۰ نفر
۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۵

ایرنا نوشت: باراک اوباما که باید 20 ژانویه (اول بهمن) کاخ سفید را به دونالد ترامپ رئیس جمهوری آینده آمریکا تحویل دهد، در آخرین روزهای کاری خود نیز تحریم های بیشتری علیه روسیه وضع کرد.

در فهرست جدید تحریم های آمریکا علیه روسیه پنج مقام جدید قرار دارند که رئیس کمیته بازپرسی دادستانی این کشور نیز از جمله تحریم شدگان است.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه امروز (سه شنبه) اعلام کرد: وزارت خزانه داری آمریکا هفت شهروند روس را بر اساس پرونده ماگنیتسکی تحریم کرده است.

ˈ«سرگئی ماگنیتسکی» وکیل روس بنیاد انگلیسی سرمایه گذاری «هرمیتاژ» در روسیه بود که 16نوامبر 2009 در زندان ˈ«ماتروسکایا تیشینا» در مسکو درگذشت.

آمریکا به این بهانه از پنج سال پیش در چارچوب تصویب و اجرای قانون مشهور به ماگنیتسکی، دهها مقام و شهروند روس را تحریم کرده است.

در فهرست جدید تحریم های ضدروسی آمریکا همچنین نام آلکساندر باسترکین رئیس کمیته بازپرسی دادستانی روسیه دیده می شود.

بر پایه این گزارش، وزارت خزانه داری آمریکا علت تحریم باسترکین را نزدیک بودن وی به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه عنوان کرده است.

دیمیتری کافتون و آندره لوگووی دو شهروند دیگر روس نیز با ادعای دست داشتن در مرگ آلکساندر لیتویننکو افسر سابق اطلاعاتی روس که سال 2006 در لندن رخ داد، تحریم شده اند.

همچنین گنادی لاسکین رئیس سابق بانک روسی «پس انداز اونیورسال» و «استانیسلاو گوردیفسکی» از مقام های کمیته بازپرسی دادستانی روسیه نیز در تحریم شدگان جدید هستند.

روابط روسیه و آمریکا از سال 2014 با روی کار آمدن دولت جدید ضدروسی در اوکراین تیره شده و واشنگتن با همراهی متحدان غربی خود چندین بسته تحریم های اقتصادی و مالی و نیز تحریم های علیه مقام های روسی اعمال کرده است.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 621890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =