سینما بهمن زنجان میزبان بیست فیلم جشنواره فجر

روزنامه همشهری زنجان نوشت : آخرین باری که سینما بهمن موفق به اکران فیلم‌های جشنواره فجر شد به سال 92 بازمی‌گردد سالی که سینما بهمن جمعیت سال‌های دور خود را بار دیگر به خاطر آورد.

مردم هر روز برای تماشای فیلم‌ها می‌آمدند انگار سینما به تماشاگران حیاتی دوباره بخشیده بود. اما سال‌های بعد از آن دیدن صحنه شور و حال شهروندان زنجانی برای تماشای فیلم تا امسال در دل‌ها ماند. مدیر تنها سینمای زنجان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اکران بخشی از فیلم‌های جشنواره را در بهمن‌ ماه نوید می‌دهند. هر چند سینما بهمن جور کمبود سینما در استان را باید به تنهایی بکشد اما همین که نیاز مردم هنر دوست هر چند اندک با اکران این فیلم‌ها پاسخ داده شود خالی از لطف نیست.
مدیر سینما بهمن زنجان درباره اکران فیلم‌های جشنواره فجر در زنجان می‌گوید: 20 فیلم جشنواره فجر از 15 بهمن ماه در سینما بهمن اکران خواهد شد. اکران تا 10 روز ادامه می‌یابد و مردم می‌توانند در آن روزها فیلم دلخواه خود را در روز اکران با تهیه بلیت مشاهده کنند.
«پرویز آزادی» با اشاره به این‌که در سال‌های گذشته نیز سعی کردیم اکران فیلم‌های جشنواره فجر در سینما بهمن ممکن شود، می‌افزاید: با همه تلاش‌ها این اتفاق نیفتاد.
وی ادامه می‌دهد: اداره فرهنگ و ارشاد باید هزینه بالایی را پرداخت می‌کرد که اعتبارشان اجازه چنین اقدامی را نداده بود. اما به نظر می‌رسد امسال اکران فیلم‌ها حتمی باشد.
لیست فیلم‌هایی که قرار است اکران شود هنوز از سوی مرکز اعلام نشده است، وی با بیان این مطلب توضیح می‌دهد: هنوز اسامی فیلم‌های منتخب برای اکران مشخص نیست و به نظر می‌رسد عناوین آنها در روزهای نزدیک به 15 بهمن ماه برای علاقه‌مندان ارائه شود.

ساعت اکران
مدیر سینما بهمن زنجان با بیان این‌که اکران این فیلم‌ها را به دلیل مشغله شهروندان اوقات بعد از ظهر در نظر گرفته‌ایم، می‌گوید: اکران این فیلم‌ها احتمالا از ساعت 15 تا 22 در نظر گرفته می‌شود تا مردم در وقت آزاد خود به سینما مراجعه کنند و با خیال راحت به تماشای فیلم بپردازند.
وی ورود فیلم‌هایی را که موفق به دریافت سیمرغ بلورین شده‌اند اتفاقی مبارک برای سینماهای استان‌ها می‌داند و اظهار می‌کند: در سال‌های گذشته بسیاری از شهروندان به دلیل این‌که امکان اکران این فیلم‌ها در شهرمان میسر نشد معترض شدند. آنها مجبور بودند برای تماشای این فیلم‌ها به پایتخت مراجعه کنند اما حالا مردم افتخار می‌کنند که در شهر خود به تماشای فیلم‌هایی بنشینند که سال‌های گذشته مسافت‌ها را برای دیدنشان طی می‌کردند.

خیابان‌هایی که تشنه سینما هستند
حداقل در هر 10 خیابان باید یک سینما برای شهر زنجان ساخته شود، مدیر سینما بهمن زنجان با اشاره به این جمله توضیح می‌دهد: سینماها ویترین فرهنگی یک استان و شهر هستند و نباید به شکل کنونی در زنجان غریب واقع شوند. به تعبیری مردم نباید در یک شهر با کمبود سینما مواجه باشند.
«آزادی» اظهار می‌کند: سینما بهمن زنجان برای راحتی شهروندان هم‌اکنون 3 فیلم «لاک قرمز»، «سلام بمبئی» و «جنجال در عروسی» برای کودکان را به اکران گذاشته و در نظر دارد به زودی اکران این فیلم‌ها را به 4 فیلم برساند.ضمن این‌که به زودی فیلم «یتیم‌خانه ایران» نیز در این لیست قرار می‌گیرد.
وی ادامه می‌دهد: اگر در زنجان تعداد سینماها بیش از این بود رقابت در میان آنها پا می‌گرفت و از طرفی نیز مردم حق انتخاب فیلم با تنوع بیشتری را داشتند.
آزادی می‌گوید: امیدواریم مسئولان برای شهر زنجان که تنها یک سینما دارد به فکر ساخت سینماهای دیگری در آینده نزدیک باشند.

اکران حتمی است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز با اشاره به این‌که امسال برای سینما بهمن زنجان موفق شدیم به صورت حتمی اکران فیلم‌های فجر را داشته باشیم، اضافه می‌کند: قرار بر این است که هر روز 2 فیلم، هر فیلم در 2 سئانس بعد از ظهرها برای تماشاگران در نظر گرفته شود.
«ناصر مقدم» در بیان چرایی اکران نشدن فیلم‌های فجر در سال‌های گذشته می‌گوید: برای مثال در سال گذشته انجمن صنفی تولید‌کنندگان مبنا را بر این گذاشته بودند که مبلغ بالایی را در ابتدا از ارشاد دریافت کنند سپس فیلم‌ها را در اختیار آنان قرار دهند که پرداخت این مبلغ ممکن نبود. اما امسال برنامه‌ریزی‌ها بر این شد که فروش‌ها به صورت اینترنتی انجام شود و آنها نیز بدون واسطه هزینه خود را کسب کنند و از طرفی هم در استان‌ها سالن‌ها به صورت رایگان برای اکران در نظر گرفته شود.
وی سالن هلال زنجان را پیشنهاد اول برای اکران فیلم‌های جشنواره فجر در زنجان می‌داند و اظهار می‌کند: از آنجایی که تجهیزات این سالن برای نمایش فیلم‌ها مناسب نبود اکران را به سینما بهمن سپردیم تا مردم در شرایط بهتری فیلم‌ها را مشاهده کنند.
مقدم اظهار می‌کند: قرار بود در فرهنگسراهای هر شهرستان سینماهایی راه‌اندازی شود تا پاسخگوی نیاز مردم باشند اما تاکنون خبری از این اقدام نشده است.
مقدم در پاسخ به چگونگی روند این تصمیم بیان می‌کند: هنوز هم پیگیر اجرایی شدن این تصمیم هستیم به طوری که مراحل اداری آن در حال انجام است.
وی اظهار کرد: حمایت‌های مسئولان از جمله استاندار در این زمینه می‌تواند راهگشا باشد تا بتوانیم مردم را با داشتن چند سینما راضی ببینیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 620591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =