نماینده مردم ساری گفت: در بودجه سال 96 برای اجرای اقتصاد مقاومتی ردیف دیده شده و به طرح های عمرانی توجه بیشتری شده است،

به گزارش خبرآنلاین، علی‌اصغر یوسف‌نژاد، نماینده مردم ساری و میاندورود در موافقت با لایحه بودجه سال 96 با بیان اینکه لایحه بودجه متناسب با فضای عمومی کشور تدوین شده است، گفت: فضای عمومی کشور در حال حاضر به گونه ای است که رکود و بیکاری است. منابع ما محدود است و از کل هزار و 84 میلیارد تومان، 700 هزار آن مربوط به شرکت ها است و 90 درصد ازآن بودجه جاری و 10 درصد از 350 هزار باقی مانده بودجه عمرانی است. هر ترکیب دیگری از کمیسیون تلفیق هم بود همین نظر را داشت. اما این کمیسیون اقدامات موثری را در جهت قوانین بالادستی از جمله سیاست های ابلاغی رهبری، رعایت کرده است و به سمت شفافیت و انضباط مالی و کاهش هزینه ها رفته است.

او ادامه داد: دغدغه های مخالفان درباره آموزش و پرروش، بازنشستگان، بودجه دفاعی و ایثارگران و بسیجیان مقداری کم لطفی است.

یوسف نژاد ادامه داد: یکی از نکاتی که کمیسیون به آن توجه داشته، توجه به صندوق ها بوده است و با تدبیر کمیسیون تلفیق به وضعیت بازنشستگان فولاد یر و سامان داده شده است که باید منابع آن در نظر گرفته شود. 112 هزار میلیارد تومان از منابع ما از نفت است و 112 هزار میلیارد تومان از مالیات منابع داریم و بنابراین چاره ای جز استفاده از  فاینانس و اوراق مشارکت نداریم. یعنی در پناه همین منالع محدود اتفاقات خوبی افتاده است.

او گفت: در مورد دانشگاه ها تصمیمات خوبی گرفته شده است. برای تجهیر آزمایشگاه های دانشگاه ها 360 میلیون دلار در اختیار وزارت علوم و 100 میلیون دلار در اختیار وزارت بهداشت و دانشگاه ها اختصاص پیدا کرده است.  این بودجه با توجه به مقدورات و ظرفیتی که در اعتبارات داشتیم خوب بسته شده است و اولویت های برنامه ششم رعایت شده و به حمل و نقل ریلی، محیط زیست و  صندوق های بازنشستگی توجه شده است.

نماینده مردم ساری گفت: در این بودجه اجرا و تکمیل بودجه ریزی بر مبنای عملکرد یک مقدار از بودجه های قبلی بیشتر شده است.  برای اجرای اقتصاد مقاومتی ردیف دیده شده است. به طرح های عمرانی  توجه بیشتری شده است، مالیات ها بر اساس واقعیت ها و  تورم و درآمدها خوب دیده شده است. شاغلان و بازنشستگان حقوقشان حتی بیشتر از نرخ تورم افزایش پیدا کرده است. خدمات عمومی با کاهش تصدی گری دولت به بخش خصوصی واگذار شده است. د راین بودجه به زیرساخت ها  در آب شهری  و بازپرداخت بدهی های دولت و دیون صندوق های بازنشستگی توجه شده است. همچنین برای تامین یارانه ها، صادرات غیرنفتی، تقویت نیروهای دریایی ارتش و امکان استفاده از تسهیلات بانکی روان تر و به حاشیه شهرها توجه شده است. همچنین در این بودجه برای آسیب های اجتماعی عدد در نظر گرفته شدده است.

29219

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 638465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =