مهر نوشت: «آیت‌الله سیداحمد خاتمی» عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران با اشاره به هشدار رهبر انقلاب در ارتباط با نفوذ دشمن گفت: «من بر این باورم که حادثه جانگذاز عاشورا معلول حضور نفوذی‌ها در بالاترین عرصه تصمیم گیری جهان اسلام بود. تاریخ می‌گوید مستشارهای دولت یزید از "روم" بودند؛ روم آن روز آمریکای کنونی است. اصلا کسی که به یزید پیشنهاد داد ابن زیاد را در حاکمیت کوفه قرار بده "سرجون" نامسلمان بود؛ بنابراین خطر نفوذ، خطری جدی است.»

آیت الله خاتمی در واکنش به برخی ادعاها مبنی بر دست دادن امام حسین(ع) با عمر سعد در روز عاشورا گفت: «اولا این سخن که امام حسین(ع) با عمر سعد دست داد سند ندارد، ثانیا بر فرض که سند هم داشته باشد این "سلام" و "مصافحه" غیر از مصافحه امروز با دشمن است. بیان اینگونه سخنان استفاده ابزاری از مقدسات است.»

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان در پاسخ به این سوال که علت هشدارهای برخی بزرگان درخصوص انتخابات مجلس خبرگان چیست؟، از «برنامه‌ریزی عده‌ای برای تغییر ترکیب کنونی خبرگان» سخن گفت و تاکید کرد: «عده ای در پی آن هستند وضعیت کنونی خبرگان را تغییر دهند. ترکیب فعلی خبرگان ترکیب مطمئنی است و کسانی در پی این هستند که این ترکیب را به هم بزنند.»

وی به برخی جلسات محفلی برای برنامه‌ریزی درخصوص انتخابات آینده خبرگان اشاره و تصریح کرد: «در بعضی محافل گفته اند ما نمی‌توانیم اکثریت مجلس خبرگان را به دست بیاوریم ولی اگر بتوانیم اقلیتی قوی را هم در خبرگان شکل دهیم برای ما موفقیت است. تعدادی را در جلسات اسم بردند که باید تلاش کنیم در خبرگان آینده مورد اقبال مردم قرار نگیرند. برخی در جلسات خود به صراحت گفته‌اند که حتی اگر کاندیداهای ما موفق به کسب آراء نشدند مهم نیست، اما باید کاری کنیم تعدادی از جمله "سید احمد خاتمی" در انتخابات خبرگان رای نیاورند.»

عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به این افراد گفت: «من دل بسته به هیچ مسئولیتی از جمله خبرگان نیستم اما بدانند سیداحمد خاتمی حاضر است در راه این نظام سر بدهد. اگر امید این را دارند که بنده از انقلاب کنار بکشم این آرزو را به گور خواهند برد.»

1727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 475707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =