معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی بر نهادینه کردن فرهنگ از کودکی تاکید کرد

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌غربی در بازدید از نمایشگاه آثار نقاشی اعضا کانون پرورش فکری با موضوع مصرف صحیح آب از ضرورت گسترش فعالیت ها و نگاه کانونی سخن گفت.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی ، علیرضا رادفر در بازدید از نمایشگاه آثار نقاشی اعضا کانون پرورش فکری با اشاره به اهمیت فرهنگ در جوامع گفت: فرهنگ و تربیت صحیح باید از کودکی در انسان نهادینه شود و کانون به عنوان یک مجموعه تاثیر گذار با آموزش‌های غیر مستقیم به عنوان رکن اساسی و مهم آموزش و پرورش در آموزش مهارت‌های زندگی به کودکان است.

رادفر در ادامه با تاکید بر اینکه هوش و توانمندی کودکان صرفا با مباحث درسی و آموزش مدارس قابل سنجش نیست گفت: مدرسه اساس آموزش در حوزه علوم متداول است و لازم است در کنار این آموزش‌ها استعدادهای ذاتی و روحی کودکان در مراکز کانون پرورش فکری کشف و تقویت شود.

این مقام مسوول در ادامه سخنان خود هنر را زیربنا و ضرورت آموزش‌های ماندگار و موثر دانست و افزود:کودکان را در فضاهای آموزش از هنر محروم نکنیم.

این عضو اسبق کانون با تاکید بر این نکته که مطالعه را به واسطه کانون شناخته است گفت: در دنیایی که به سمت دیجیتال محض پیش می‌رود کتاب هنوز هم می‌تواند مهم‌ترین و استانداردترین وسیله یادگیری باشد و ادامه این مسیر با قدرت و پیوند به دنیای نوین تنها در کانون میسر است.

جواد زاهدی مدیر کل کانون استان نیز در این بازدید ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های اجرایی و پیش‌بینی شده در سال جاریف خواستار نگاه حمایتی و توجه مسوولین به حوزه فعالیت‌های کودکان و نوجوانان شد.

حسام شیرازه مدیر کل روابط عمومی و اموربین‌الملل استانداری نیز که رادفر را در این بازدید همراهی می‌کرد در سخنان خود بر اهمیت و ضرورت شناساندن عمق و تاثیر فعالیت‌های کانون به افکار عمومی و خانواده‌ها تاکید کرد و افزود: از پوشش خبری و رسانه‌ای فعالیت‌های کانون حمایت می‌کنیم.

در ادامه علیرضا رادفر ضمن ارائه توضیحاتی توسط کارشناسان واحدها از روند فعالیت‌ها در کارگاه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی و کتابخانه مجتمع کانون شهید رسول فرخی ارومیه حضور یافت و در پایان در غرفه«کودکان به احترام شهدا منا» پیام خود را به کودکانی که عزیزان خود را در فاجعه منا از دست داده‌اند ثبت کرد.

در نمایشگاه آثار نقاشی اعضا کانون با موضوع مصرف صحیح آب، 90نقاشی برتر با تکنیک‌ها و از گروه‌های سنی مختلف به مناسبت هفته ملی کودک در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 468061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =