بررسی طرح شفافیت دریافتی مدیران کشور و استرداد دریافتی‌های مازاد در جلسه علنی حاشیه‌هایی به همراه داشت،‌کواکبیان این طرح را «ماستمالیزاسیون» نام نهاد و نماینده دیگری نیز از حقوق حداکثر 11 میلیونی رئیس جمهور در فواید این طرح سخن گفت.

به گزارش خبرآنلاين، طرح شفافیت دریافتی مدیران کشور و استرداد دریافتی‌های مازاد، موضوعي بود كه در جلسه علني يكشنبه-23 آبان- در دستور كار مجلس قرار گرفت. نمايندگاني به عنوان مخالف و موافق در اين رابطه سخن گفتند و اين اظهارات حاشيه‌هايي نيز به همراه داشت.

*كاتب: رئيس جمهور نمي تواند بيشتر از 11 ميليون و 200 هزارتومان دريافت كند

كاتب نماینده گرمسار از جمله افرادي بود كه در جلسه علني يكشنبه-23 آبان- در مقام موافق طرح شفافیت دریافتی مدیران کشور و استرداد دریافتی‌های مازاد پشت تريبون رفت و در بخشي از دفاعياتش در رابطه با حداکثر حقوق دريافتي رئيس جمهور سخن گفت.

اين عضو هيئت رئيسه اظهار كرد: ویژگی این طرح این است که پرداختی شامل حقوق و مزایا نباید از دو برابر حداکثر دریافتی قانونی دریافت کند. حداکثر دریافتی 5 میلیون و 600 هزار تومان است. که دو برابرش می شود 11 میلیون و 200 هزار تومان. یعنی حتی رئیس جمهور هم نمی تواند بیشتر از این حقوق بگیرد.

*شعرخواني دلخوش در جلب نظر نماينده مخالف

كاظم دلخوش كه به دليل بداهه خواني‌هايش در مجلس معروف است، در جلب نظر ذوالنور به عنوان مخالف اين طرح، خطاب به اين نماينده مخالفت گفت كه «آقای ذوالنور هم مخالفتی نکرد» و سپس فی‌البداهه شعری را خطاب به ذالنور خواند: «وقتی هدف من و شما یکسان است/ تصویب طرح ها آسان است/ ذوالنور خوب و صمیمی/ این طرح به نفع مردم ایران است». شعر خواندن دلخوش در صحن مجلس پیش از این هم حاشیه هایی را به همراه داشته است.

*محبي‌نيا و حقوق 300 هزارتومانيش از دانشگاه تهران

محبی نیا نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب از جمله نماينده‌هايي بود كه در مخالفت با اين طرح سخن گفت. او در ميان مخالفت‌هايش بخشی از دریافتی‌هایش را اعلام کرد: فیش حقوقی بنده را وقتی در دانشگاه فرهنگیان بودم اگر ببینید، بیشتر از دو میلیون و 300هزار تومان دریافت نمی کردم. یا در دانشگاه تهران بیشتر از 300 هزار تومان دریافت نمی کردم و دنبال حقوق بالا هم نبوده ام.

*انتقاد کواکبیان از «ماستمالیزاسیون» در مجلس و پاسخ لاریجانی

در ادامه بيان نظر موافقان و مخالفان در مورد طرح شفافیت دریافتی مدیران کشور و استرداد دریافتی‌های مازاد، مصطفی کواکبیان انتقاداتی را به مجلس وارد کرد و این شیوه را «ماستمالیزاسیون» خواند.

كواكبيان در اين رابطه گفت: تا به حال هشت نفر اخطار اصل 90 را داده‌اند و همه هم معتقد بودند نباید این طرح را به کمیسیون اصل 90 ارجاع می‌دادیم. ما می‌خواهیم جلوی اجحاف بیت‌المال را بگیریم؛ این ماستمالیزاسیون است، کاری نیست که مجلس که در رأس امور است باید انجام دهد. در حال حاضر هم دولت مخالف است و هم مجلس ولی حضرتعالی چون اراده کرده‌اید می‌خواهید انجام دهید.

لاریجانی در پاسخ به کواکبیان گفت:اراده‌ای از طرف ما نیست. من طرح ندادم بلکه 15 نفر از نمایندگان طرح دادند. خود کمیسیون اصل 90 هم به طرحی رسیده بود و ما گفتیم اگر این طرح‌ها یکجا بررسی شود منطقی‌تر است اما این‌که شما می‌گویید بعضی جاهای این طرح اشکال دارد، در زمانی که جزئیات طرح بررسی می‌شود نظر بدهید.


29217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 600336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =