطعیت در مدیریت خوشحال میشم.اگر روحانی نبود رای من قطعا قالیباف بود
  • میلاد A1 ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    9 1
    تحریمی های عزیز همچنان تحریم کنید تا امثال دبیر و رضازاده و جدیدی وارد شورای شهر بشن و اینقدر هم سرنوشت ساز بشن تو رای گیری ها. متاسفم برای اون خیالبافی های قبل از انتخابات. یه خرده واقع بین باشید ببینید تو چه مختصاتی باید تحلیل کرد شرایط رو.
  • بی نام IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    4 3
    آمین در ضمن مبارکه آقای قالیباف. خبر باید شیرینی بدی
  • بی نام A1 ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    1 12
    مگه آیت الله طالقانی شهید شدند؟
  • بی نام IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    13 0
    این تعارفات رو ولش کن تو آدم موفقی هستی بگو خوب ولی تا مبارزه با فساد رو تو شهرداری به ثمر نرسونی کارهات دو زار ارزش نداره کمر مردم از ناجوانمردی توی شهرداری شکسته ما مبارزه قاطع با فساد را خواهانیم در ضمن با دستمال کثیف نمیشه جایی رو پاک کرد اگه کسی یک ذره هم دستش آلوده به فساده دکش کن بره بگو خب
  • دانشجو IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    1 0
    از دوستان شورای شهری و شهرداری تشکر ویژه میکنم بابت اینکه اولین مصوبه ای ه داشتم در مورد بلیت اتوبوس و مترو بود به نحوی که بلیط های زمان دار یکساله حذف شد و جمعیت زیادی از صنف دانشجو و کارمند هزینه های بسیار زیادی رو بابت فقط حمل و نقل متحمل میشن خیلی ممنون
  • زهرا IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    1 2
    آقا این حرفا رو ول کنین. توروخدا این اتوبان صدرو تموم کنین دیگه.بیچاره شدیم تو ترافیک و خاک....همش وعده و وعید...مردم خسته شدن دیگه...
  • عظمت A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    2 3
    من فقط یک سوال دارم؟کی با بزک کردن الکی شهر و حیف و میل (اتوبان صدر نمونه دم دستیش)و سودای رییس جمهور شدن کار سیاسی می کند؟باز محسن هاشمی وقتی دید که حضورش باعث مشکل سیاسی و الکی برای مترو شد استعفا داد رفت ولی آقای قالیبف...!ایشون همون بهتره تشکر ویژه کنه!!!