نمایش فیلمی از بازیگر برنده اسکار پس از بازنشستگی

ایسنا نوشت: آخرین فیلم دنیل دی‌لوئیس، بازیگر برنده سه جایزه اسکار، ژانویه به سینماها خواهد آمد.

بنا بر اعلام انترتینمنت ویکلی، با رونمایی از تریلر فیلم «Phantom Thread» به کارگردانی پ.ل توماس اندرسون و با بازی دنیل دی‌لوئیس، این فیلم خود را به عنوان یکی از رقبای جدی جوایز سینمایی اسکار ۲۰۱۸ معرفی کرد.

این آخرین نقش‌آفرینی دنیل دی‌لوئیس، بازیگر صاحب سبک و مطرح سینمای جهان پیش از بازنشستگی است که در آن در نقش یک خیاط سرشناس به نام رینولد وودویک را در دهه ۱۹۵۰ میلادی و پس از جنگ جهانی بازی کرده است.

دنیل دی‌لوئیس، بازیگر انگلیسی- ایرلندی، متولد ۲۹ آوریل ۱۹۵۷ است که در کارنامه سینمایی خود آمار خیره‌کننده ۱۳۹ جایزه سینمایی و ۶۷ نامزدی کسب جوایز از رویدادهای سینمایی به چشم‌ می‌خورد. او تنها بازیگر تاریخ سینماست که موفق به کسب سه جایزه اسکار نقش اصلی شده است.

دنیل لوئیس در سال ۱۹۹۰ و برای ایفای نقش در فیلم «پای چپ من»، اولین اسکار خود در بخش بهترین بازیگر نقش اصلی مرد را به‌دست آورد و در سال ۲۰۰۸ برای فیلم «خون به پا خواهد شد» و برای سومین ‌بار در سال ۲۰۱۳ برای نقش‌آفرینی درخشان در فیلم «لینکلن» ساخته استیون اسپیلبرگ موفق به کسب اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی مرد شد.

این بازیگر سرشناس و ۶۰ ساله، دوبار نیز برای فیلم‌های «دار و دسته نیویورکی‌ها» ساخته مارتین اسکورسیزی و «به نام پدر» از جیم شرایدن نامزد کسب جایزه اسکار شده است.

او به عنوان یکی از گزیده‌کارترین بازیگران صنعت فیلم‌سازی شناخته می‌شود؛ به طوری که از سال ۱۹۹۸ تاکنون تنها در ۵ فیلم به ایفای نقش پرداخته‌است.

او از سبک متد اکتینگ در بازیگری پیروی می‌کند و به تحقیق درباره نقش‌های خودش مشهور است و معمولاً در طول دورهٔ فیلمبرداری به طور کامل در نقش خود باقی می‌ماند.

دو جایزه بهترین بازیگری برای «لینکلن» و «خون به پا خواهد شد» و پنج نامزدی، کارنامه سینمایی دی لوئیس در جوایز گلدن گلوب آمریکا است. وی همچنین چهار بار در جوایز بافتا موفق به کسب جایزه شده و سه بار نیز نامزد کسب این جایزه بوده است.

فیلم «Phantom Thread» که اولین ساخته پل توماس اندرسون در سه سال اخیر است، یکی از شانس‌های بالقوه جوایز اسکار ۲۰۱۸ محسوب می‌شود و قرار است از تاریخ ۲۵ دسامبر اکران شود.

57244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 720536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =