سلطانی فر: ایران آماده تعامل با یونسکو برای حفظ آثار فرهنگی سوریه است

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مدیرکل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مسعود سلطانی فر در دیدار با ایرینا بوکووا گفت: ایران مجموعه ای از نفیس ترین آثار و بناهای تاریخی است و ما مصمم هستیم از این آثار حفاظت کنیم.

او کاوش و حفظ و احیای بناهای باستانی و تاریخی را از سیاستهای دولت جدید در بخش میراث فرهنگی اعلام کرد و گفت:در راستای توسعه تعامل فرهنگی با کشورهای دیگر در تلاش هستیم تا زمینه بازدید گردشگران خارجی از این آثار را فراهم کنیم.

او با بیان اینکه روند ورود گردشگران خارجی به ایران و تمایل آنها برای بازدید از آثار تاریخی کشورمان رشد کرده است گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ساماندهی این بازدیدها در کنار حفاظت از این آثار را وظیفه خود می داند.

سلطانی فر با اشاره به ارتباط موثر و مثبت سازمان میراث فرهنگی با پژوهشگران و مجموعه های پژوهشی گفت: در جهت انجام وظایف خود گروه خوبی از متخصصان، مدیران و پژوهشگران را در سازمان ساماندهی کرده ایم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی تصریح کرد: با توجه به تعداد قابل توجه بناها و سایتهای تاریخی در کشور وظایف سنگینی بر عهده این سازمان است و برای انجام آن به منابع، تجهیزات و امکانات بیشتری نیاز داریم؛ در این راستا اراده ما توسعه همکاری با یونسکو و سایر سازمانهای مرتبط است.

او با تاکید بر نقش و جایگاه مهم یونسکو و ضرورت توسعه همکاریها با این سازمان بین المللی گفت: با توجه به توانمندی های متخصصان ایرانی آمادگی داریم همکاریهای علمی و آموزشی با یونسکو را توسعه بدهیم.

او با بیان اینکه پژوهشگاه و مرکز آموزش عالی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حال پژوهش و تربیت نیروی انسانی متخصص هستندگفت: با تمام توان و اقتدار و با ابزارهای قانونی ای که داریم در جهت حفاظت از بناهای تاریخی تلاش خواهیم کرد.

او همچنین در زمینه نقش آفرینی برای حفاظت از میراث فرهنگی کشورهای همسایه از جمله سوریه اعلام آمادگی کرد و گفت: آماده ایم در تعامل با یونسکو برای حفظ و احیاء میراث فرهنگی این کشور تلاش کنیم.

او رویکرد دولت جدید در عرصه های فرهنگی را عمیق توصیف کرد و گفت: دولت جدید این رسالت را برای خود قائل است که در راستای توسعه فرهنگی در منطقه نقش آفرینی کند.

سلطانی فر برای مشارکت و نقش آفرینی در همه پروژه های یونسکو در منطقه از جمله جاده ابریشم، موضوع سوریه و همکاریهای کارشناسی اعلام آمادگی کرد.

46232

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 352177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    21 0
    شما اگه راست می گی آثار فرهنگی و تاریخی کشور خودمان را حفظ کن .
  • ایرانی A1 ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    14 1
    یعنی چه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این دیگه چه تفکریه؟؟؟ سوریه به ما چه ه ه ه ه ه ه ه ه ه؟؟؟ آثار ملیمون دارن نابود میشن اونوقت دم از سوریه میزنی؟؟؟ واقعا مایه ی ننگه
  • ایرانی DE ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    12 1
    تا پولای ما ملتو سرازیر میکنین سوریه و لبنان و امثالهم مردم از یارانه که انصراف نمیدن هیج .... بقیشو بگم حذف میشه پس بیخیال
  • بی نام A1 ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    13 0
    تخت جمشید دریابید اثار تاریخی و فرهنگی ایران را دریابید
  • بی نام A1 ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    7 0
    پس وطن چي .