ایلنا نوشت: وزیر علوم با اشاره به راه‌اندازی دوره‌های جدید در مقطع دکتری، گفت: ظرف یک سال اخیر در دانشگاه‌هایی چون خواجه نصیر، امیرکبیر و تهران 12 دوره دکتری مشترک با دیگر کشورها راه‌اندازی شده‌ است.

محمد فرهادی در اجلاس سراسری رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشگاه‌ها و پارکهای علم و فناوری سراسر کشور گفت: به تازگی اخیرا حجم عظیمی از قراردادها برای من فرستاده شده است که از صفر تا 67 درصد به این تفاهم‌نامه‌ها عمل شده است که به اعتقاد ما این اتلاف هزینه و وقت است، چرا که ما باید خود را ملزم به اجرای تفاهم‌نامه‌های منعقدشده کنیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی دوره‌های جدید در مقطع دکتری، گفت: ظرف یک سال اخیر در دانشگاه‌هایی چون خواجه نصیر، امیرکبیر و تهران 12 دوره دکتری مشترک با دیگر کشورها راه‌اندازی شده‌ است، ضمن آنکه بیش از 235 پروژه تحقیقاتی مشترک داخلی و خارجی با میلیون‌ها دلار یا یورو سرمایه‌گذاری در حال اجرا است.

به گفته فرهادی، مراکز تحقیقاتی و آموزشی کشور با اتحادیه اروپا 9.5 میلیون یورو پروژه تحقیقاتی دارند، ضمن آنکه 500 نفر از ایرانیان مقیم خارج و 2086 نفر غیرایرانی برای تدریس به کشور آمده‌اند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین به فضای فرهنگی با نشاط ایجاد شده در دانشگاه‌های کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 2000 کرسی آزاداندیشی در دانشگاه‌های پیام نور، فنی‌وحرفه‌ای و آزاد و 1000 کرسی آزاداندیشی در دانشگاه‌های دولتی راه‌اندازی شده است.

وی گفت: تاکید ما جلوگیری از توسعه‌های بی‌رویه بوده است که در این زمینه اقدام به تجمیع، انحلال و ادغام مراکز آموزشی کردیم که برخی از آنها با سروصدای زیاد و برخی در سکوت انجام شده است.

فرهادی همچنین با ابراز خرسندی از اقدامات انجام شده در زمینه ارتباط دانشگاه با صنعت، گفت: برخی از دانشگاه‌ها مانند دانشگاه صنعتی سهند دانشجویان خود را موظف کردند که در مدت سه ماه در محیط‌های صنعتی حاضر شوند.

42238

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 695131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
    0 0
    پارتی دارها ردیف شده اند در صف دانشگاه های درجه یک کشور در صف شغل در صف وام در صف ازدواج در صف وزارت امور خارجه در صف اعزام به خارج برای کار تحصیل دانشگاه در صف استادی دانشگاه بعد با حفظ سِمت استادی اطلاعاتی و وزیر و وکیل هم می شود خلاصه هر امکانی در ایران فقط برای این دسته است و بس بقیه دارند سماق می مکند و بس