مقابله با هزینه کردهای غیر ضروری در شهرداری ها، تحقق اقتصاد مقاومتی را ممکن می کند

سرپرست شهرداری کرج گفت: صرفه جویی در هزینه های جاری، مقابله با اسراف و هزینه کردهای غیر ضروری یکی از راهبردهای اساسی جهت تحقق مبانی «اقتصاد مقاومتی» است و مناطق و سازمانهای تابعه این دستگاه باید در سال جاری همسو با این سیاست، نیازها و مطالبات شهر و شهروندان را مرتفع سازند.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج،سعادت این مطلب را عنوان کرد و گفت: مناطق 10 گانه و سازمان های تابعه مدیریت شهری کرج باید مسیر کاهش هزینه ها را با در نظر گرفتن مبانی و سیاست های «اقتصاد مقاومتی» پیش ببرند و با توجه به کاهش چشمگیر منابع درآمدی این دستگاه، از اقدامات و هزینه های غیر ضروری جلوگیری کنند.

سرپرست شهرداری کرج اظهار داشت: این دستگاه به دنبال آن است تا در سال 96 با توجه به کاهش عرضه و تقاضا در بازار مسکن و رکود درآمدی برای شهرداریها، تلاش ویژه ای را در راستای جذب درآمدهای پایدار و وصول عوارض هایی نظیر نوسازی، جرایم کمیسیون ماده صد و ... انجام دهد.
سعادت بیان کرد: شهرداری کرج برای دستیابی به درآمدهای پایدار شهری، ابزارهای تشویقی و بازدارنده ای را در نظر گرفته است تا با اجرایی کردن آن، مشکلات درآمدزایی و تامین هزینه کردها را تا حد قابل قبولی کاهش دهد و بتواند خدمات عمرانی، فرهنگی، فضای سبز، ترافیکی و... مطلوبی را عرضه نماید.
این مسئول گفت: جلب مشارکت بخش خصوصی و فعال سازی برخی از پتانسیل های درآمدی که مغفول مانده اند، به عنوان دیگر اقدامات و راهبردهایی است که در سال جاری برای رسیدن به اهداف مدیریت شهری کرج و خدمت رسانی به شهروندان مورد تاکید قرار دارد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: باور داریم که یکی از راه های رفع مشکلات و چالش های کنونی شهر، اتکاء به مشارکت های مردمی و ارتقاء فرهنگ شهروندی است و مدیریت شهری این کلانشهر نیز نگاه ویژه ای را به مساعدت سرمایه های اجتماعی ایران کوچک برای تحقق اهداف خود دارد.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 707820

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =