آلمانی‌ها در صدر رکوردداران جشنواره‌ سینماحقیقت

از جمع ۱۰۳ فیلم مستند تولیدی ۴۶ کشور خارجی که در بخش‌های مختلف ملی و بین‌المللی یازدهمین دوره جشنواره سینماحقیقت روی پرده می‌روند، آلمانی‌ها با ۱۳ فیلم در صدر جای گرفتند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مستندسازان آلمانی در یازدهمین جشنواره سینماحقیقت سه فیلم در بخش مسابقه ملی و ۱۰ فیلم در بخش‌های جنبی بین‌المللی دارند.

پس از آلمانی‌ها، انگلیسی‌ها با ۱۰ فیلم و فرانسوی‌ها با ۹ فیلم در رتبه دوم و سوم این فهرست جای گرفتند. دانمارکی‌ها و آمریکایی‌ها با هفت فیلم به صورت مشترک در جایگاه چهارم قرار دارند و اسپانیایی‌ها نیز با شش فیلم در جشنواره امسال شرکت می‌کنند.

آمار سایر کشورها نیز به این شرح است: ایتالیا، لهستان و لبنان (چهار فیلم)، پرتغال، روسیه، هلند، سوئد، اتریش، قطر، هند (سه فیلم)، کانادا، بلژیک، جمهوری چک، فنلاند، صربستان، بوسنی، اسلوونی و چین (دو فیلم). 

این کشورها نیز با یک فیلم، در جشنواره یازدهم سینماحقیقت حضور دارند: کرواسی، سوئیس، رومانی، یونان، مجارستان، نروژ، اسلواکی، استونی، لتونی، اوکراین، ارمنستان، گرجستان، السالوادور، کاستاریکا، استرالیا، کره‌جنوبی، سنگاپور، اندونزی، سوریه، فلسطین، افغانستان و کنگو.

به این ترتیب، یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت میزبان آثاری از پنج قاره جهان شامل آسیا، اروپا، آمریکای شمالی و حوزه کارائیب، آفریقا و اقیانوسیه است و تنها از جمع کشورهای آمریکای لاتین، فیلمی در سینماحقیقت پذیرفته نشده است.

بنا بر این گزارش، یکی از داوران بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره هم اهل کشور آفریقای جنوبی است. ضمن این که مهمانانی از کشورهای ژاپن و ترکیه نیز در کارگاه آموزشی و بازار فیلم جشنواره حضور خواهند داشت.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران سینماحقیقت را طی روزهای ۱۹ تا ۲۶ آذر ۱۳۹۶، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در شهر تهران برگزار خواهد کرد.

58242

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 734282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =