علیرضا بیاتیان سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اراک از اجرای طرح جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر اراک خبر داد و گفت: طی هفته گذشته مجموعه شهرداری اراک با همکاری نیروی انتظامی، سازمان بهزیستی، فرمانداری، کمیته امداد و دادستانی اقدام به جمع‌آوری متکدیان از خیابان‌های قائم‌مقام، چهارراه عمار یاسر، چهارراه آیت‌اله غفاری، چهارراه هلال احمر، میدان امام خمینی (ره)، میدان انقلاب و چهارراه دکتر حسابی نموده است.

به گزارش خبرآنلاین، وی در ادامه باشاره به اینکه از ابتدای اجرای این طرح ۱۱ متکدی از سطح شهر جمع‌آوری شده بیان داشت: از این تعداد ۵ نفر زن و ۶ نفر مرد بوده و همچنین ۵ نفر بومی و ۶ نفر غیربومی در رده سنی ۱۶ تا ۷۰ سال می‌باشند.
بیاتیان خاطرنشان ساخت: در خصوص متکدی‌هایی که بومی هستند چنانچه این افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد باشند به سازمان‌های مذکور جهت ساماندهی واگذار می‌شوند و چنانچه شغل آنها تکدی‌گری باشد و تحت پوشش ارگان‌های حمایتی نباشند و به بیماری خاصی نیز دچار نباشند، با نظر نماینده دادستان برای بار اول بخشیده و اگر این عمل برای بار دوم تکرار شود طبق ماده ۷۱۲ و ۷۱۳ قانون مجازات اسلامی که تکدی‌گری و وادار کردن دیگران به تکدی‌گری را جرم می‌داند، بازداشت و تحویل مراجع قضایی می‌شوند.
سرپرست معاونت خدمات شهری در خصوص وضعیت متکدیان غیربومی نیز گفت: این افراد نیز چنانچه تحت پوشش نهادها و ارگان‌های حمایتی باشند جهت ساماندهی به نهادهای مذکور تحویل داده می‌شوند و اگر مشکل با بیماری خاصی نداشته باشند توسط کمیته امداد با گرفتن تعهد به شهر محل سکونت خود انتقال داده می‌شوند.
وی در ادامه از کلیه شهروندان خواست در صورت مشاهده متکدی در سطح شهر با سامانه رسیدگی به درخواست مردمی ۱۳۷ شهرداری تماس بگیرند و شهرداری را در امر رسیدگی به متکدیان یاری نمایند. همچنین شهروندان می‌توانند کمک‌های خود از اینگونه افراد را از طریق نهادهای حمایتی انجام دهند تا شاهد کاهش این معضل اجتماعی در شهر اراک باشیم.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 722736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =