وزیر اطلاعات گفت: با دستور رئیس جمهور، استاندار هرمزگان پیگیر شناسایی مقصران سانحه واژگونی اتوبوس دانش آموزان است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از هرمزگان، حجت الاسلام سید محمود علوی در مراسم سالگرد ارتحال مجاهد مبارز حجت الاسلام عباسی که در شهرستان میناب برگزار شد، عنوان کرد: میناب لنگرگاه تشیع در جنوب کشور است و مینابی‌ها عاشق اهل بیت (ع) هستند.

وی افزود: در دوره‌های اول و پنجم مجلس با مرحوم حجت الاسلام عباسی هم دوره بودم و از نزدیک شاهد دلسوزی و شور آن مرحوم برای پیگیری مشکلات و مسائل مردم بودم.

وزیر اطلاعات ادامه داد: هر گاه صحبت از انتخاب نیروهای وفادار بود یکی از جاهایی که مطرح می‌شد میناب بود و حضور پرشور مینابی‌ها در مراسم بزرگداشت یک عالم دینی نشان از قدر شناسی این مردم است.

حجت الاسلام علوی تصریح کرد: مرحوم عباسی فردی بود که در جهت پویایی و رواج فرهنگ اهل بیت (ع) در بین مردم از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کرد.

وی اظهار داشت: مرحوم عباسی بدون تعارف در برابر بدعهدی‌ها می‌ایستاد و بدون هیچ ملاحظه‌ای از حق دفاع می‌کرد، زیرا هیچ دلبستگی به مال دنیا نداشت.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: در طول تاریخ مردم همواره پیرو عالمان دینی بوده اند از تحریم تنباکو تا ملی شدن صنعت نفت، زیرا علما برای منافع مردم، دین و جامعه مبارزه کرده اند.

حجت الاسلام علوی افزود: اکنون مردم پس از ۱۴ سال که از ارتحال حجت الاسلام عباسی می گذرد اینگونه پرشور در مراسم وی حاضر شده اند.

وی با اشاره به جان باختن جمعی از دانش آموزان هرمزگانی در سانحه واژگونی اتوبوس، بیان داشت: باید به گونه ای عمل، تدبیر و چاره اندیشی کنیم که جلوی این گونه حوادث تلخ و دردآور گرفته شده و سرمایه های ارزشمند، نخبگان و تیزهوشان که می توانند برای کشور منشاء خیر و برکت باشند حفظ شوند.

وزیر اطلاعات ادامه داد: این نخبگان می توانند در عرصه های مختلف شکوفا شده، پیش رفته و بارقه امید آینده کشور باشند.

وی اضافه کرد: سلام و تسلیت ریاست جمهوری را در این سفر به خانواده دانش آموزان جان باخته مینابی ابلاغ کردم.

وزیر اطلاعات به نمایندگی از رئیس جمهور و هیئت دولت با خانواده‌های دو دانش آموز جان باخته در حادثه واژگونی اتوبوس با حضور در منازل آنها در شهرستان میناب دیدار کرد.

حجت الاسلام علوی در این دیدار با تسلیت به خانواده‌های داغدیده، گفت: با دستور رئیس جمهور، استاندار هرمزگان پیگیر شناسایی مقصران این حادثه است.

وی گفت: مسئولان هرمزگان موضوع سانحه اتوبوس دانش آموزان استان را تا حصول نتیجه پیگیری می کنند و اگر قصوری شده باشد تدبیر لازم انجام خواهد شد.

استاندار هرمزگان هم در دیدار با خانواده دانش آموزان گفت: با دستور کتبی دولت مکلف شده ام که به مسائل و مشکلات خانواده‌های داغ دیده رسیدگی کنم.

خانواده‌های دو دانش آموز جان باخته مینابی با دیدار با وزیر اطلاعات ضمن قدردانی از پیگیری دولت و مسئولان خواستار شناسایی مقصرین این حادثه و جلوگیری از بروز حوادث این چنینی و از مسئولان دولتی خواستار توجه بیشتر به دانش آموزان و مدارس این منطقه شدند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 704629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =