انتشار گزارشی درباره تحلیل چند کارشناس درباره مهریه و وکالت زنان در طلاق، با واکنش مخاطبان همراه بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، با این كه آمارها از كاهش میزان ازدواج حكایت می‌كنند، همچنان بحث بر سر مهریه و طلاق بالاست و گزارشی كه درباره این موضوع منتشر شد، با واكنش‌های زیادی از سوی كاربران مواجه بود. این واكنش‌ها شامل چند طرز فكر موافق و مختلف می‌شد.

عده‌ای در مخالفت با مهریه نوشتند: ما پسرها دیگه زیر بار مهریه نخواهیم رفت خود من بالای ده بار خواستگاری رفتم و سر مهر به هم زدم. به نظرم دختری که اهل زندگی است اول زندگی پا شو تو یه کفش نمی‌کنه که مهریه من انقدر باشه ... مهریه یکی از حقوق اسلامی خانوماست ولی آیا خانوما حقوق اسلامی مردها رو به رسمیت می‌شناسن که توقع دارن پسری مهریه رو قبول کنه؟ ... جالبه که دخترها ازدواج رو تبدیل کردن ب بیزنس و قراردادهای سنگین میبندن ولی اسم عرضه و تقاضا میاد بهشون برمیخوره اگر ازدواج الان کالا نیست پس چیست؟ در حد یک کالای بنجل اوردینش پایین و مبتذل و مسخره بازیش کردین بعد می‌فرمایید اسم عرضه و تقاضا نیارید؟ دختری که 10 تا خواستگار داره به کدوم خواستگار جواب مثبت ‌می‌دهد؟ اونی که پول بیشتری داره اونی که بیشتر می‌خواد خرج کنه این می‌شه عرضه و تقاضا و نقطه تعادل قیمت هم در بازار معلوم میشه خواهشا تخیل نفرمایید واقعیت جامعه همینه ... حق طلاق یه حق طبیعیه باید هم به زن و هم به مرد داده بشه. اما مهریه کاملا غیرانسانیه. البته مقصر خود ما آقایون هستیم که زیر بار این مهریه های کمرشکن میریم. کسی که خودش برای خودش دردسر درست میکنه مقصره ... چرا مهریه؟ همین که میخوایم کنار یکی باشیم باید هر حرفی را قبول کنیم؟ مگه ما پسرا از دخترا چی می‌خوایم؟ ... آقایان اگه همه با هم متفق‌القول مهریه قبول نکنیم وضع درست می‌شه. مگه زن‌های ایران با همه دنیا چه فرقی دارن که باید ی امتیاز اضافه داشته باشن.

بعضی از كاربران حق طلاق را به چالش كشیدند: این حق طلاق چیه دیگه؟ ما همینجوری کلی مشکل داریم با خانم‌ها حالا اینوهم اضافه کنید دیگه وا مصیبتا ... حق طلاق بهتره که برای مرد باشه چون زنها ممکنه بعضی وقتا احساسی تصمیم بگیرن ... حق طلاق زمانی خوبه كه عروس خانم پول نصف خانه و خرج زندگی و هزینه عروسی رو بده اون وقت زندگی بنظرم بدون عشق شروع میشه ما فرهنگ غربی حق طلاق رو نداریم كدوم از ماها تونستیم مثل غربی ها زندگی كنیم كه الگوی بد اونها رو باید دنبال كنیم؟ ... به شدت معتقدم در ایران اگر حق طلاق به دست خانمها داده بشه آمار طلاق چندین برابر خواهد شد.

بعضی، هم با مهریه و هم حق طلاق، مخالفند و این دو با هم را غیرمنطقی می‌دانند: دادن مهریه و حق طلاق در زندگی مشترک دقیقا مثل دادن چک بانکی امضا شده و در وجه حامل به کسی هست که نمیدونی ممکنه چه برخوردی باهات داشته باشه، هرلحظه ممکنه کل سرمایه‌ت و پس‌اندازت بره رو هوا ... مهریه سنگین درست نیست، حق طلاق هم به خانم‌ها داده بشه ثبات خانواده به خطر می‌افتد: سر هر دعوایی می‌خوان طلاق بگیرن ومثل اسلحه ازش استفاده می‌کنن ... زن احساساتی با داشتن حق طلاق و حق مهریه. بدا به حال ما مردا. یکیش باید در مقابل اون یکی حذف بشه؛ یا حق طلاق یا مهریه.

بعضی دیگر از كاربران هم می‌گویند در ازدواج، هم مهریه لازم است و هم وكالت زنان برای طلاق. این عده نوشتند: باید هم مهریه باشه هم حق طلاق چون پسرهای امروزی قابل اعتماد نیستن ... مهریه در حد یک هدیه معمول عروسی باشد و همه حقوق زنان ثبت شود و حتما بحث تقسیم اموال بعد ازدواج هم ثبت شود. جدا از اون جهیزیه هم باید بین زوج تقسیم شود. در واقع، دو انسان با گفتگو و تعامل با همدیگر ازدواج کنند تا هر دو طرف با خوشحالی و آرامش وارد مرحله جدیدی از زندگی شوند.

و عده دیگری هم با حذف مهریه و به جای آن، دادن حق طلاق موافقت كردند: ایشالا همینطور بشه. مهریه حذف بشه و حقوق زن و مرد برابر بشه ... مهریه زن و قیمومت مرد بر زن و خانواده باید برداشته شود و قوانین جدید بر مبنای شان و شعور جامعه باید وضع شود. دخترها باید خودشان برای به دست آوردن آرزوها و لذت‌های زندگی قبل از ازدواج تلاش کنند و بدانند که ازدواج فقط و فقط مسئولیت بیشتر است. برای حق طلاق هم اگر بنا بر استدلالات قرون وسطایی و عامیانه باشد، پس باید بگوییم از آنجایی که اکثر مردها هم هوسباز هستند و ممکن است دیر و زود بنیاد خانواده را به باد بدهند، باید از هر حقی نسبت به خانواده محروم شوند ... به نظر من باید مهریه برداشته شود وحق طلاق به زنها داده شود تا هر دوطرف برای دوام زندگی تلاش کنند. هر کس قراردادی میبندد، حق مسلم در فسخ آن دارد. به خصوص در زمینه ازدواج که یک قرارداد عاطفی است و اگر دلت با همسرت نباشد، ادامه رابطه برای هر دو طرف و فرزندان فقط فرسایشی و نابود کننده است. اگر هر کسی از طرفین ازدواج حق فسخ رابطه بد را نداشته باشد، اصولا بستن آن قرارداد احمقانه می شود ... به عنوان یک وکیل می‌بینم که زن هیچ حقی در ازدواج نداره به جز مهریه که اکثرا هم پرداخت نمیشه. من با برابری موافقم؛ ارث، دیه، حق طلاق، عدم تعدد زوجات برای مرد، حضانت، تقسیم امور خانه و بچه داری، حق برابر اشتغال و تحصیل. در عوض مهریه و نفقه نباشه در ضمن آقایون در ازدواج بجای توجه به ظاهر به قدرت تفکر و هوش و توانایی خانوما نگاه کنند. اگر قوانین جامعه ما در مورد ارث، بنیاد خانواده، طلاق، حضانت و ... درست شود من خودم به شخصه حتی یك سكه هم مهریه نمی‌خواهم.

