نخستین جراحی تعویض مفصل زانو در مبارکه انجام شد

نخستین بار در شهرستان مبارکه، عمل جراحی تعویض مفصل زانو در بیمارستان حضرت محمد رسول الله (ص)بر روی یک بانوی 64 ساله انجام شد.

به گزارش ایرنا، آرتروز مفصل زانو یکی از شایعترین بیماری هایی است که هر روزه در درمانگاه های ارتوپدی مشاهده می شود.

تقریباً حدود 50درصد افراد بالای 50 سال به درجاتی، از آرتروز زانوها رنج می برند.

در مورد درمان آرتروز هنوز علاج قطعی پیدا نشده است، اما در مواردی که درمانهای غیر جراحی اثر بخشی خود را از دست داده اند درمان جراحی می تواند بسیار سودمند و چاره ساز باشد.

در این عمل برای بیمارانی که به دلیل کهولت سن و یا آسیب مفصل زانو، مفصل طبیعی آنان فاقد کارایی شده است، مفصل کامل مصنوعی جایگزین می شود.

بیماران مبارکه ای نیازمند عمل «آرتروپلاستی» در گذشته مجبور بودند برای انجام این عمل به بیمارستان های بزرگ مرکز استان مراجعه کنند که با تجهیز بیمارستان حضرت محمد رسول الله (ص) مبارکه و بهره گیری از کادر مجرب، روز سه شنبه اولین بار در مبارکه، عمل جراحی تعویض مفصل زانو، بر روی بانوی 64 ساله با موفقیت انجام شد.

دکتر محمد برزگر متخصص و جراح ارتوپدی در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: این عمل موفقیت آمیز توسط تیم جراحی ارتوپدی و تیم بیهوشی بیمارستان حضرت محمد رسول الله(ص) مبارکه، طی مدت سه ساعت انجام پذیرفت.

وی افزود: هم اکنون حال عمومی این بیمار خوب است و پس از دو روز می تواند بر روی پای خود راه رفته و کارهای شخصی را انجام دهد و تا یک هفته دیگر مرخص خواهد شد.

این پزشک عضو تیم این عمل جراحی اظهار کرد: این عمل جراحی بر روی بیمارانی که دچار عوارضی مانند ساییدگی شدید زانو ، تخریب مفصل و ساییدگی هایی که علل آن آسیب رباط و شکستگی قبلی بوده، انجام می شود و پزشکان این عمل را به افراد بالای 50 سال که دچار آسیب های مورد اشاره هستند پیشنهاد می کنند.

وی ادامه داد: مدت زمان بستری این بیماران در بیمارستان به طور معمول یک هفته است و پس از روز دوم بستری، بیمار می تواند از تخت پایین آمده و راه برود و در مجموع این عمل یک نوع بازتوانی و افزایش فعالیت و کارایی است.

شهرستان مبارکه با 143 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 445873

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =