معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار گلستان گفت: استان گلستان در نیمه نخست امسال رشد اقتصادی 17 درصدی به نسبت مدت مشابه سال گذشته را تجربه کرده است.

علی مرگدری در کارگروه اشتغال استان گلستان اظهار داشت: با وجود این رشد اما هنوز 47 درصد ظرفیت طیور ما خوابیده در حالیکه کشورهای پیروامون ما 3 میلیون تن ظرفیت واردات مرغ دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار گلستان تصریح کرد: در بخش میوه نیز استان گلستان 300 هزار تن تولید میوه دارد اما تنها 3 هزار تن صادرات دارد.

به گفته وی، لازمه یک مدیریت استراتژیک شناخت از پذیرنده‌ها است.

مرگدری اظهار کرد: استان در سال 76 مستقل شد و در آن سال میانگین درآمد سرانه استان 76 درصد درآمد سرانه میانگین کشور بود اما هم اکنون این میانگین به 48 درصد رسیده و حدود 243 هزار تومان از میانگین سرانه کشور کمتر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار گلستان افزود: رشد سرانه تولید ما 20.8درصد است که این رقم در کشور به صورت میانگین 22.89درصد است.

مرگدری تاکید کرد: باید خودمان را بشناسیم و دانایی لازمه هر حرکتی است.

وی تصریح کرد: در استان گلستان هم به طرح‌های خرد و کوچک و هم به طرح‌های بزرگ توجه شده اما برای جبران مافات 52 هزار میلیارد تومان شکاف سرمایه‌گذاری داریم و با درآمد استان این شکاف قابل پر کردن نیست.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 476421

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =