ایزوستیا: آمریکا از برگه کردها در سوریه استفاده می‌کند/ حمایت سیاسی در ازای رقه

روزنامه روسی ایزوستیا گزارش داد ادعاهای کردها در مورد رقه و گسترش اراضی تحت کنترل آنها در خارج از مرزهای کردستان نشانه اعمال نفوذ خارجی است.

به گزارش خبرآنلاین این روزنامه در گزارشی از نوع تحرکات و بازی های مخرب آمریکا در سوریه نوشته است :  منبعی در وزارت امور خارجه روسيه بهمعلوم است که آمریکا دارد بازی خود را آنجا ترتیب می‌دهد و نفوذ خود در شمال سوریه را تقویت می‌کند.
فرهاد پاتییف رئیس شورای خودگردانی ملی فرهنگی کردها در روسيه به "ايزوستيا" گفت اعزام نیروهای مضاعف آمریکایی به سوریه با آزاد سازی آینده رقه ارتباط مستقیم دارد. به گفته وی، وارد شدن یا نشدن رقه به خودگردانی کردها به خواسته جمعیت آن بستگی خواهد داشت. کردها بر فدرال شدن سوریه اصرار می‌کنند.
دمشق اقدام کردها را به عنوان ضربه زدن به استقلال سوریه تلقی می‌کند. در روسيه هم باور بر این است که آمریکایی‌ها مقاصد نیکی ندارند. آندری کلیموف معاون کمیته امور بین‌المللی شورای فدراسیون به روزنامه ايزوستيا گفت: ایالات متحده برگه کردها را بطور مؤثر بکار می‌گیرد. واشنگتن فعالانه موضع خود را تقویت می‌کند. این اوضاع خطر تجزیه سوریه به چند کشور مستقل را در بر دارد.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 647151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسلمان A1 ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
    7 2
    متاسفانه از روز اول هم به همین شکل بوده است . کردها در جنگ سوریه و عراق منافع خود را که همانا ایجاد کشور کردستان مستقل و بزرگ هست را دنبال کرده و میکنند و امریکا هم حامی انها بوده است
    • بی نام A1 ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
      6 1
      پس میخواستی دنبال منافع کی باشن؟
  • رضا A1 ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
    7 2
    همین کردا که بعضی ها فکر میکنن حامی ایران هستن به خاک ایران چشم طمع دارند..پژاک و کومله رو فراموش نکنیم.