و كاربرانی هم بودند كه نوشتند: واقعا دیگه خسته شدم از این همه نگاه منفی و تنفر که دخترها و پسرهای این مملکت به جنس مخالف دارن. چقدر دخترها و پسرها با هم دعوا دارن. چقدر همه می‌خوان جنس مخالف رو بکوبن. با این طرز فکرها اگه ازدواج کنید، فکر نمی‌کنم زندگی مشترکتون زیاد دوامی داشته باشه.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 641562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 49
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آقای زبانشناس IR ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
    73 6
    بازم مشکل همیشگی یعنی افراط و تفریط. از نظر من مهریه باید یک یا نهایتا 2 سکه باشد ودر هنگام عقد با مهر و محبتمثل لفظش یعنی مهریه تقدیم عروس خانم بشود و موافق دادن حق طلاق به خانم هستم چون زندگی که طرفین از هم راضی نباشن ادامه دادنش برابر جنگ اعصابه و بهتره که به طلاق ختم بشه.
    • بی نام IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
      43 5
      مشکل فقط حق طلاق و مهریه نیست. مشکل اینجاست که ازدواج در ایران از قدیم یک معامله بوده که گویی در آن خانواده عروسی دارد کالایی را به خانواده داماد می فروشد و متاسفانه به مرور این روال به عرف تبدیل و با قوانینی انعطاف ناپذیر بر شدت آن افزوده شده. موضوع اینجاست که این مدل عرف و قوانین با شرایط روز همخوانی و عامل اصلی مشکلات خانوادگی منجر به طلاق است. چرا که ذهن دو طرف چه قبل و بعد از ازدواج دنبال این است که سرش کلاه نرود.
    • بی نام IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
      33 36
      این مرد هست که مسئولیت زندگی رو بعهده داره ، و این مرد هست که باید جوونیش رو بزاره و کار کنه برای خانواده ، تازه مهریه هم باید بده به اعتقاد من مهریه رو هم زن باید به پاس قدردانی از اینکه شوهرش به خاطر زحماتش و پرداخت هزینه زندگیش به مرد بده ، و کل اختیارات خانواده هم به عهده ی مرد باشه، وگرنه چه دلیلی داره بری زن بگیری هزینه کنی جوونیتو بزاری اختیارت رو از دست بدی تازه مهریه و صد مدل عیدی و زیر لفظی و رو لفظی و .... هم بدی تازه بدهکار هم باشی
    • سحر US ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
      8 66
      اتفاقا مهریه ها باید بالا باشه چون وقتی یه دختر زیبایی و جوانیش رو در اختیار یه پسر میزاره باید در عوضش پول دریافت کنه تا پسر با زیبایی دختر و دختر با ثروت خوشبخت بشن و این یعنی اینکه به تکامل هم کمک کردن
    • سحر US ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
      5 63
      اتفاقا مهریه ها باید بالا باشه چون وقتی یه دختر زیبایی و جوانیش رو در اختیار یه پسر میزاره باید در عوضش پول دریافت کنه تا پسر با زیبایی دختر و دختر با ثروت خوشبخت بشن و این یعنی اینکه به تکامل هم کمک کردن
    • بی نام IR ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۲
      21 1
      ببینید مهریه از این جهت بد هست که باعث بالا رفتن ریسک ازدواج شده یعنی طرف با خودش میگه مثلا 500 سکه هم مهریه بخان اگر با نرخ طلاق الان که 20 تا 25 درصد هست کار ما به طلاق بکشه ریسک بزرگی میکنم لذا خود این عدد بالا باعث گریختن از ازدواج میشه یعنی کسی اصلا سراغش نمیره که بخاد عدد طرف مقابل رو بشنوه میدونه خطر در کمینش هست و نمیره دنبالش. از مهریه هم بگذریم اگر مهریه اصلا صفر هم باشه خود ازدواج و هزینه های عروسی و بعدش و خانواده رو سرپا نگه داشتن بسیار زیاده و ریسک بالایی باز داره
    • بی نام A1 ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۲
      19 0
      دوباره این آقا که با نام‌های مختلف مثل سحر و نازنین در زیر کامنت اول، کامنت میذاره ظاهر شد یه طوری هم نظر میده که بقیه بهش حمله کنن و بخندن
    • بی نام A1 ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۲
      4 23
      با سحر خانم عزیز موافقم
    • بی نام A1 ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۲
      3 23
      با سحرخانم گل موافقم
    • بی نام A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
      7 0
      فکر کنم با این وضعیت فاجعه امیز رکود ازدواج در یکی دو سال آینده مانند هندوستان دختران به خواستگاری بروند و مسئولیت مخارج اقتصادی را بر عهده بگیرند
  • ارش A1 ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
    57 53
    حرف اون خانمي كه بعنوان يك وكيل مي گه خانمها هيچ حقي در ازدواج ندارن خيلي برام عجيبه. من خودم وكيل هستم وواقعيت موضوع دقيقا برعكسه. ضمنا ارث وديه هيچ ربطي به بحث ازدواج نداره. متاسفانه خانمها حتي اگر وكيل هم باشند بازهم احساسي و غير منطقي قضاوت مي كنند.
    • بی نام A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
      40 30
      ارث زن و مرد رو برابر کنید تا برای زن امنیت مالی ایجاد بشه و نیازمند مهریه نباشه.
    • بی نام FI ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
      32 11
      شما كه منطقى هستيد بگيد زنان چه حقى در اين مملكت دارن من به عنوان يك زن حقوق اوليه زندگى را هم ندارم
  • سعید A1 ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
    98 17
    مسله اینجاست که دخترای امروزی جز آرایش کردن و ظاهرتراشی کار دیگه ای بلد نیستن اونوقت انتظار دارن پسره کل زندگیشو تقدیم اینا کنه
    • بی نام IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
      70 8
      من که به شخصه حاضر نیستم با این دخترا ازدواج کنم ... همه اش تبرج خودنمایی آرایش چهره مصنوعی هیچ بهره ای هم از نجابت و حیا نبردن
    • یاس IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
      38 56
      اگرم گروهی از دخترا به این صورتی که توصیف می کنید باشن به خاطز توقع آقایون هست. آقایونی که فقط به ظاهر توجه میکنن و دخترای ساده و بدون آرایش رو نمی پسندن.
    • حامد GB ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
      30 2
      این حرف تا حدی به مشکل جامعه بر میگرده کلی هست وقتی همه چی ظاهری شده ملاک پول و مابقی هست سادگی و اینا رو دقت نمیکن فقط کلی هست. مشکل جامعه کلی هست بایستی جامعه شناسی مطالعه دقیق بشه
    • نگار A1 ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
      36 29
      میشه بگید خود شما به عنوان مثال چه کاری بلدید؟ کلا پسرهای امروزی چی از زندگی مشترک میدونن یا چه امتیازی دارن؟ من با آرایش زیاد و به قول شما ظاهرتراشی اصلا موافق نیستم اما توقع بیجای پسرها هم بی تاثیر نبوده. پسری که نشه بهش تکیه کرد همون بهتر که مجرد بمونه، کسی هم که مسئولیت پذیر باشه و قصد زندگی مشترک داشته باشه قطعا مورد مناسبش رو پیدا میکنه.
    • بی نام A1 ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۲
      8 22
      با نگار خانم و یاس خانم موافقم و با خانمها مثل گل بایدبرخورد بشه
    • بی نام A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
      10 2
      درجواب خانم نگار، وقتی زن ادعای حقوق برابر و حتی بیشتر داره دلیلی هم نداره توقع داشته باشه مردش قابل تکیه باشه، باید به خودش تکیه کنه. نمیشه همه چیز رو باهم بخوایید
  • بی نام IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
    19 41
    اینطور نیست که هر وقت یکی از طرفین قراردادی نخواست بزند زیرش. حق طلاق در قرآن برای مرد هم تنها در شرط فحشای زن بلابحث است. نه زن حق طلاق دارد و نه مرد. تنها و تنها هر موقع هر دو نفر خواستند.
  • بی نام IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
    18 2
    تشکر از بابت انتشار نظرات کاربران بدون کم و کاست و یا مطالب اضافی.
  • ناش ناس A1 ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
    106 8
    من در جلسات خواستگاري تا حالا مشكلي با تعداد سكه براي مهريه نداشتم، مشكل رو معمولا خانواده دختر خانوما بوجود ميارن، چراكه خواستشون سكه تمام بهار آزادي هستش ولي من فقط سكه 25 تومني مدنظرمه
    • بی نام A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
      40 8
      خخخ فان بود ایول
  • پونه IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
    54 23
    بنده به عنوان یه خانوم با نظر آخر که توسط یه وکیل مطرح شده بود موافقم. وقتی وارد قراردادی میشیم هر دو طرف باید حق فسخ رو داشته باشن. اصلا جالب نیست که در قرن بیست ویک اختیار و قیومیت یک انسان بالغ دست شخص دیگری باشه. نفقه و مهریه حذف شه و در عوض زن هم مثل شریک زندگیش بتونه هر وقت به مشکل خورد طلاق بگیره. این استدلال که زنان احساسی برخورد میکنند واقعا کودکانه هست. هر انسانی دوست داره زندگیش سرشار از آرامش باشه و یه زندگی خوب رو ادامه بده. متاسفانه این آقایون هستن که به خاطر تنوع طلبیشون و قانون چندهمسری حتی اگر در زندگی مشکلی هم نداشته باشن به خودشون اجازه می دن زندگی اول رو به راحتی نابود کنند.
    • حامد GB ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
      37 5
      من اقا هستم و حرفتون و خانم وکیل متین اما شما زمانی این واقعا اوکی هست که جامعه مدرن باشه و قوانین مدرن در مقتضی زمان خود باشه. وقتی مثلا بگیم خانم اینجا حق این داره انجام بده ولی جاهای دیگه سنتی عمل میکنه میگه اینقدر سکه جهاز مهریه شیربها باتختی سفره همه و...... . ببینید ضد و نقیضها زیادن خواه بخواهیم یا سنتی هستیم سنتی باید عمل بشه و اگر مدرن شدیم کامل مدرن نه به این شکل حق طلاق باشه و بقیه موارد هم سنتی عمل بشه. کلا ختم کلام ازدواج شده هفت خوان رستم هر چه پیش بریم سخت تر میشه به جای اینکه ساده تر بشه و مشکلات کمتر بشه .
    • پونه IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
      4 0
      بنده که عرض کردم نفقه و مهریه و شیربها حذف شه و در عوض سایر حقوق برابر شه. زن هم مانند مرد باید بتونه برای زندگیش تصمیم بگیره و اگر از زندگی مشترکش ناراضی هست قادر به فسخ قرارداد باشه
  • هيري A1 ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
    41 7
    جناب ناش ناس چرا قيمت رو ميبري بالا، باور كن كارت اصلا درست نيس، همون سكه 5 تومني كافيه برادر، اوضاع مالي مردم اصلا خوب نيس
  • بی نام A1 ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
    14 21
    مساله مهمی که این وسط فراموش شذه و علت وضع مهریه برای خانوم ها شده ، نصف بودن ارث خانومهاست.
    • بی نام IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
      33 7
      اولا مهریه هیچ ربطی به ارثیه نداره درثانی یه سوال دارم که لطفا خانومی اگر جوابی داره بگه : در قبال این همه مسئولیتی که به گردن پسر میفته مثل مراسم ازدواج ،هزینه های زندگی ، مهریه ، حق طلاقی که مطالبه میکنن ، نفقه ، شیربها ، صاحب اختیاری خودشون و خیلی توقعات ریز و درشت دیگه ای از مرد دارن چه منفعت و خاصیتی برای اون مرد دارن ؟
    • پونه IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
      5 3
      جالبه خیلی از آقایون حرف از هزینه های زندگی می زنن و از اون طرف دوست ندارن همسرشون شاغل باشه و دوست دارن تمام وقت در اختیار منزل و بچه ها باشه. بهتره بپذیرید خانومتون شاغل باشه تا هزینه ها نصف شه و در عوض در کار منزل شما هم مشارکت کنید
  • پروفسور A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
    66 3
    برای حل مشکل ازدواج،طلاق،مهریه و امثالهم بنده یک پیشنهاد دارم که اگر پذیرفته بشه مطمئنم مشکل همه حل خواهد شد و اون اینکه کلا"قید ازدواج رو بزنید.تمام. اگر کسی ازدواج نکنه من مطمئنم هیچکدام از این مصائب نه برای دخترا پیش میاد نه پسرا. کی موافقه؟؟؟
    • ایرانی A1 ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
      25 0
      به نظر من کاملا درسته. مخصوصا پسرها با این شرایط نباید تا وقتی که از لحاظ مادی وضعشون نسبتا خوب بشه، طرف ازدواج برن. از لحاظ آمادگی روحی روانی هم که هر دو طرف. اما متاسفانه یه مشکل دیگه هم هست که وقتی مردی تلاش میکنه که از لحاظ مالی به یک ثباتی برسه، دیگه سنش رفته بالا و اشتیاقی برای ازدواج و بچه دار شدن و ... نداره. برای همین هم وضع اینطوری میشه. ضمن اینکه از لحاظ اخلاقی هم خیلی از حرمتها کمرنگ شده.
    • یه دخدر A1 ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
      31 2
      نسلمونم منقرض بشه. من موافقم پروفسور
    • بابک A1 ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
      22 0
      من موافقم
    • بی نام IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۲
      38 0
      اصلا اگر ازدواج کم بشه جون تقاضا کم میشه قیمتها و هزینه ها و درخواستها و انتظارات هم میاد پایین.
  • کوروش IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
    48 2
    تمام فانتزی من اینه مثل خارجیا با یه زانو زدن ویه حلقه ساده کار تموم بشه.ولی مگه میشه مگه داریم .خواستگاری بله برون نامزدی عقد عروسی پاتختی مهریه........
    • بی نام A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۲
      12 0
      رقص چاقو را جا انداختی
    • پونه IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
      9 0
      به امید روزی که این تشریفات الکی و حتی جشنهای آن چنای عروسی منقرض شه
  • بهراد 1368 IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
    25 3
    راه حل:مهریه حذف بشه و به جایش حق طلاق و کار و پاسپورت به خانم ها داده بشه.در ضمن من شخصا مخالف قانون نصف اموال هستم.کسی که خواهان جدایی است باید نصف مال مشترک را بدهد به کسی که خواهان جدایی نیست.
  • سام EU ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۲
    38 0
    چه نسلی هستیم ما طوری به ما آموزش دادن که توی قرن بیست و یک دخترو پسر همدیگر دشمن هم میدونن، شماها با این طرز فکرتون بهتره اصلا ازدواج نکنین
  • مریم A1 ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۲
    38 8
    من خودم به شخصه به دو خواستگارم گفتم که من نه دنبال طلا هستم و نه مهریه و نه عروسی... و به کل از این چیزا خوشم نمیاد... اما تمام حقوقم رو می خواهم و هرگز علاقه ندارم کسی بهم دستور بده...در تمام زمینه ها مثل خرج خونه و جهیزیه و کارهای خانه نصف نصف...و اینکه دو طرف باید مشکلات رو با گفتگو با هم حل کنند و اینکه مثلا الان من مدل پوششم این هست، شما نمی تونی بگی باید مطابق نظر من لباس بپوشی و اینا...منظورم دو طرفه است آقایون گارد نگیرید لطفا...اما هر دو نفر نپذیرفتند و رفتند و گفتند اینجوری نقش مردانگی ما کمرنگ هست.
    • بی نام A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
      7 4
      به شما توصیه میکنم سمت ازدواج نرو، چون اشتباه گرفتی
  • بی نام IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۲
    14 3
    مهـــــــــریه در متون فقه به عنوان دِین عنوان شده که بر گردن مرد هست و به محض حاصل شدن رابطه زوجیت و خوانده شدن خطبه عقد زن میتونه مهریه اش رو مطالبه کنه حالا یه پسر جوونی که قصد ازدواج داره و حداقل هایی رو فراهم کرده برای شروع زندگی مشترک چطور باید مهریه ای رو متعهد بشه که پرداختش در توانش نیس ............ غالبا هم دختر خانوم های محترم مقدارش رو بالاتر از مقدار قانونی «110سکه» تعیین میکنن
  • بی نام IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۲
    26 1
    موقع رفتن به خواستگاری طرف به جای اینکه با عقلش تصمیم بگیره با دلش تصمیم میگیره.طرف علنی داره قرارداد ترکمنچای باهاش می‌بنده داره میگه عروسی تو فلان سالن خونه تو فلان محله پدرو مادرت باید سالی یه بار ببینم .این حرفا رو تو مراسم خواستگاری به خودم گفتن منم خیلی راحت دست پدرو مادرم گرفتم اومدم بیرون.تقصیرازخودمونه که راحت هر حرف مزخرفی رو قبول میکنیم.فقط یه کلمه به حرف دلت نروبه حرف عقلت برو
  • علیرضا A1 ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۲
    27 0
    سلام دوستان سوالی داشتم: اصلا اگر ازدواج نکنیم چی میشه؟؟؟؟اتفاق خاصی میوفته؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
      13 0
      بله دوست عزیز اتفاق خاصی میوفته اونم اینکه تا آخر عمر اعصابت راحته
  • ناشناس A1 ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۲
    33 9
    چقدر بحث ازدواج در ایران داغ است . حالا مثلا اونایی که ازدواج کردن به کجا رسیدن ؟ الان اکثرمتاهل ها از مجردها خوشحال ترن یا کمتر کار می کنند و یا زندگی راحتری دارند و یا از لحاظ مالی تامین هستند... من زنی که باعث پیشرفتم بشه رو می پرستم و زنی که بخواد برای من حرف پول بزنه رو اصلا محل ... نمی زارم . معمولا دختراهای که زیبا هستند و از قشر متوسط و رو به پایین هستند دچار این مشکل هستند چون دنبال آرزوهاشون هستند و دقیقا این دخترها خطرناک ترین دخترها در ایران هستند . در این دخترها چیزی به نام عشق وجود ندارد و فقط به دنبال شخصی هستند که پولدار باشد حالا طرف چه زشت باشد یا پیر فرقی نمی کند . اصلا اعتقادی به جوان بودن , مهربان بودن و خوش اخلاق بودن طرف ندارند. نوشته شده توسط کارشناس دختران . خخخخخخ
  • بی نام A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
    0 12
    جالبه همه دارن برای قانونی که خدا قرار داده تعیین تکلیف میکنن.هر کاری کنید مشکلات بیشتر خواهد شد. مشکل اینه که نومن ببعض و نکفر ببعض شدیم بعضی چیزارو قبول میکنیم و بعضی چیزا رو نه. حقوق اسلامی رو نگاه میکنیم اما به اخلاق، تربیت، سیره و فلسفه اسلامی توجهی نداریم، ازدواج هدف نیست، وسیله است. ازدواج به معنای رسیدن به اروزهای دور و دراز نیست ازدواج یک همزیستی برای براورده کردن نیاز متقابل برای رسیدن به هدف بالاتره، امام برا زوجهایی که عقد میخواندمیفرمود برید با هم بسازید، نگفت برید خوش باشید.چرا دنبال چیزی میگردید که در دنیا وجود نداره، ازدواج انسان رو رشد میده و رتبه دغدغه و ظرفیت انسان رو بالا می بره، هر رتبه ای هم خوشی و ناخوشی خودش رو داره.ما انسان را در سختی افریدیم ۴/بلد