ایرنا نوشت:

رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه مصمم به افزایش ظرفیت گردشگری شیعی در کشور هستیم گفت: سعی خواهیم کرد تا در دو و سه سال آینده با فراهم ساختن امکانات و شرایط آمار ورود گردشگران شیعی به کشور را افرایش دهیم.

مسعود سلطانی فر روز دوشنبه در مراسم افتتاح نمایشگاه «فرش عشق» با مضمون فرش های عتبات عالیات گفت: بیش از ۲۶۰ میلیون شیعه در دنیا وجود دارد که باید از این ظرفیت استفاده کافی ببریم.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۸۰ میلیون نفر ایرانی هستند گفت: باید برنامه‌ریزی‌هایی داشته باشیم تا آمار دیدار گردشگران شیعی را به اماکن مذهبی همچون مشهد، قم، شیراز و مشهد اردهال و شهرری افرایش دهیم.

معاون رییس جمهوری افزود: حدود ۲۰۰ میلیون شیعه در سایر کشورهای دنیا زندگی می‌کنند که علاقمند و عاشق زیارت اماکن مذهبی شیعیان در ایران هستند.

رییس سازمان میزاث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی یادآور شد: سال گذشته نزدیک به دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از شیعیان جهان به ایران آمدند که از این بین یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر عراقی و ۵۰۰ هزار نفر هم از کشورهای حاشیه خلیج فار س بودند.

وی خاطرنشان کرد: معتقدیم ظرفیت ایران درحوزه گردشگری بیشتر از این ارقام است و ما در تلاشیم تا طی چند سال آینده این رقم را به پنج میلیون نفر گردشگر شیعی در سال افزایش دهیم.

سلطانی فر اظهار داشت: این مساله باعث تبادل فرهنگی و بهره‌برداری اقتصادی، ارز آوری و ایجاد اشتغال می‌شود.

مشاور رییس جمهوری در ادامه با اشاره به اینکه موضوع بافت فرش برای اماکن مقدس شیعیان از گذشته نزد ایرانیان مرسوم بوده و ریشه تاریخی دارد گفت: ایرانی‌ها زیراندازهای این اماکن را تامین می‌کردند و آن را بخشی از اعتقاد خود می‌دانند.

وی گفت:سعی داریم تا فرهنگ بافت فرش را با عنوان فرش عشق به عنوان میراث فرهنگی ناملموس ثبت ملی کنیم و سپس با طرح در مجامع جهانی به ثبت جهانی برسانیم.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 357096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام AE ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    12 1
    آخر توریست را با مذهب فیلتر می کنید ؟؟؟؟؟ لابد از پاکستان و افغانستان و چند کشور دیگر که دو ریال هم تو جیبشان نیست
  • بی نام A1 ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    15 0
    گردشگر گردشگره چه فرقی میکنه کی باشه و از کجا باشه انقدر دنبال جدا کردن افراد نباشید
  • سام A1 ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    11 1
    واقعا تعجب میکنم اماری که اقای سلطانی فرمیگویند رابنده دانشگاهی اولین بارمیشنوممگرکل جمعیت ایران چنده که 80 میلیون شیعه دارددوم بیش از2میلیون گردشگرشیعه به کشور امدند مگرکل گردشگران که به کشور امده اند چقدرهبنده خیلی جستجوکرده ام ازجمله سایت میراث فرهنگی هیچ جا امار دقیقی ازتعدادورودگردشگر به ایران نیافتماگرشک دارید سرچ کنید
    • افشین IR ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
      5 1
      ایشان نگفتن چه مقدار بیماری و ویروس هم مثل کرونا که درمان هم نداره وارد میشه...
  • مهربان توسی A1 ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    1 1
    کی به توس توجه جدی میشود؟
  • بی نام IR ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    10 2
    یه نگاه به مسافران عراقی بندازین میفهمین که اسمشونو گردشگر نمیشه گذاشت، تنها چیزی که وارد میکنن مریضیه