ایرنا نوشت: «محمد عیسی » وزیر اوقاف و امور دینی الجزایر سه شنبه شب در حاشیه مراسمی به مناسبت میلاد پیامبر اسلام (ص) در استان «البلیده» (واقع در 50 کیلومتری غرب پایتخت الجزایر) مطالب منتشر شده در روزنامه عربستانی «عکاظ » مبنی بر افتتاح حساب برای رهبران حماس در الجزایر توسط حزب الله لبنان را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی الجزایر (واج) ، محمد عیسی در این خصوص گفت: مطالبی که برخی روزنامه ها در خصوص کمک مالی حزب الله به حماس از طریق بانک های الجزایری منتشر کرده اند، به هیچ عنوان صحت ندارد.

محمد عیسی افزود: الجزایر نمی خواهد در درگیری های مذهبی نقش داشته باشد و هر کس می خواهد وارد این جنگ شود، می تواند این کار را در کشور خود انجام دهد.

وی افزود: الجزایر خواستار تسامح و محبت میان مسلمانان است و نمی خواهد چند دستگی میان مسلمانان باشد.

گفتنی است «سامی ابو زهری » یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) نیز روز یکشنبه اخبار منتشر شده در برخی رسانه های عربستانی مبنی بر اینکه حزب الله لبنان برای رهبران حماس در الجزایر حساب بانکی افتتاح کرده است را تکذیب کرده بود.

ابو زهری تاکید کرده بود:'ملت فلسطین به نقش تاریخی الجزایر در حمایت از مساله فلسطین افتخار می کند اما مطالبی که در برخی رسانه ها در خصوص بازکردن حسابی به نام من در برخی بانک های الجزایری منتشر شده است، به هیچ عنوان صحت ندارد.'

ابوزهری در ادامه گفت: این دروغ ها بخشی از حمله سازمان یافته ای است که عامل آن برخی عرب های صهیونیسم زده است و از این طریق می خواهند برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و کمرنگ کردن مساله فلسطین،گام بردارند و مردم را ضد مقاومت فلسطین تحریک کنند.

روزنامه عکاظ عربستان یکشنبه گذشته در خبری ادعا کرده بود حزب الله لبنان حساب های بانکی برای رهبران حماس در الجزایر افتتاح کرده است و از طریق بانک های محلی در الجزایر، پول هایی به این حساب ها واریز کرده است.

عکاظ افزوده بود: این پول ها در بانک های الجزایری در حساب افراد وابسته به حزب الله که در پایتخت الجزایر سکونت دارند، بوده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 732169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =