ایران - نیجریه؛ اولین بازی بدون گل جام جهانی / عقاب ها با یک امتیاز از چنگ یوزپلنگ پریدند!

تیم ملی فوتبال ایران در اولین مسابقه خود در جام جهانی به مصاف نیجریه رفت. این بازی با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

فرهاد عشوندی ؛ خبرنگار اعزامی خبرآنلاین ؛ ورزشگاه کوریچیبا: سرانجام زمانش رسید. یک سال بعد از صعود سخت به جام جهانی سربازان کروش درحالی قدم به بازی می گذاشتند که او طبق وعده، تغییرات را در دستور کارش قرار داده بود. بازی اول و ترکیب نهایی او در جشن حضور در جام جهانی متفات بود از همه باورهای قبلی فوتبال دوستان. او برای دروازه به عکس آنچه همه فکر می کردند از علیرضا حقیقی برای گلری اول تیمش استفاده کرد. تصمیمی که از دو ماه پیشتر و از زمانی  که سرمربی مدام بازی های این گلر در پرتغال را زیر نظر داشت ، می شد پیش بینی کرد اما بعد از این همه دعوا بر سر رحمتی یا داوری ، بازی دادن به حقیقی شوکه کننده بود. گلری که حداقل تا قبل از این در ایران خاطرات خوشی از او نبود اما علیرضا همان طور که خودش یکسال قبل وعده داده بود، این قدر تلاش کرد تا گلر ثابت تیم ملی باشد.

حاج صفی اما شرایطش فرق داشت. او دلهره اور نبود قبل از بازی . بازی های خوب او در دیدارهای دوستانه و بازی های ناامید کننده شجاعی حضور احسان در ترکیب اصلی را خیلی زود باور پذیر کرده بود و این هزاران ایرانی که قبل از بازی در خیابان های شهر کارناوال بزرگی از شادی را به پا کرده بودند ، این انتخاب را صحیح می دانستند.

جمعیتی که از همه جای دنیا خودشان را رسانده بودند برای تشویق تیم ملی . جمعیتی بیش از 5 هزار نفر از 5 قاره دنیا. کوریچیبا یکی از کوچکترین شهرهای میزبان جام جهانی از دو شب قبل بازی ایران و نیجریه فضایی ویژه پیدا کرده بود. اگرچه میزبانان قرار نبود تیم ملی خودشان را در این ورزشگاه ببینند اما شاهد بازی تیم هایی می شدند که حریفان رقیب سنتی آنهاست. یعنی تیم های حریف با آرژانتین. پس به همین دلیل هم بود که بعد از کارناوالی 48 ساعته در لحظه شروع مسابقه ، استادیم تقریبا جایی برای سوزن انداختن نداشت. درست در لحظه ای که بازیکنان تیم ملی کشورمان اولین ضربه را به توپ زدند.

بازی که شروع شد همان طور که انتظار می رفت حمله با سبزپوشان نیجریه ای بود و دفاع سهم بازیکنان ایران. همان طور که کروش قبل از بازی گفته بود. چند حمله یک کرنر و یک اشتباه از علیرضا  حقیقی . توپ وارد دروازه ایران شد اما بعد از خطا روی دروازه بان. لحظه ای بعد دوباره دفاع ایران جا می ماند. این بار جلال حسینی حریف یار مستقیمش نیست. او زمین می خورد و داور اعتقادی به پنالتی ندارد. پولادی توپ را دلاورانه از دهانه دروازه دور می کند. برگشت توپ باز برای نیجریه است. این بار شانس ار ایران است که توپ به چارچوب نیامده. حقیقی انگار در جو بازی اول کمی هنوز می ترسد.

حمله های نیجریه سبب می شود تا جو ورزشگاه عوض شود. برزیلی ها بازی نیجریه ای ها را بیشتر پسندیده اند. تلاش لیدرهای ایرانی و هواداران مان برای فریادهای ایران ، در شلوغی ورزشگاه گم شده و به گوش نمی رسد.

کارلوس کروش که بعد از مدت ها با کت و شلوار روی نیمکت تیم ملی نشسته بود ، از همان شروع بازی با داور چالش داشت. او مدام نکاتی را به داور گوشزد می کرد. درون زمین غیر از تک حمله های سریع آمنیکه که فعلا به خیر می گذشتند خبر خاصی نبود و تیم ملی سعی در گذراندن جو پر استرس دقایق نخست داشت. 13 دقیقه از بازی گذشته بود که رضا قوچان نژاد برای اولین بار توانست توپی را از خط طولی زمین عبور دهد. این درست تک شبه حمله البته بهانه ای بود برای سر دادن شعاری معروف:«ایران چی کارش می کنه! »

اولین پرش بلند و اولین توپی که علیرضا حقیقی گرفت با فریادهای تهییج کننده اش شاید می توانست عاملی باشد برای موفقیت تیم ملی در ادامه بازی. این اما پرسشی نبود که بتوان برایش در ابتدای بازی پاسخی داشت.

در دقایقی که تیم ملی زیر فشار بود ، کارلوس به عکس همیشه کمتر استرس داشت. او راحت سر جایش ایستاده بود و تماشا می کرد. مصدومیت بازیکن نیجریه فرصتی بود تا ملی پوشان نفسی بکشند و با هم حرف بزنند شاید اینگونه استرس شان فروکش می کرد و جو ورزشگاه عادی تر.اولین حمله ایران و مشارکت عالی قوچان نژاد با دژاگه اگرچه حتی به خط 18 حریف نرسید اما روحیه بخش بود. دوباره صدای ایرانی ها را بر ورزشگاه غالب کرد. اما آیا باز هم قرار بود ایران صاحب فرصت باشد؟ تراکم بازیکنان وسط زمین ، تکل ها و درگیری های نیمه زمین ایران این قدر بیشتر بود که تقریبا حجم زیادی از چمن نیمه زمین ایران در نیمه اول خط خطی شده بود. با گذشت بازی از دقیقه 25 ، نیجریه ای ها هم از تب و تاب شان افتادند ، حالا بازی داشت در شرایطی پایاپای تر برگزار می شد. اوبو آبانا بازیکن شماره 14 نیجریه بعد از برخورد با آندو تنها تا دقیقه 30 توانست در زمین بماند و استفان کشی او را از زمین بیرون کشید تا به جایش جوزف یوبو ، کاپیتان تیم به زمین بیاید. تعویض او آیا بر بازی اثری می گذاشت؟ در دقیقه 32 یک خطای پشت 18 و یک ضربه کاشته از نیجریه ای ها ، حقیقی توپ را به کرنر فرستاد. بازی همچنان تحت کنترل بود اگرچه قشنگی نداشت. اما کارلوس یک روز قبل از بازی حرفش را در این باره زده بود:« برای بازی قشنگ یا پر از حمله به من نمی گویند آفرین. من باید از هر بازی دنبال امتیازش باشم. اگر این حرف را قبول ندارید بازی های امسال لیگ اسپانیا را ببینید. بازی های تیم قهرمانش را!»

حالا نوبت ایران بود. اندو مثل بولدزر وسط زمین را چسبیده بود. یک تکل تمام قد از او دزدیدن توپ ایران را صاحب کرنر کرد. کرنری که اشکان زد و ضربه سر زیبای گوچی می رفت که گل شود. این بی شک زیبا ترین صحنه بازی تا دقیقه 35 بود. حالا انگار یخ بچه ها آب شده بود. دیگر نبض بازی در دست یوزهای ایرانی بود آنها که می خواهند افتخار سرزمین شان باشند. اشکان ، احسان و جواد در میانه میدان ، توپ در این دقایق به دست ایرانی ها می چرخد. آیا قرار است امشب سورپرایز سرمربی محقق شود؟ در دقایقی که بازی ملی پوشان ایران به عکس ابتدای مسابقه یادآور بازی های یونان 2004 نیست ، شاید امیدهای خردادی مردم ایران ، باز به جشنی بزرگ ختم شود. سرمربی که کنار زمین چنین باوری دارد. او با طمانینه قدم می زند ، بازی را زیر نظر دارد و اثری از فریادهای عصبی همیشه اش نیست. او جام جهانی را انگار با مدیومی جهانی آغاز کرده. با تیمی بین المللی که قرار نیست این بین المللی بودن فقط در چندزبانه بودن بازیکنانش باشد.

حالا جمعیت ایرانی هم با اعتماد به نفس بیشتری حرف می زنند و با صدایی بلند نام کشورشان را می خوانند که آنها :« ما بچه های ایرانیم ، همیشه ایرانی می مانیم...ترانه  ورد لب شان است.

بازی در دقایق پایانی نیمه اول می توانست شکوه برانگیز باشد البته برای ایران اما داور اکوادوری اما حواسش بود و برخورد توپ به دست دفاع ایران را هند تشخیص نداد و همه چیز به خیر و خوشی در 45 دقیقه اول به پایان رسید. زمانی که بعد از 45 دقیقه با شوت علیرضا حقیقی بازی تمام شد و دو تیم به رختکن رفتند.

 

در نیمه دوم ایران كه متوجه شده بود نباید از نیجریه بترسد، بهتر كار می‌كرد و حتی بازیكنان ایران این جسارت را هم پیدا كرده بودند كه شوت‌های از راه دور بزنند. اما تا دقیقه 80 همچنان بازی بدون گل پیش می‌رفت. تعویض دژاگه و ورود جهانبخش به زمین نشان می‌داد كه كروش از عملكرد بازیكن تاثیرگذار تیمش راضی نبوده. امابا این حال او از بار تهاجمی ایران كم نكرد و با ورود جهانبخش سعی كرد ایران با همان سیستم قبلی به كارش ادامه دهد.

در دقیقه 88 هم مسعود شجاعی به جای خسرو حیدری وارد زمین شد تا جان تازه‌ای به تیم بدهد. در همین لحظات بود كه فشار بازیكنان نیجریه به اوج رسیده بود و حتی نزدیك بود در دقیقه 90 روی یك كرنر گل اول این تیم به ثمر برسد. اما مقاومت بازیكنان ایران ستودنی بود و اجازه نمی‌دادند حریف به دروازه ایران برسد. در نهایت داور به نشانه پایان بازی در سوت خود دمید تا اولین بازی بدون گل جام جهانی ثبت شود.

تمام فاصله بین دونیمه برای تماشاگران با مقداری از انواع نوشیدنی های خنک ، کمی رقص و تماشای آهنگ ویژه جام جهانی با سپوراستاری جنیفر لوپز و پی بول گذشت . کمی رقص در لحظاتی که دوربین روی صورت های شان می رفت و البته گرفتن عکس های سلفی با همسایگان صندلی های بغلی شان گذشت تا با سوت شروع نیمه دوم ، ایران در فاز حمله باشد . باز قوچان نژاد  در نوک حمله بود و وقتی هم توپ لو رفت ، پولادی خیلی زیبا توانست امنیکه را کنترل کند.

نیمه دوم با افتادن تندی آفتاب ، بازی هم به سود ایران شد . بچه ها استرس را کنار گذاشتند و توپ را در دست گرفتند. یکبار شوت گوچی و بعد سانتر عالی اشکان می توانست موثر باشد . سانتری که به نظر می رسید به دست دفاع نیجریه ای خورده است. این بار اما داور با نیجیریه هم بی حساب شد و نشان داد اهل دست به توپ یا توپ به دست نیست.

بازی فرمش عوض شده بود حالا ایران پیش آمده بود و نیجریه صاحب فرصت ضد حمله می شد. اولین توپ هوایی نیمه دوم را که حقیقی گرفت ، کمی استرس فوتبالی اش کمتر شد. سید جلال با زدن سانتر کوتاه نیجریه ای ها به کرنر یک خطر مهم را از سر ایران گذراند و کرنر سبزها را آندو زیبا برید تا فشار چند لحظه ای مجدد عقاب های سیاه هم بی اثر باشد.

بازی که از دقیقه 60 گذشت ، کارلوس به بردن می اندیشید. اینکه او از آل نعمه و ماهینی خواست تا روی نیمکت برگردند وشجاعی و جهانبخش به عنوان فاز دوم تهاجمی آمده ورود به زمین شدند. در این دقایق بازیکنان درون زمین هم با دژاگه ، حاج صفی و قوچان نژاد به سمت دروازه نیجریه می تاختند. خسرو و حاج صفی گزینه های اصلی جابجایی بودند و درون زمین هم تیم داشت خوب بازی می کرد.

فرار عالی منتظری و سانتر خسرو ایرانی ها را به انتظار گل نشاند اما توپ به کرنر رفته بود. دژاگه باید کرنر را می زد. کرنر بلند بود و این ور زمین به حاج صفی رسید. دو دقیقه فشار ایرانی روی دروازه نیجریه و توپی که سرانجامی نداشت ؛ وای ی ی ی

امنیکه این قدر خطرناک است که یک لحظه غفلت از او نابخشودنی باشد اما او هم در صد دفاع ایران تا دقیقه 70 غیر از روی آوردن به خطا برای هد زدن چاره ای نداشت.

ورود علیرضا جهانبخش به جای دژاگه یعنی هجومی شدن تیم . کاری که از ماه ها قبل برای انجامش برنامه داشت. یک اشتباه از بچه های میانه میدان نتیجه اش خطای اجباری اندو و اولین کارت زرد تیم ملی بود. خطایی که می توانست خطرساز شود. اشکان که خسته شده بود ، چیزی نمانده بود در آخرین صحنه حضورش در زمین برای ایران گلزنی کند . او بعد از نبردی دلاورانه جایش را به علیرضا داد تا حالا هافبک های ایران تغییر آرایش داشته باشند . حاج صفی به وسط رفت ، سمت چپ هم به جهانبخش رسید. حالا دیگر ایران تیم برتر میدان بود ف همان طور که کارلوس از قبل می گفت ، تیمش برای زنگ تفریح بودن به بازی ها نیامده بود. ایران را حالا می شد از پدیده های جام نامید . تیمی که نیجریه را خسته کرده بود. تیمی که هر یک از بازیکنانش ستاره بودند. ستاره هایی مثل مهرداد بولادی که از دقیقه 3 تا 90 ناجی دروازه تیمش باشد. آن هم 3 بار .

تیمی که جواد نکونامش در میانه میدان غیر از وظایف بازی در مقام کاپیتان می تواند بازیکنانش را به جایی فرا بخواند که باید باشند. تیمی که می تواند اولین امتیاز را در بازی برتر از نیجریه بگیرد. تیمی که هوادارانش حق دارند با تمام وجود بخوانند:« ما بچه های ایرانیم . همیشه ایرانی می مانیم. حال حریف رو می گیریم ، یک صدا همه با هم خوانیم ، ایران، ایران...»

 

 

4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 360633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 202
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امید IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    215 1
    بابا این نیجریه که می گفتند قدرت بدنی قدرت بدنی از دقیقه 70 دیگه بریده بود، تنه شون هم به تنه بازیکنای ما میخورد مصدوم و ناک اوت می شدند
  • حسام TR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    ایران خیلی خوش شانس بود که نباخت. این بازی مطلقا در حد جام جهانی نبود.
    • بی نام IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
      دركت ميكنم راستي به تيم فوتبال تركيه سلام برسون الان دارن استراحت ميكنن؟
  • علی A1 ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    46 7
    فوتبال کامل‌تری از تیم اول آسیا
  • ندا A1 ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    21 8
    مبارکه ولی میشد این نیجریه رو برد
  • سعید IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    25 4
    پولادی و آندو بهتر از بقیه بودن به نظرم،خسرو خیلی استرسی بازی کرد،پژمانم خوب بود مثه سید جلال،حقیقیم با روحیه بود در کل میشد برد،نیجریه تیم آنچنانی ای به نظر نرسید...
  • بی نام A1 ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    44 29
    واقعا در حد انتظار نبودیم...اولین بازی بدون گل و مساوی جام 2014 که باعث شد تماشاگران بعد از سوت پایان هردو تیم رو هوو کنن
  • بی نام A1 ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    42 7
    مهرداد پولادی عالی بود
  • محمود IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    32 26
    خوب نبود باید میبردن
  • علی A1 ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    38 31
    آخرش با این بازیه دفاعی به هیچ جا نمیرسیم... تو ضد حمله هیچ برنامه ای نداریم.
  • مهران A1 ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    پولادی عالی بود.... عالی واقعا
  • یوز ایرانی A1 ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    مجری شبکه سه : 90 دقیقه بازی جذاب کدوم بازی رو میگه این ؟
    • بی نام A1 ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
      18 2
      آلمانپرتغال
  • بی نام A1 ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    45 25
    خدایی نیجریه تیم ضعیفی هست و جلو بوسنی و آرژانتین کیسه گل میشه. ولی خوب میشد حتی ببریم بازی رو
  • بی نام IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    31 14
    یک فوتبال ناب ایرانی را به نمایش گذاشتیم سانتر کردن از سریک دروازه به سر دیگر ان شاید فقط ده دقیقه اخر چند تا حرکت داشتیم نیجریه هم تیمی نبود که بخواهیم ازان بترسیم مربی هم انقدر شجاعت نداشتیم که به جنازه نیجریه بتازد ضمن انکه شانس اوردیم هیچ توپی بسمت چهار چوب ما نرفت در غیر اینصورت حتما"گل را خورده بودیم
  • بی نام IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    38 10
    بازم یه تصمیم دیگه از کروش که ما بعدا فهمیدیم جرا این کارو کرد و چه تهمت های دلالی کردن و اینا که نزدیم ..گذاشتن علیرضا حقیقیه قد بلند جلو نیجریه قد بلند ولی ما گفتیم دلالی می کنه
  • ایدین IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    46 36
    ضد فوتبال از نوع ایرانی
  • بی نام A1 ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    25 11
    فقط آندو. افرين بچه ها
  • مهدی IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    154 9
    تیمی برندست که به هدفش برسه، به هدفمون رسیدیم
  • هفت IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    59 42
    بازی قشنگی نبود . خوبم بازی نکردیم فقط یه اتوبوس دفاع جلو دروازه گذاشته بودیم
  • بی نام A1 ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    حالا هی بگین کیروش بهترین مربیه...معلوم نیست تعویض هاش رو گذشته بود برای بازی آرژانتین؟؟ جلوی تیمی که در سطح قطر هم بازی نمیکرد مساوی کردیم
  • amir IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    من که به عنوان یه ایرانی هم شدیدا راضیم از این نتیجه و هم افتخار میکنم به بازیکنای تیم چون قشنگ مشخص بود که همه دارن تلاش میکنن که تیم به هدفش برسه و کسی واسه خودش بازی نمیکنه؛ میانگین ۱۰/۵ کیلومتر دوندگی نشون میده که چقدر واسه هدفمون تلاش کردیم. همه بازیکنا خوب بودن ولی آندو و مهرداد پولادی به نظر من که بهترین ها بودن، پولادی تو چند صحنه مخصوصا اواخر بازی تیم رو نجات داد و آندو هم که طبق معمول با غیرت جلو حملات نیجریه رو گرفت. به هرحال دمشون گرم ایشالا که از همه بازی هامون امتیاز بگیریم
    • بی نام IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
      ببین عزیز دل برادر تیم های دهه 60 و هفتاد ایران هم بهتر از این تیم میتونست بدوه هم بهتر میتونست بجنگه و هم بهتر حمله کنه . حداقل جلوی همچین تیمی که نه برنامه داشت نه تاکتیک و تکنیک دیگه اینقدر ذلیل بازی نمیکرد . تنها فرقشون این بود که اونها یک صدم این بازیکنان هم پول نمیگرفتن ولی اینا ... .
  • بی نام RO ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    203 8
    عجب دفاعی کردیم..............................
  • ▐ آرمان ▐ A1 ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    واقعا متاسفم نمیدونم چی بگم؟ از خنده های مفسر شبکه rtc deux یا srg zewi یا bein sport ...و یا افتخار و خوشحالی گزارشگر شبکه سوم......... یک دنیا امشب به فوتبالمون خندیدن، واقعا موندم مردم و رسانه ها و مطبوعات به چی این فوتبال دل خوش کردن.. هرس و جوش ماله ما ،پر پول شدن جیب یه مشت بی سواد ماله اونا..... واقعا حالم بد شد: مرسی وزیر ورزش....... مرسی مستر ضرغامی... مرسی آقای شادابیان و مرسی بچه ها که 90 دقیقه با سیستم نوین علی اصغری 2014 جنگیدید.......مرسی......
    • بی نام DE ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
      چرا همه اش تو توهم اینیم که کل دنیا نشستند راجع به ما نظر میدند؟ داداش همینه، آلمان و هلند که نیستیم، تیم ضعیف جامیم، اومدیم دفاع کنیم موفق هم شدیم. حداقل از بین 200 کشوری که فدراسیون فوتبال دارند جزء 32 تا هستیم. چطور یونان با دفاع قهرمان بشه عیب نداره؟ یونان که سهله، اینتر ِ مورینیو جلوی بارسلونا رو یادت رفته؟
    • بی نام A1 ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
      مشکل اینجاست چون خودت از اول دیدت نسبت به تیم ملی خرابه هر عکس العملی از هر خارجی رو به پای تمسخر میزاری . ایران خوب بازی کرد . اولین بازی بود که گل نخورد . به یونان هم توی جام ملت های اروپا 2004 میخندیدن . به اینتر 2010 هم کلی ایراد میگرفتن
    • بی نام A1 ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
      اگر كمي با زبان فرانسه اشنايي داشتيد متوجه ميشدين مفسر بازي از بازي نيجريه خنده اش گرفته بود و دائم از دفاع تيم ايران تعريف ميكرد، فقط از روال كسل كننده بازي رضايت نداشت
    • بی نام IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
      109 9
      اگر نقلی که شما کردید درست باشید به نظرم اصلا کار زیبا و پسندیده ای نکردند مفسران شبکه هایی که نام بردید؛ خندیدن به تیمی که داره تلاش میکنه و از تمام توان خودش برای خوشحال کردن ملتش مایه میذاره اصلا خوب نیست، تیم ایران چاره و پلان دیگری نمیتواند داشته باشد؛ کشور ما توی فوتبال، قوی نیست همونطور که هیچ کشوری در همه ی ورزش ها، قدرت اول نیست. این درسته که ما توی کشتی یا وزنه برداری به آلمان و هلند و برزیل بخندیم و اونها رو به خاطر ضعفشون مسخره کنیم و این رو به ترسو بودن یا مسائل دیگه ربط بدیم و برای بیننده های خودمون مضحکه فراهم کنیم؟ ما باید ملت ها رو اونطور که هستن بپذیریم و تروریست و نئوفاندامنتالیست مدرن فکری و عملی نباشیم؛ مسخره کردن، ترور شخصیت است و در هر حالتی محکوم و مذموم. موفق باشید.
    • بی نام IR ۰۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
      1 2
      برو بابا .فهمیدی چی گفتی؟
    • آریــــــا A1 ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
      3 2
      آقای بی نام که ادا بلدارو میخوای در بیاری srg , rtc آلمانی گزارش میکردن مهندس
    • بیژن EU ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
      6 2
      اولاً اگه دوست دارن بخندن. ما برای خوش اومد این و اون بازی نمیکنیم. تیم ما تیم ضعیفیه و باید به هر طریقی که میتونه امتیاز بگیره. بله اونا که برد و باخت ایران براشون فرقی نمیکنه. شما هم اگه بازی گینه و بورکینافاسو رو ببینی دوست داری همدیگه رو بزنن لوله کنن شما به عنوان تماشاچی حالشو ببری. ثانیاً چند تا نظر کارشناسی رو که خوندم اونقدا هم بد نگفته بودن. ریو فردیناند توی بی بی سی وان دفاع ایران رو تحسین کرد. گری لینکر گفت ایران توی تیمهای حاضر در جام توی مقدماتی کمترین گل رو دریافت کرده. بهتره اینقدر نسبت به اینکه پشت سرمون چی میگن حساس نباشین. اونا دوست دارن جلوی تیمهای بزرگ بیایم باز بازی کنیم و تو سه تا بازی 9 امتیاز بدیم یه کفم برامون میزنن میگن بازیکلاً قشنگ بازی کردین حالا برین خونه تون.
    • دانشجو A1 ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
      5 3
      آقا آرمان، شما برو تیم فرانسه و آلمان رو تشویق کن، لازم نیست سرکوفت به هموطن هات بزنی با این چیزها لازم نیست دیگه دشمن داشته باشیم. خودمون از داخل ستون پنجم داریم.
  • منوچهر TR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    32 54
    تفكرات قلعه نويى بود ها...
  • بی نام A1 ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    143 8
    انصافا ما که نفسمون برید دست گلشون درد نکنه.دم کیروش گرم
  • سام IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    21 5
    بنظرم اگر ایران اول با بوسنی بازی میگرد استرسش کمتر میشد و میتونست از نیجریه 3 امتیاز بگیره....
  • بی نام IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    60 14
    مطمئنين اونا از چنگ مون پريدن؟؟؟
  • بی نام A1 ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    97 27
    ایران خوب بازی نکرد، بلکه خوب دفاع کرد، امیدوارم بازی بعدی نتیجه بهتری بگیره
    • رضا A1 ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
      5 0
      خوبی؟ بازی بعدی با آرژانتینه ها خیلی هم خوب بود. حالا تا دیروز می گفتن چندتا می خوریم از نیجریه. یهو توقعتون نره بالا، فعلا سطح فوتبال ما پایینه. همین که کیروش تونسته بازیکنای ایرانی رو قانونمند کنه خیلیه. یه کم صبر داشته باشید، این بی صبری ما تو بهبود اوضاع همه جا کار دستمون می ده، از سیاست بگیر تا ورزش.
  • بی نام A1 ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    تیم فوتبال مهد کودک سر کوچه ما هم میتونست اینجوری بازی کنه.فقط زدن زیر توپ
    • بی نام A1 ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
      77 14
      بی انصافی نکنید خدایی
    • امیر IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
      83 6
      سریعا تیم مهد کودک سر کوچتون رو اعزام کنید واسه بازی مقابل آرژانتین.. ولی اگه باختن خودت میدونی
  • بی نام A1 ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    فکر کنین یه درصد ایران با مربی گری قلعه نویی یا دایی تو زمین میرفت سوراخ شده بودیم خخخخخخخخخخ
  • مهدی A1 ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    گل میخوردیم خلی بهتر از این بود 11 نفری جلوی دروازه بخوابیم. بنده خدا تماشاگر های برزیلی خوابشون برده بود. تازه اخر بازی هم صدا سیما سرود تیم قهرمان ایران پخش کرد.
    • کیوسک A1 ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
      دقیقا باهاتون موافقم از اون بدتر وقت تلف کردن حقیقی بود من باخت به یوگوسلاوی و مکزیک و به این بازی ترجیح میدم آدم ایسناده بمیره خیلی بهتره تا رو زانو راه بره
    • محمود رضا US ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
      0 0
      درود بر حشمت مهاجرانی که در جام 1978 ارژانتین در مصاف با تیم پرو میتونست مساوی یا برد 10 بگیره ولی چون برای صعود به برد 30 احتیاج داشت شجاعانه با سیستم 433 حمله کرد در نهایت ایران باخت ولی فوتبال با شرافت بازی کرد نه مثل اقای کیروش که فقط می خواهد نتیجه بدی نگیره تا قرارداد بعدیش مبلغش بیشتر بشه که همین الان هم با چند تیم مذاکره کرده
  • بی نام A1 ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    24 86
    تکلیف ما مقابل ارژانتین مشخصه، ولی بوسنی ،آیا میشود مقابلش اینگونه حتی مساوی گرفت؟ آنچه غیرقابل کتمان است،ترس کیروش از باخت است وگرنه مهاجمان بهتر از قوچان نژاد داشتیم ولی اصلا به برزیل نبرد.
    • بی نام IR ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
      2 0
      ناخوشي؟؟؟ كي الان بهتر از قوچان نژاده؟؟ عنايتي مثلا ها؟؟
  • سعید A1 ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    نکته مثبت ایران ندادن خطا پشت محوطه جریمه بود. اما پخش سرود ملی پوشان بعد از بازی واقعا زشت بود. انگار که فینال جام جهانی رو بردیم
    • بی نام A1 ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
      65 25
      زشت منفی نگری شماست . اقا جان ما همون تیمی هستیم که در هر سه دوره قبل کلی گل خوردیم یجوری حرف میزنید انگار ایران همه ادوار برده و کلی گل زده یک لحظه خودتون رو بزارید جای طرفدارای تیم پرتغال فکر کنم الان رونالدو رو دار زده بودید
    • بی نام IR ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
      2 0
      از همه ی کامنت ها من با این موافقم ک پشت محوطه جریمه خطا ندادیم
    • مصطفی A1 ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
      5 4
      نه عزیز جان، زشت اون بازی ای بود که تیم ملی کرد، زنده باشن والیبالیستای ایران که اگه به برزیل باختن، مردونه بازی کردن، لذت بردیم از بازیشون... مگه تیمایی که سه تا چهار تا خوردن تا حالا کم بودن تو این جام؟ کدومشون این طوری بازی کرد؟ شدیم بدترین بازی جام تا الان، اگه به حافظتون کمی فشار بیارید بازی ایران مکزیک و هیجانش رو یادتون میاد، توی تمام بازیها اگر باختیم لذتشو بردیم، دوره قبلش هم همین طور، توی هر سه تا بازی خوب بازی کردیم، حالا به گل نخوردن با این بازی افتضاح راضی هستین، توقع مردم ما حسابی از فوتبالمون اومده پایین، همیشه احساسم نسبت به کیروش مثبت بوده ولی اگه دستپختش این تیمه داره اشتباه میکنه... آبروی یوزپلنگ بنده خدامونم بردن...
  • بی نام IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    47 7
    ٩٠دقيقه دفاع مرديم تا تموم شد
  • مردی از تهران IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    89 36
    خدایی بدترین بازی جام بود
  • . IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    دفاع اتوبوسی به تیم ما میگن هاهاها ولی دمشون گرم . مثل ژاپن و استرالیا نباختیم
  • بی نام A1 ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    51 6
    ایران ایران
  • محمدرضا A1 ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    69 10
    آفرين. از جون مايه گذاشتن و واقعا کار بزرگی کردن.
  • بی نام A1 ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    114 4
    آفرین خوب امتیاز گرفتیم،، ولی بچه ها اولش ترس داشتند...
  • 666 IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    کی بود میگفت حقیقی خوب نیست؟؟؟الان کجاست؟؟؟بیاد نظر بده
    • بی نام NL ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
      همین جا هستم برادر دروازه بان رو با واکنش هاش میسنجن . کلا 2 تا توپ رو دروازه نیومد...
    • حاجي IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
      42 46
      اسم كامنت شما فتح تهرانه كه شش تا به پيروزي سال ٧٣ زد؟
    • بی نام EU ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
      64 44
      پدر صلواتی اصلا توپی رو دروازش اومد ؟ اون صحنه آخر هم که کاملا مبتدی عمل کرد اگر پولادی یک لحظه دیر رسیده بود کار تمام بود . در واقع نیجریه خیلی ساده و مطابق میل ما بازی کرد ، حالا باید دید مقابل یک تیم با قابلیتهای تکنیکی و تاکیتیکی بال هم میشه به همین سادگی دفاع کرد و گل نخورد ؟
    • بی نام IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
      70 11
      آقای هلندی اون توپ هایی که سانتر میشد به واسطه قد بلندش میومد جمع می کرد حساب نیست؟؟ البته شما هنوز فکر می کنید کروش داشت دلالی می کرد و نبایدم ببینی
    • ali IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
      72 5
      حقیقی رو به خاطر فیزیک بدنیش گذاشته بود که رو ضربات ازاد و کرنر ها که ایران یه گم مشکل داره بتونه راحت توپو جمع کنه که این کار هم خیلی خوب انجام داد
    • بی نام IR ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
      9 3
      یکی دو تاش هم با شانس نرفت تو گل
  • بی نام EU ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    15 20
    عالی بودند
  • محمد A1 ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    29 13
    ولی فکر کنم یوزپلنگه از چنگ عقابه پرید
  • بی نام IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    72 10
    درود بر ایران عزیز.تا کور شود هر که دشمن ایران هست.کسی که میگفت دستمو قطع میکنم کجایی؟؛
  • بی نام US ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    26 9
    یوزپلنگه اصلا چنگ نداشت که اونا بپرن
  • یوزهای ایرانی A1 ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    136 9
    زنده باد .....ایرانم
  • بی نام A1 ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    فقط می تونم بگم بدترین بازی که تو زندگی دیده بودم....حیف پول مردم بیچاره که به این تیم ملی با این بازی کردن می دهند...
    • بی نام EU ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
      حالا این رو مقایسه کنید با بازی والیبالیستها در لیگ جهانی .
    • amir IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
      77 12
      ما هدفمون لا اقل الان بازی خوب و زیبا نیست، هدف با امتیاز از هر بازی بیرون اومدنه
    • بی نام A1 ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
      15 17
      اشتبا مثبت دادم
    • بی نام RO ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
      79 10
      انتظار داشتی ایران 90 دقیقه حمله کنه؟؟ خوب دفاع کردنم یه نوع تاکتیکه که ایران عالی اجرا کرد.
    • سامان IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
      78 7
      شما مثیکه تو یه قاره دیگه داری زندگی میکنی یا فکر کردی ما اسپانیاییم.دمشون گرم ... ژاپن از ساحل عاج باخت، ولی ما تونستیم امتیاز بگیریم.
  • بی نام A1 ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    91 2
    بنا بر اطلاعات درامد صدا و سیما از محل تبلیغات پیامک ، اسپانسرینگ ، زیرنویس ، پیام بازرگانی ، لوگو و ... در بازی ایران و نیجریه بالغ بر 5 میلیارد تومان تخمین زده شده است.
    • بی نام A1 ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
      40 1
      بعید میدونم 5میلیارد باشه بیشتره البته اگر منبعت موثق حرفی نیست
  • مهران فضلی A1 ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    119 5
    نتیجه امیدوار کننده بود، بچه ها متشکریم...
  • بی نام A1 ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    46 9
    واقعا فوقالعاده بود آفرین. به امید پیرشفت تیم ملی و صدا و سیما
  • سرخ IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    با همین تاکتیک اتوبوسی از آرژانتین هم میشه مساوی گرفت خدایی
    • بی نام IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
      مسی تجربه بازی و گل زدن به اتوبوس چلسی و رئال رو داره. کیروش باید یه فکر جدید بکنه
    • بی نام A1 ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
      مسی تجربه زدن به اتوبوس اینتر رو نداره یادم میاد زانتی نزاشت مسی نفس بکشه . زانتی ما هم پولادیه
    • بی نام A1 ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
      9 1
      بیشتر از اینکه باری کنن باری نیجریه رو خراب میکردن پس باری ارژانتین رو هم میتونن خراب کنن
  • وحید A1 ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    نکونام مثلا" بازیکن با تجربه تیم هست ولی اینگار از همه بیشتر استرس داشت , اول بازی میخواست هدیه تیم نیجریه رو به بازیکنشون پس بده :
    • بی نام A1 ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
      4 3
      عزیزم نمیخواست پس بده میخواست دوباره در حال رد و بدل کردن هدیه عکس بگیرن که نشد.
    • بی نام IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
      25 1
      هدیه رو وا نکرده پس فرستاد...پس فرستاد...
  • ahmad IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    خواهشا اونایی که گفتن می بازیم نظر ندن
  • بی نام A1 ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    خوب بودیم. به امید امتیاز از ارزانتین
  • علی A1 ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    شانس اوردن در حد تیم ملی
    • بی نام A1 ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
      اتفاقا کاملا اصولی بازی کردن، نیجریه هیچ شانس گل مسلمی نداشت، به این میگن بازی تاکتیکی نه شانس اگه تیم جلو میکشید با سرعت پایینتری که بازیکنامون داشتن حتما گل میخوردیم ارژانتین رو هم با همین سیستم گیر میندازیم دیوار کیروش
    • بی نام IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
      70 5
      کدوم صحنه شانس آوردن ؟ اگه انتظار داشتی تمام بازی نیجریه هیچ موقعیتی نداشته باشه اشتباهه اینجوری حساب کنی نیجریه ام تو یکی دو صحنه شانس آورد که گل نخورد
    • بی نام A1 ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
      74 4
      دوستان کم سن و سال مثل شما که با تجربه تر از کیروش هستید در عرصه جهانی، می توانید بروید و تیم را هدایت فرمایید
    • بی نام A1 ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
      54 3
      چه شانسی؟ نیجریه تقریبا هیچی موقعیت نداشت.
  • امید IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    زنده بادایران
    • بی نام IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
      اون 2 نفری که منفی دادن از اعضای " داعش"ن؟؟
    • بی نام IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
      می بینم خیی ها که از روزای گذشته وعده آبکش شدن ایرانو می دادن به یه شکل دیگه ای اینجا حضور پیدا کردن و البته سوزش هم از کامنت هاشون هویداست
    • سردار GB ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
      اخه اونهايي كه منفي دادن كي هستن احتمالا بي هويت هستن چون به زنده باد ايران منفي دادن ننگ بر شماها خبر انلاين اگر چاپ نكني تو هم با اونهايي
    • محسن US ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
      والا منم دروازبان بودم گل نمی خوردم...
    • فرهاد A1 ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
      20 8
      ایران تنها کشور دنیاست که بخشی از مردمش از نتیجه گرفتن تیم ملی وطنشون ناراحت میشن و غر میزنن که چرا نگذاشتید تیم حریف گل بزنه. واقعا برای بعضی از خودمون متاسفم. اینجوری نیاز به دشمن نداریم.
    • بی نام A1 ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
      15 7
      منفی ها و غر زدن به تیم ملی کشور خودمون واقعا حیرت انگیزه. ژاپن و استرالیا با اون همه امکانات و لژیونرهای عالی، باختن.// بخدا بخاطر همین نداشتن عرق ملی و حس وطن پرستی اینقد از دنیا عقبیم.
    • تنهاي تنها IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
      14 9
      سلام به نظر من اگر نتيجه گرا باشيم كه به به و چه چه داره كه مساوي گرفتيم ولي يك مقدار انصافم خوبه؛ ژاپن سوراخ شد ولي انصافا بازي كرد توپ‌هاي زيبا فرستاد يك اسير دست و پا بسته نبود، من معتقد بودم نيجريه ايران و سوراخ مي‌كنه ولي خدا رو شكر مساو شد و يك امتياز گرفتيم ولي اين كافيه؟ نبايد تمام نگاهمون به نتيجه باشه؛ يك دنيا داره بازي رو مي‌بينه و قبلش 12 تا بازيه معركه رو ديده كه توش پرتغال چارتايي مي‌شه ولي بازم به دفاع صرف دست نمي‌زنه، اسپانيا سوراخ مي‌شه ولي دفاع صرف نمي‌كنه، به نظر من مربي‌ها ترسيده بودن كه يه وقت بازي عادي كنن و له بشن بعد تو ايران بهشون ايراد بگيرن يا به فدراسيون ايراد بگيرن؛ من معتقدم اگه ما ديشب يه بازي زيبا مث ژاپن مي‌كرديم اگرم با نتيجه بالا مي‌باختيم بازم لذت بخش بود.
    • بی نام US ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
      17 11
      تمام کارشناس های دنیا پیش بینی کرده بوده ایران میبازه. نتیجه عالی ای گرفتیم.
    • فرا A1 ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
      7 7
      عزیزم، منظور از اون «ایران» تیم فوتبال ایرانه. ضمن اینکه، واقعا فوتبال یعنی نتیجه؟ پس حتما تو عمرتون پاهاتون به توپ نخورده برید از یه فوتبالیست واقعی بپرسید تا بگه ایران واقعا دیشب حقش نبود مساوی شه من اینارو به این خاطر میگم که واقعا با این پولای کلان، اینا کی هستن تو زمین؟؟ تورو خدا تیم والیبال رو ببینین... الگو بگیرین.
    • بی نام A1 ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
      8 5
      خندیدن به تیمی که داره تلاش میکنه و از تمام توان خودش برای خوشحال کردن ملتش مایه میذاره اصلا خوب نیست، تیم ایران چاره و پلان دیگری نمیتواند داشته باشد؛ کشور ما توی فوتبال، قوی نیست همونطور که هیچ کشوری در همه ی ورزش ها، قدرت اول نیست. این درسته که ما توی کشتی یا وزنه برداری به آلمان و هلند و برزیل بخندیم و اونها رو به خاطر ضعفشون مسخره کنیم و این رو به ترسو بودن یا مسائل دیگه ربط بدیم و برای بیننده های خودمون مضحکه فراهم کنیم؟ ما باید ملت ها رو اونطور که هستن بپذیریم و تروریست و نئوفاندامنتالیست مدرن فکری و عملی نباشیم؛ مسخره کردن، ترور شخصیت است و در هر حالتی محکوم و مذموم. موفق باشید.
    • فرا A1 ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
      3 5
      یه چیز دیگه هم بگم: چون بحث فوتبال یه بحث حرفه‌ای و تخصصیه، و از عهدۀ اکثر مردم خارجه، اینه که در این‌جور موارد، به حرفای «غلط» مثبت میدن، به نقدهای واقعی و حرفه‌ای منفی. عزیزان، فوتبال احساس وَر نمیداره، فوتبال یعنی «هوشِ ذهنی و فیزیکی» و «درک صحیح»، و نه لگد زدن نکونام
    • علیرضا A1 ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
      8 13
      نیجریه خیلی ضعیف بود.باید میبردیم. اما بچه ها خوب بازی نکردن
    • بی نام IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
      3 1
      تو جام جهانی المان هر کی برا خودش بازی میکزد ولی تو این جام انصافا همه هدفشون یکی بود و همشون سنگ تموم گذاشتن هر چن اگه تو حمله برنامه داشتیم میتونستیم تو ضد حمله ها به گل برسیم به نظرم این والیبالیست ها بودن که غیرت و یکدلیو به فوتبالیستا تزریق کردن
    • رامین A1 ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
      9 15
      من فکر کنم کیروش یک دوره ضد فوتبال پیش اکبر میثاقیان گذرونده
  • سحر IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    دمشون واقعا گرم عالی بود
  • بی نام KW ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    زير توپ كش ها...بدترين بازي ممكنه
    • amir IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
      بعد شما به ما میفرمایی که تیم باید چجوری بازی کنه؟ ایران مسی داره یا رونالدو که واسش بازیسازی کنه؟ مشکل از ریشه و تیم های پایست که چندین سال وقت میبره، فعلا هدف کوتاه موقت نتیجه آبرو مندانه هست که اگه با زیر توپ کشیدن تحقق پیدا میکنه بازم ارزش داره
    • َali IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
      بی نام جان زیر توپ کشیدن بیشتر تو 15 20 دقیقه اول بود که اونم به خاطر استرس بازیکنان و تجربه کم بین المللی بود به نظر من همین که با دوندگی و جنگندگی به نیجریه موقعیت زیادی ندادیم و یک امتیاز ازشون گرفتیم خوب بود قبل از این بازی هیچ کس ایرانو حساب نمی کرد
    • بی نام A1 ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
      7 5
      این غر زدن ها به تیم ملی کشور خودمون واقعا حیرت انگیزه. ژاپن و استرالیا با اون همه امکانات و لژیونرهای عالی، باختن.// بخدا بخاطر همین نداشتن عرق ملی و حس وطن پرستی اینقد از دنیا عقبیم.
  • کمال پیروز IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    ایول به بچه های ایران خیلی خوب دفاع کردن پولادی عالی بازی کرد...تنها بازیکن ایران که بد بازی کرد جواد نکونام بود که داشت تو زمین قدم میزد به نظرم کروش جلوی آرژانتین باید حقیقی رو بازی بده
  • کمال پیروز IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    ایول به حقیقی...عقاب دوم بازم از پرسپولیس کبیر
    • بی نام IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
      خوبی؟ خوشی؟ عقاب؟ پرپسولیس؟ عجب
    • پرسپولیسی IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
      دم حقیقی خوش تیپ گرم
    • بی نام IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
      68 35
      خوابت میاد؟
    • بهراد A1 ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
      8 6
      این دروازه بان در حدو اندازه جام جهانی نیست. متاسفانه دروازه بان شش دانگ نداریم.
    • سالار IR ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
      3 3
      کمال جان الان اینو گفتی که بخندیم یا به حالت افسوس بخوریم؟؟؟
  • بی نام A1 ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    آبروداری کردیم امیدوارم بتونیم صعودکنیم هرچندخیلی سخته
    • بی نام IR ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
      12 6
      دروازبانمان به دلیل وقت تلف کردن هو شد داور بازیکن تعویضی ما را همراهی می کرد تا کمتر وقت تلف کند دریغ از دو پاس درست....ان هم مقابل تیمی که وضعیتش چندان بهتر از ما نبود.آبروداری
  • کمال پیروز IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    52 37
    ایول به بچه های ایران خیلی خوب دفاع کردن پولادی عالی بازی کرد...تنها بازیکن ایران که بد بازی کرد جواد نکونام بود که داشت تو زمین قدم میزد به نظرم کروش جلوی آرژانتین باید حقیقی رو بازی بده
  • بی نام A1 ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    40 55
    این بازی با کیفیت بسیار پایین شاهکاری بود از کروش پروپاگاندا همراه با تعریف و تمجید رسانه‌ها و فاکتور شانس :
  • روزبه A1 ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    واقعا تو دفاع عالی بودن از لحاظ قدرت بدنی هیچی کم نداشتن فقط کلا به قصد گل زدن وارد زمین نشده بودن میخواستن گل نخورن
    • بی نام A1 ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
      253 9
      دقیقا ...
    • امین A1 ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
      کیروش بهترین کارو کرد..اگه باز بازی میکردو میباخت عملا جام واسه تموم میشد.. با همین 1امتیاز حداقل بازیه اخرمون تشریفاتی نیس و امیدی به صعود داریم
    • بی نام US ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
      16 4
      من کامنت های بیننده های غیر ایرانی و مردم دنیا رو که در سایتهای انگلیسی میخوندم ، تقریبا هیشکی اصلا کاری به ایران نداشت و همه از نیجریه شدیدا انتقاد میکردن که چرا نتونست یه گل بزنه. در مورد ایران حداکثر فقط میگفتن شبیه یونانه. توی ورزشگاه هم نیجریه رو هو کردن. نه ایران. چون هیچکس از ایران انتظار نداشت.
    • رضا A1 ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
      19 2
      چیزی که منو خیلی خوشحال کرد این بود که بازیکنای ایرانی بالاخره تا حد زیادی قانونمند شدن و نقشه مربی رو درست اجرا کردن. این خودش شروع پیشرفته.
  • کاراگاه A1 ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    خدا یخیر بگذرونه ارژانتین رو
    • . IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
      آرژانتین هم جلوی سیستم دفاعی ما عددی نیست ولی 2تارو فکر کنم میخوریم
  • ahmad IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    اینایی که میگن زدیم زیر توپ همونایی هستن که میگفتن 23 تا میخوریم از نیجریه
  • مهدی IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    79 6
    سید جلال و پولادی و منتظری و تیموریان عالی بودند....گوچی هم خوب بود...
  • آرش A1 ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    50 3
    مقاومت مقاومت که میگن اینه ها
  • پیام EU ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    22 6
    به نظرم کیروش خیلی نسبت به نیمکت ایران بی اعتماده...از دقیقه ی 6570 کاملا مشخص بود که نفس رضا قوچی و اشکان بریده...حداقل میتونست 15 دقیقه کریم انصاریفرد رو بیاره به جای گوچی که با سرعت و قدرت سر زنیش به تیم کمک کنه...اگه توی اون صجنه به جای اشکان کریم بود تو پ گل میشد... به نظرم نیجریه از بوسنی خیلی ضعیف تره و ما واقعا میتونستیم ببریم...ولی بازم خداروشکر که برای اولین بار نباختیم
  • حامد IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    31 19
    کیفیت بارزی ایران مثل کیفیت غذای دانشگاه ماست .... این همه تمرین برای بکش بکش
  • بی نام A1 ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    32 21
    تاکتیک ایران: بزن زیر توب دیگه به هیچی فکر نکن
  • رضااااقم A1 ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    47 7
    بخدا دم مهرداد پولادی گــــــــــــــــــــرم
  • سامی A1 ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    41 2
    افرین به بچه ها شایدیه کارشناسان نبجریه رابزرگ نمیکردن ایران میتونست برنده هم باشه ازبازی اندو. پولادی. حقیقی وحیدری خوشم اومد
  • بی نام DE ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    45 7
    دفاع خوب، اما پا به توپمون حتی در حد ِ خودمون هم نبود، استوپ هم یادشون رفته بود. فکر نکنم بیش از 4 پاس پشت سر هم تو کل بازی داده باشیم
  • بی نام A1 ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    56 16
    جالبه از اول بازی به تیم مقابل میگیم نگران نباشین ما اصلا خیال گًل زدن نداریم حتا اگر بتوانیم
  • محمد RO ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    41 6
    مطمئنی اونا از چنگ ما پریدن یا ما ؟؟؟
  • شهروندی از بوشهر A1 ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    32 22
    بچه ها متشکریم
  • بی نام A1 ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    63 1
    پرسپولیسی هستم دم تیموریان گرم واقعا مثل شیر دفاع میکرد
  • مسعود A1 ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    21 0
    خیلی خوشحالم که نباختیم.اما اگر اتفاق خاصی نیفته،تو بازی بعد میبازیم.و بوسنی هم که به برد نیاز مبرم داره و البته نشون داد که تیم خوبیه،احتمالن نیجریه رو خواهد برد.اونوقته که بازی آخرمون مقابل بوسنی،به طرز وحشتناکی حساس میشه.امیدوارم نیجریه بتونه بوسنی رو ببره.هرچند تاحدود زیادی بعید میدونم.
  • بی نام IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    28 6
    کی روش مچکریم
  • صدرا IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    34 4
    شک نکنید این تک امتیاز طلایی بود من فقط نگران خستگی برای بازیهای بعدی هستم حالا یه باخت آبرومندانه جلو آرژانتین و یه بازی حماسی و البته دفاعی جلو بوسنی دلم روشنه اونجا دیگه یه توپ میکنیم تو گلشون.بوسنی خیلی قدرتمنده نیجریه رو میبره
  • بی نام A1 ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    17 1
    نیجریه بازیکنای شاخی داشت انصافا تکنیک بالا بدون سوتی فقط تاکتیک خاصی برای گل زنی نداشتن ولی ما ۴ تا پاس سالم نمیتونستیم بدیم بازم دمشون گرم مساوی کردن
  • محسن تهرانی US ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    ولی خداییش به تنهایی سطح بازی‌های جام جهانی رو در سطح جام ولایت آوردیم پایین
  • بی نام DE ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    64 11
    واقعا کسایی که ار بازی انتقاد می کنن تو عمرشون فکر کنم تو زمین چمن بازی که هیچ توش هم نرفتن. چقدر ما بد شدیم همش داریم انتقاد می کنیم. بابا قبل بازی که می گفتین 5 تا می خوریم و اینا . حالا همه طرفدار بازی زیبا شدن. تیم عالی منطقی و هوشمندانه بازی کرد. راهی جز این نبود. 1 امتیاز می خواستیم و گرفتیم همین و بس.
  • حميدرضا IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    29 26
    نكونام ضعيف ترين بازيكن زمين بود. اگه يه بازيكن ديگه مثل تيموريان يا دژاگه خاش بود خيلي بهتر بودن.... ضعيف ترين كاپيتان تيم ملي در كل تاريخ ايران
  • محمدmm A1 ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    34 3
    مهم این بود که تیم ملی به هدفش رسید اونم این بودکه مسابقه اول روبدون نتیجه پشت سرنذاشتیم.فراموش نکنیدکه اساسا فوتبال آفریقا سطحش ازفوتبال آسیابالاتره ومادرمقابل قهرمان اون قاره وبافشارروانی بیشتری که داشتیم تونستیم یه امتیاز روبگیریم.بازم تبریک
  • بی نام IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    27 3
    خوب بازی کردن و تکنیک دفاعی بهترین انتخاب برای نتیجه گرفتن ایران بود..نکنه میخواستید هجومی بازی کنیم و 5 6تا گل همان نیمه اول دریافت کنیم؟؟
  • بی نام A1 ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    24 36
    سیستم علی اصغری پروین تبدیل به سیستم علی اکبری کیروش شده بود استاد اسدی رو کم داشتیم جلوی آرژانتین اینطوری نمیشه بازی کرد فوقش 3 امتیاز بگیریم و حذف بشیم ولی بازیکنان هیچ لذتی از بازی با تیم های بزرگ نبردند
    • بی نام A1 ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
      14 36
      کیروش با این سیستم دنبال بیلان برای خودشه.وگرنه از تیم فولاد قهرمان یک مهاجم می برد برزیل.میخواد در مذاکره با تیم بعدیش بگه من تونستم دفاعی بسازم که گل نخوره.و در فاز هجومی اینقدر ضعیف بودند که وقت نشد درست کنم.متاسفم که حرف کفاشیان و فردوسیپور رو گوش کردیم.
  • هرکی IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    77 0
    این فردوسی پور و جاودانی هر وقت در مورد بازی ارژانتین ایران صحبت میکنن به هم نگا می کنن و با تمسخر می خندن
    • رضایی IR ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
      3 1
      آقای فردو پوست چرا می خند؟
  • بی نام A1 ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    16 2
    حاجی صفی درسته نه حاج صفی.پشت پیرهنش حاجی صفی نوشته.
    • بی نام A1 ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
      0 4
      خب حالا که چی؟دنیا تکون خورد؟
  • نصیری IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    19 11
    توی بازی ایران با حریفاش باید دروازه ی تیم رقیب ایرانو بردارنچون کلا کاربردی ندارهدروازه بان حریفم بره به کارای دیگش برسه مثلا بره در خدمت خانواده باشهچه کاریه الکی میاد 90 دقیقه وامیسته تو دروازه؟
  • میلاد A1 ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    23 46
    ب افتخار یوزهای پارسی که از مساوی با تیم 45 جهان بشدت خوشحال بودن یه دست مرتب.افتخاران پارس کسل کننده ترین بازی جام رو رقم زدن
  • reza A1 ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    54 7
    خیلی جاله اینا که تا قبل جام میگفتند ایران هر 3 تا بازیش رو میبازه اون جا گلباران میشیم حالا شاکی هستند چرا نبردیم مگه قهرمان قاره آفریقاچیه که که نتونستیم ببریمش خیلی جالبه یه زمانی یونان تمام غول های اروپا رو با دفاع برد و کل کارشناس ها تحسین اش کردند حالا اینا که نگران بودند چند تا از نیجریه میخوریم بادفاع منطقی ایران که باعث کلافه شدن نیجریه شد شاکی ان تیم کیروش با دفاع اتوبوسی و یک دوندگی بینظیر و یک بازی درگیرانه نیجریه را کلافه و حالا کاملا شانس صعود در روز آخر در جام داره به تمام بچه ها تبریک جالبه در تمام جام جهانی های قبلی ما از دقیقه 70 به بعد از نظر بدنی کم میاوردیم ولی این بار نیجریه 15 دقیقه آخر خسته تر شده بود .
  • بی نام DE ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    20 29
    افتضاح بودند.سنگین وبدون هدف
    • رضا A1 ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
      5 2
      هدف نباختن بود که بهش رسیدیم دیگه. خداییش مطمئنم اگر می باختیم الان حرفتون این بود "لااقل یه مساوی می گرفتید"
  • احسان طرفدار تیم ملی A1 ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    20 5
    خیلی خوب دفاع کردیم ولی طرحی برای حمله نداشتیم انشاالله بازی بعد هم ببریم
  • سینا IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    16 37
    عدد سیزده همیشه نحس بازی سیزدهم جام بود بسیار بد و خسته کننده
  • بی نام A1 ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    53 9
    ایران بعدازسال ها به لطف کی روش والبته بازیکنان با غیرت ایرانی با برنامه بازی می کند ونه احساسی اگر سال 98 با اون بازیکنان طلایی هم چین سر مربی داشتیم شاید صعود می کردیم امکانات فوتبال ایران را با سایر کشورهای آسیایی مقایسه کنید که حتی جام جهانی را در کشورشون برگزار کردند بعدا نظربدهیدلطفا
  • حامد IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    24 6
    کیروش عاشقتم.کارت خیلی درسته مرد کار کشته
  • بی نام EU ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    4 3
    دست بچه هادردنکنه یک امتیاز هم خوبه ولی توی جام جهانی که بالاترین سطح فوتبال جهانه تیمها تمام سعی شونو میکنن تا بازیهای ناب به نمایش بزارن. بچه های تیم ما یه کم سردرگم وبی هدف بودن.به امیدبازیهای بهتربعدی...
  • رضا IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    4 4
    عالی بود خسته نباشید بچه ها ایران صعود میکنه هورااااااااااا تیم اول اسیا
  • سعید.... A1 ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    4 3
    به نظرم بوسنی نیجریه رومیزنه ماهم بوسنی رو صعود کنیم به امیدخدا
  • hadi A1 ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    5 5
    ملت بی انصافی هستیم. دوستان یا اطلاعات فوتبالی ندارن و یا زیاده خواه هستن. این دوره تموم میشه ، ملت ما که کلن حافظه تاریخی ندارن، اما یادمون باشه که نتیجه مساوی تو اولین بازی جام حهانی اونم جلوی قهرمان آفریقا کاری بود که از هیچ سر مربی وطنی بر نمیومد. این یعنی تاکتیک، یعنی با فکر عمل کردن. امیدوارم روزی برسه که منطق و انصاق بر رفتار ما حاکم بشه. آمین
  • رضا EU ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    6 4
    اتفاقا نیجریه خیلی تیم بود... حالا که مسابقه تموم شده راحت نشستین میگین اگه اینطور میشد خوب بود یا نیجریه تیم نبود چون اونطوری دفاع کردیم بدین شکل به نظر اومده تیم نبود. دو تا حمله میکردیم خودتون میدیدین تیم بود و خوبم تیم بود. آفرین به تفکرات کیروش. به بازی خوب امتیاز نمیدن. به نتیجه امتیاز میدن. و اینه فرق بین مربی بین المللی تاپ تن دنیا و مربی های دیگه که اگه بودن الان ایران توسط نیجریه شش تایی شده بود و شماها الان داشتین نظر میدادید اگه فلان کارو میکردیم 3 بر هیچ آبرومندانه میباختیم... دم کیروش و بچه های تیم ملی زیر این همه فشار روحی و جسمی گرم... مرسی بچه ها
  • محمدرضا A1 ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    6 0
    ولی خوب همه دنیا مشغوله جام جهانیه وقتی داعش مشغول نسل کشیشیعه تو عراقه.1500 نفر آدمو همین دیروز کشتن. لطفا چاپ کنید.
  • بی نام IR ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    7 1
    پول های بی زبون نفت را خرج کنید و آخر هم دست از پا دراز تر برگردید
  • م. ف A1 ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    7 3
    ایران واقعا افتضاح بود. م متاسفم که سطح درک و انتظار عمومی از فوتبال اینقدر نازله. ایرانبدترین بازی رو انجام داد
  • ramin IR ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    6 2
    لطفاٌ جو گیر نشید
  • بی نام A1 ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    6 2
    بازی تدافعی.استراتژی کی روش ما که یه ده دقیقه ای خوابمون برد
  • بی نام A1 ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    7 2
    آقا بیخود به خودتون دلداری ندید این تیم در حد تیمای دیگه جام نیست. بوسنی به آرژانتین باخت ولی خوب بازی کرد کرواسی به برزیل باخت ولی خوب بازی کرد. دیشب هیچ چیز قشنگی ما از این تیم ندیدیم.
  • علی IR ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    7 4
    حیف بی خوابی که بخاطر دیدن این بازی بی کیفیت کشیدیم
  • بی نام IR ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    8 4
    با این بازی مفتضحانه آبروی جام جهانی رو هم بردیم...اگه بازی خوبی میکردیم و اینقدر زیر توپ نمی زدیم و 3 بر صفر می باختیم بهتر از این نتیجه با این بازی مسخره بود....از خجالت روم نمیشد بازی رو نگاه کنم...متاسفم واقعا
  • بی نام EU ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    7 2
    با این سبک بازیفوتبال نتیجه گرا بجای فوتبال زیبا درکل فوتبال ما نتیجه نمیگیره. باید ریسک کرد، حتی باخت اما..."بازی" کرد
  • سياوش IR ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    6 4
    بابا جو نكيردتون بريم خدارو شكر كنيم نيجريه تو خط حمله مشكل داشت اين بدترين بازي بود كه تو عمرم ديدم تويي كه حرف از غيرت ميزني كدوم بازيكن بازي كرد ؟ مطمءن باشين با اين روش از بوسني و ارزانتين ١٠٠٪ ميبازيم ما نه دريبل زن داشتيم نه خط حمله خوب علي كريمي حتما بايد دعوت ميشد مطمءن باشيد به دردمون خيلي ميخورد اينقدر نكونامو بزرك نكنيد بابا اخه اينم شد بازيكن؟ قوجان نزاد اين همه بعد از بازي از خودش تعريف ميكردكه فكر ميكرد ٢ تايي به تيرك دروازه زده بايد زودتر از اينا تعويض ميشد فوتبال ايران زماني فوتبال ميشه كه بازيكنهاشو تقويت كنه بازيكن سازي خوب كنه و.... بيشتر بازيكنهايي كه دعوت شدن در حد تيم ملي نيستن باور كنيد تراكتور و سباهان با نيجريه بازي ميكرد شك نكنيد ميبرديم
  • بی نام A1 ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    6 2
    واقعاً شما به این سبک بازی افتخار می‌کنین؟ پرتغال دیروز با وجود ده نفره شدن دفاع نمیکرد، ایران با این یک امتیاز جایی رو فتح می‌کنه؟ اینایی که میگن ایران شانس صعود داره واقعاً فوتبال رو میفهمن؟ به فرض جلوی بوسنی و آرژانتین هم همین بازی رو بازی کنیم و با سه تا صفرصفر بازیها رو تموم کنیم، خب بعدش چی؟ آخر بازی تماشاگرا ایران رو هو کردن بخاطر این بازی کسل کننده و واقعاً ضد فوتبال.
  • امید A1 ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    4 2
    به امید خدامقابل آرژانتین بازی خوبی ارائه خواهیم داد بچه ها در بازی بعد به خود باوری بهتری می رسند
  • بی نام EU ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    9 4
    عقاب و یوزپلنگ کدومه؟ پشه هم نبودن جفتشون اصن سطح بازیها رو آوردن پایین...
  • بی نام A1 ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    5 2
    خدایش حاج صفی عالی بود
  • محمد IR ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    3 4
    برای اولین بار تیم ملی با برنامه و هدفدار بازی کرد و حرکت های تیمی عالی بود .
  • ملت A1 ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    5 0
    ما میتونستیم ببریم اگه دفاعی بازی نمیکردیم نیجریه تیم نبود این تاکتیک جلوی آرژانتین خوب بود.
  • سلمان A1 ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    5 1
    دژاگه افتضاح بازی کرد،امیدوارم بازی بعدی بهتر بازی کنه...
  • بی نام A1 ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    8 5
    کلا با بازیمون سطح جام جهانی رو تا غرب اسیا پایین اوردیم
  • امیر A1 ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    5 1
    یوز پلنگ مون بیرنگ بود.....مشخص نبود
  • حمید رضا IR ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    6 0
    اگر در 10 دقیقه پایانی ، کیروش ریسک میکرد و نفرات هجومی را به زمین میفرستاد ، امکان برد وجود داشت. اگر قرار بود تیمی را ببریم و از گروهمان صعود کنیم ، این تیم نیجریه بود نه بوسنی.
  • رضا IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    8 4
    اینها که نمیتونن 2 تا پاس معمولی به هم بدهند نباید پول میلیلردی بگیرند.
  • بی نام A1 ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    7 4
    فقط واليبال
  • بی نام A1 ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    8 2
    انگار رفته بودیم از نیجریه یه مساوی بگیریم تا به جام جهانی صعود کنیم درست سال گذشته هم مقابل کره جنوبی همینجوری بازی کردیم. پس ما دیگر کی, کجا و در کدوم جام میخوایم یه بازی خوب و آبرومند انجام بدیم؟
  • mojtaba IR ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    5 3
    خسته نباشن بچه هامون...همین ک دل ی ملت شاد کردن بسه
  • امیر IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    2 1
    کاش خوب بازی میکردیم اگر میباختیم مهم نبود یادمان باشد نیجریه در رنکینگ فیفا 2 پله از ایران پائینتر هست ما 10 نفره دفاع کردیم و فقط زدیم زیر توپ واقع نگر باشیم بازی نیجریه را هم خراب کردیم من اصلا به این نوع بازیها حتی اگر نبازیم افتخار نمیکنم
  • siavash A1 ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    2 0
    این تیم شیرانه یا علی مدد.....تی بی تی ایرانه یا علی مدد
  • بی نام A1 ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    3 1
    ضعیف ترین و بدترین بازی جام جهانی بود
  • رضا IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    0 0
    بخدا بعضی ها راست میگن من خوابم برد اینقده بیحال و ماست بودن