مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: در منطقه کوهستانی و سخت گذر روستای ده زیارتان بخش سندرک شهرستان میناب در شرق هرمزگان مدرسه ای با یک دانش آموز دایر است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از هرمزگان، دانش هاشمی پور با اعلام این خبر افزود: برای این دانش آموز دختر که در پایه چهارم مشغول تحصیل است یک معلم نیزمشغول خدمت است که اگر این امکانات فراهم نباشد با توجه به  فاصله 15کیلومتری روستای همجوار و مشکلات رفت و آمد، از تحصیل باز خواهد ماند.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی جاری دو هزار و 500 دانش آموز مقطع ابتدایی در 68 مدرسه این منطقه به تحصیل اشتغال دارند که هشت مدرسه زیر پنج دانش آموز دارند.

به گفته مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان، علاوه براین مدرسه یک نفره، یک آموزشگاه دیگر نیزبا دو دانش آموز در روستای چاه خارو منطقه سندرک در پایه های سوم و چهارم ابتدایی دایراست.

وی با بیان اینکه اولویت آموزش و پرورش فراهم کردن زمینه پوشش و دسترسی حداکثری دانش آموزان به تحصیل است، گفت: سیاست آموزش و پرورش در مناطق کمتر توسعه یافته برای فراهم کردن فرصت دسترسی همه دانش آموزان این است که در هر شرایطی و حتی برای یک نفر، مدارس را دایر نگه دارد.

این مسوول همچنین با اشاره به عوامل بازماندن گروهی از تحصیل، افزود: ضعف اقتصادی برخی خانواده ها ازعوامل اصلی بازماندگی از تحصیل است که دراین راستا توزیع کتاب و لوازم التحریر رایگان میان دانش‌آموزان بی‌بضاعت را در برنامه داریم و در سال تحصیلی جاری نیز در دو مرحله بیش از سه هزار بسته لوازم التحریر میان دانش آموزان منطقه توزیع شده است.

روستاهای سخت گذر ده زیارتان در40 کیلومتری و روستای چاه خارو در 60 کیلومتری مرکز بخش سندرک  قرار دارند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 623565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =