وزیر ورزش و جوانان با حضور در غرفه گروه رسانه ای خبر در نمایشگاه مطبوعات درباره اقدامات اخیر معاونت جوانان این وزارتخانه و ماندن آن در وزارت ورزش توضیح داد.

امید سلیمی بنی: محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان، به عنوان اولین عضو کابینه یازدهم در نمایشگاه مطبوعات حاضر شد و بیشتر به سئوالاتی که درباره حوزه ورزش بود، پاسخ گفت. البته حضور او در غرفه گروه رسانه ای خبر و خبرگزاری خبرآنلاین با بررسی جنبه دیگری از وظایف و ماموریتهای وزارت تحت مدیریت او همراه بود: معاونت جوانان.

هر چند گودرزی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مجبور شده بود درباره بخش دیگری از اقدامات قضایی وزارت ورزش نیز جواب بدهد.

او درباره پیگیری های قضایی راه اندازی ورزشگاه نقش جهان اصفهان گفت: دادستان اصفهان برای راه اندازی این ورزشگاه همکاری های خوبی با وزارت ورزش و جوانان کرده، از جمله، تعقیب و بازداشت برخی از زمین خوارانی که اقدام به جعل اسناد متعدد مالکیت برای بخشهایی از این ورزشگاه کرده بودند از اقدامات دادستانی اصفهانی است.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه گفت: احداث این ورزشگاه نزدیک به ۳۰ سال طول کشیده و خوب است حالا که اقدام برای احداث این ورزشگاه ادامه دارد و باشگاه فولاد مبارکه نیز بودجه مناسبی برای ساخت این ورزشگاه اختصاص داده، مردم یکی دو سال دیگر صبر کنند تا شاهد افتتاح و بهره برداری از این ورزشگاه باشیم.

گودرزی در پاسخ به سئوال بخش خبری صدا و سیما که پرسیده بود: باید منتظر استیضاح شما باشیم یا نه؟ گفت: میل خودتان است!
وزیر ورزش اما وقتی به غرفه خبرآنلاین رسید، بحث درباره اقدامات وزارتخانه متبوع او در حوزه جوانان آغاز شد که در ادامه می خوانید:

در حوزه معاون جوانان، به نظر می رسد عملکرد معاونت جوانان پس از آقای دکتر گلزاری این موضوع را در ذهن متبادر می کند که انگار کار رها شده، آیا این مقدمه ای برای تفکیک معاونت جوانان و تشکیل همان سازمان ملی جوانان سابق است؟

نه، کار رها نشده. خوشبختانه با معاون جدید، آقای رستمی، کارها فعال شده و جلسات ستادی به نام ساماندهی امور جوانان، آغاز شده است. این ستاد متشکل از ۱۸ معاون وزیر و نماینده سایر دستگاه های فعال در این عرصه است که حدود ۲۴ دستگاه و وزارتخانه را در این ستاد درگیر می کند. اینها بایستی با وظایف خود در حوزه جوانان آشنا شوند و اینها باید برای جوانان اقدام کنند. به عنوان مثال معاون وزارت راه و شهرسازی بایستی در حوزه مسکن جوانان فعالیت کند نه وزارت ورزش. در حوزه ازدواج و وام ازدواج، باید بانک مرکزی و بانکها اقدام کنند نه وزارت ورزش. یا در حوزه اشتغال جوانان، وزارت تعاون، کار و رفاه اجماعی باید فعالیتها کند. عنایت کنید وزارت ورزش، کارش هماهنگ سازی این ۲۴ دستگاه است. این هماهنگی ها الان انجام شده. داریم از وزارتخانه ها کسب اطلاع می کنیم در حوزه هایی که به آنها مرتبط است و آنها مکلف هستند، اینها بایستی پاسخ بگویند. وزارت ورزش و جوانان تنها نقش هماهنگی دارد.

تصور نمی کنید بعد از ۲.۵ سال که از حضور معاونت جوانان در این وزارتخانه می گذرد، قدری برای این اقدامات دیر شده باشد؟

نخیر. این اقدامات اصلی است.

چرا ۲ سال پیش این اقدامات شروع نشد؟

از همان زمان شروع شده، منتهی وزارتخانه ها، ماموریتهای دیگری دارند که ماموریت اصلی آنها است و شاید به حوزه جوانان آن طوری که قانون تصریح کرده، عنایتی نبوده. خوشبختانه الان دارند توجه می کنند و کار ما جلب توجه اینهاست و روشن کردن تکالیف آنها برای انجام تکالیف در حوزه جوانان است.

با این تعبیر حضرتعالی پس تفکیک معاونت جوانان از این وزارتخانه منتفی شده؟

الان این بحث تا حدود زیادی کمرنگ شده.

۴۷۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 475817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    دولت 10 میلیون وام خرید کالاهای ایرانی داده. این وام ازدواجه دیگه.