ایسنا نوشت: مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی زاگرس اسلام آبادغرب از احداث 10 پالایشگاه کوچک در این منطقه ویژه اقتصادی در فاز اول خبر داد.

فرهاد تاب‌زر گفت: رویکرد ما ایجاد پالایشگاه‌های کوچک با ظرفیت اشتغال 30 نفر در منطقه ویژه اقتصادی زاگرس است.

وی با بیان اینکه نمی‌خواهیم این منطقه به یک پایگاه وارداتی صرف تبدیل شود، ادامه داد: مواد نفتی اولیه مورد نیاز این پالایشگاه‌ها را از کشور عراق می‌آوریم، فرآوری ساده روی آن انجام می‌دهیم و سپس مشتقات آن را دوباره صادر می‌کنیم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی زاگرس یادآوری کرد: با این کار هم اشتغال ایجاد می‌کنیم و هم سرمایه‌گذار داخلی ما می‌تواند با بهره‌مندی از قوانین و معافیت‌های منطقه ویژه اقتصادی کار کند.

به گفته تاب‌زر، پالایشگاه‌هایی که در نظر گرفته می‌شوند با ظرفیت اشتغال‌های کوچک هستند و اولین مورد از این پالایشگاه‌ها با ظرفیت اشتغال 30 نفر تا خرداد سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی عنوان کرد: هدف ما این است که در فاز اول 10 پالایشگاه از این دست در منطقه ویژه اقتصادی زاگرس ایجا کنیم و اگر بازخورد خوبی داشت و نتیجه مثبتی داد، در فازهای بعد تعداد پالایشگاه‌ها را بیشتر کنیم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی زاگرس تاکید کرد: این پالایشگاه‌ها تماما با سرمایه بخش خصوصی احداث خواهند شد.

تاب‌زر با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی زاگرس ظرفیت ایجاد 488 واحد تولیدی، خدماتی و بازرگانی را دارد، اظهار کرد: این واحدها در بخش‌های مختلف صنایع شیمیایی، صنایع فلزی، صنایع تبدیلی، صنایع بسته‌بندی، انبار، دانشگاه، پارکینگ و ... هستند.

وی مجموع مساحت منطقه ویژه اقتصادی زاگرس را 143 هکتار اعلام کرد و افزود: پیش از اینکه این منطقه به ما واگذار شود و در اختیار سازمان همیاری شهرداری‌ها بود مساحت آن 860 هکتار بود که پس از واگذاری این مساحت کاهش یافت.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 508005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =