استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تا پایان سال جاری ۴۲۵ دستگاه کنتور هوشمند بر روی رودخانه زاینده رود در این استان نصب خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از روابط عمومی استانداری ، قاسم سلیمانی دشتکی در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: این تعداد کنتور هوشمند به منظور محاسبه میزان دقیق و و اقعی برداشت آب در این استان انجام می شود.

وی افزود: تاکنون ۱۸۰ دستگاه کنتور هوشمند بر روی حوضه زاینده رود چهارمحال و بختیاری نصب شده و عملیات نصب بقیه کنتورها تا پایان امسال قابل انجام است.

سلیمانی دشتکی به امضای قرارداد اخیر با انجمن صنایع پوشاک ایران به منظور استقرار صنایع پوشاک در ۲۰ روستا چهارمحال و بختیاری با سرمایه گذاری ۷۲۰ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای یکهزار و ۵۵۰ نفر تصریح کرد: بر همین اساس در هر کدام از شهرستان های شهرکرد و لردگان سه کارگاه و در هر کدام از هفت شهرستان دیگر استان دو کارگاه راه اندازی می شود.

وی بیان داشت: به طور میانگین با راه اندازی هر کارگاه در این طرح ۸۰ نفر اشتغالزایی و در مجموع برای یکهزار و ۵۵۰ نفر شغل مستقیم ایجاد خواهد شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: مسولان دستگاه های اجرایی نسبت به اطلاع رسانی از اقدامات نظام جمهوری اسلامی و عملکرد دولت تدبیر و امید در بخش های مختلف استان از طریق رسانه های گروهی اقدام کنند.

وی عنوان داشت: راه اندازی و فعال شدن سریع تر پنجره واحد اقتصادی چهارمحال و بختیاری به عنوان یکی از ملزومات اصلی اقتصاد استان باید انجام شود.

سلیمانی دشتکی طولانی بودن روند پاسخ دهی به استعلامات را ظلم به سرمایه گذاران داخلی و خارجی اعلام و اظهار کرد: با راه اندازی پنجره واحد اقتصادی چهارمحال و بختیاری این روند ساماندهی و حداکثر تا یک ماه انجام می گردد.

وی ادامه داد: مدیران کل دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری همچنین نسبت به تهیه و ارائه برش استانی برنامه های ملی خود اقدام کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: راه اندازی و فعال کردن میز تجارت استان در نقاط مرزی و خارج از کشور در دستور کار قرار گیرد.

وی یادآور شد: شناسایی نیازهای نقاط مرزی و بازارهای هدف کشورهای صادراتی و برنامه ریزی به منظور صادرات محصولات تولیدی در چهارمحال و بختیاری به آن مناطق نقش مهمی در افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی استان ایفا می کند.

سلیمانی دشتکی عنوان کرد: یک گروه کارشناسی نسبت به بررسی علمی راه اندازی میز تجارت چهارمحال و بختیاری در نقاط مرزی و خارج از کشور تشکیل و فعال شود.

گفتنی است، در این نشست فرمانداران شهرستان های شهرکرد و لردگان گزارش اقدامات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در این شهرستان ها را ارائه کردند.

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 707230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =