مسئولان متروی تهران می‌گویند باید تعداد واگن‌های موجود در خطوط مختلف دوبرابر شود تا مشکل ظرفیت برای این وسیله نقلیه پیش نیاید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تقریبا روزی نیست که مسافران متروی تهران از ازدحام در این وسیله نقلیه گلایه نکنند. بیشترین گلایه آنها مربوط به ایستگاه هایی است که خطوط به هم می رسند و همچنین در خطوط تازه احداث شده هم مشکل کمبود واگن محسوس است و باعث افزایش سرخط قطارها می شود.
قائم مقام مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در این باره توضیح داد: برای استفاده بهینه از پتانسیل مترو تهران باید میزان واگن ‌های موجود دو برابر شود.
علی عبدالله پور درباره حل مشکل ازدحام در مترو گفت: اکنون یک هزارو 200 واگن در مترو تهران فعال است که برای خدمت رسانی مطلوب‌تر باید این رقم دو برابر شود.
او با تاکید براینکه افتتاح خطوط جدید تاپایان سال این رقم را افزایش می‌دهد، گفت: فاصله گذر قطار به خصوص در خطوط 3 و 4 کمتر از پتانسیل موجود است و باید با تزریق ناوگان جدید به این خطوط، توان مسافربری مترو تهران را افزایش دهیم.
قائم مقام مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در ادامه با تاکید بر توانمندی‌های کشور در حوزه واگن‌سازی گفت: در سالهای اخیر توان داخلی در ساخت واگن به خوبی افزایش یافته و خوشبختانه اکنون شرکت واگن سازی تهران در وضعیت مطلوبی است به گونه‌ای که ساخت واگن‌های مورد نیاز خط 6 و 7 به این شرکت واگذار شده است، اما برای تأمین نیاز مترو تهران در مدت کوتاه و رفع برخی از مشکلات مردم در حمل و نقل عمومی پایتخت، نیاز به واردات فوری واگن هم داریم.
او با بیان اینکه در یکصد و سی و سومین جلسه شورای عالی ترافیک تقویت شبکه مترو تهران مطرح شده و طی آن مجوز تأمین دو هزار واگن در دولت صادر شده است، گفت: از این تعداد هزار واگن آن سهمیه شهر تهران است که امیدوارم به زودی دولت به تعهدات خود در این زمینه عمل کند و واگن‌های مورد نیاز در اختیار شرکت بهره برداری مترو تهران قرار گیرد.
عبدالله پور با اشاره به اینکه مترو یک سامانه حمل و نقل عمومی انبوه بر در دنیا است، توضیح داد: رسیدن به واگن‌های خالی و یا نشستن تمام مسافران دور از ذهن است این اتفاق نه در شهر تهران و نه در هیچ جای دنیا اتفاق نمی‌افتد اما تمام تلاش خود را داریم که فاصله گذر حرکت قطارها کم شود تا حس رضایتمندی مسافران بالا رود.
قائم مقام مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران در پایان با اشاره به اینکه اورهال کردن واگن‌های موجود همواره مورد توجه بوده است، گفت: تعمیرات دوره‌ای قطارها هر ۱۰ هزار کیلومتر و تعمیرات اساسی‌تر در هر یک میلیون و ۲۰۰ هزار کیلومتر انجام می‌شود و ما این اطمینان را می‌دهیم که ایمنی و سلامت مسافران اولویت اول ماست و استفاده از واگن‌های قدیمی با بررسی کافی صورت می‌گیرد.

 

 

46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 623407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
    0 1
    چطور با این وضعیت نابسامان مترو از مردم گلایه میکنید که از خودروی شخصی استفاده نکنند. مترو از جمعیت زیاد داره منفجر میشه
  • بی نام IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
    0 0
    با سلام به جای اینکه تبلیغ سفرهای روزانه با مترو انجام بدید و بگید مردم با ماشین شخصی بیرون نروند قطارها رو زیاد کنید جمعیت زیاد هست و قطارها کم