مهر نوشت:

مدیرکل ستاد مبارزه با قاچاق کالا گفت: گرچه قرار بود که ترک‌ها با باک پر کامیون‌های خود به ایران وارد شوند و از سوخت ارزان ایران استفاده نکنند، اما با تعبیه باک دوم از سوخت یارانه‌ای استفاده می‌کنند.

مدیرکل مبارزه با قاچاق فراوردهای نفتی ستادمبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: ناوگان حمل و نقل ترکیه ای به تعهدات خود مبنی بر استفاده نکردن از گازوئیل یارانه ای در ایران به طور دقیق عمل نکرده است.

قاسم خورشیدی گفت: بر اساس توافقات بین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ایران و طرف ترکیه ای که در دیماه سال گذشته منعقد شد طرف ترکیه ای اعلام کرد که ما سوخت در داخل ایران نمی زنیم و لذا نمی خواهیم تفاوت قیمت بدهیم.

وی افزود: آنها اعلام کردند آمادگی داریم با پلمپ باک وارد قلمرو جمهوری اسلامی ایران بشویم.

مدیرکل مبارزه با قاچاق فراوردهای نفتی افزود: این در حالیست که ناوگان حمل ونقل همسایگان ایران به غیر از ترکیه در پایانه های مرزی ورودی، تفاوت قیمت سوخت را پرداخت می کنند و در داخل ایران سوخت را به نرخ دوم یارانه ای یعنی هر لیتر ۶۰۰ تومان در اختیار می گیرند.

خورشیدی گفت:‌ در ۶ ماه گذشته بر اساس گزارش ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ‌سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و سازمان پایانه ها، ناوگان حمل و نقل ترکیه ای این تعهد والتزام را به طور دقیق رعایت نکرده است.

وی افزود: براساس این گزارش در بسیاری از موارد این پلمپ ها دستکاری شده و یا احیانا درهای باک دوم و سومی وجود داشته و از آن طریق از سوخت یارانه ای و ارزان قیمت داخل ایران استفاده شده است.

خورشیدی گفت: در رایزنی با مجموعه وزارت راه و شهرسازی و آقای واعظی وزیر ارتباطات به عنوان رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه در حال پیگیری هستیم که در این توافقنامه تجدید نظر شود.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 448452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    17 6
    یعنی همه این کشورهای همسایه چمبره زده اند روی منابع ایرانی. همینه که دوست دارند خدای نکرده ایران هرج و مرج بشه. اون وقت دیگه غارتگری هاشون تا صدها سال ادامه پیدا می کنه.
  • بی نام IR ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    6 30
    جای تاسفه که جرات چاپ نظر رو ندارین نشان از ضعف و درماندگی شما دراه
  • بابک A1 ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    8 28
    این تیترها و اخبار دروغ و اغراق امیز فقط بزرگکی و عظمت ترکها رو نشون میده که شما از شدت حسادت فقط مجبورید علیه شون سیاه نمایی و جو درست کنید.شما به این دروغ پردازی و حسادتتون ادامه بدید.ترکها هم به پیشرفتشون ادامه میدن.