کنگره ملی آیت‌الله آقانجفی‌همدانی(ره) روزهای ۶ و ۷ دی ماه در همدان برگزار می‌شود

دبیر کنگره ملی آیت الله آقا نجفی همدانی(ره) گفت: آیت الله آقا نجفی(ره) شخصیتی علمی و مذهبی که از محضر بسیاری از بزرگان تلمذ کرده و در این زمینه در استان همدان کم نظیر بود، تفسیر انوار درخشان در 18 جلد بی بدیل و تقریرات ایشان در درس فقه و اصول آیت الله نایینی در خور توجه بسیاری از اندیشمندان دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از همدان ؛ محمد کاظم حجازی، دبیر کنگره ملی آیت الله آقا نجفی همدانی(ره) که در نشست خبری با اصحاب رسانه استان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: نسلی که در سال 57 انقلاب اسلامی را به ثمر رساند، کسانی بودند که توانستند مسیری منطبق با معارف دین را به وجود بیاورند.

وی خاطرنشان کرد: مکتب امام(ره) به اقتضای شخصیتی های بزرگی حاصل شد که در کنار امام(ره) توانستند انقلاب را به مقصد برسانند.

حجازی اظهار داشت: کنگره آیت الله آقا نجفی همدانی(ره) در این راستا پایه ریزی شد، چرا که رهبر معظم انقلاب در سال 75 با تاکید بر تقویت مبانی انقلاب، بر تبیین مساله مبانی انقلاب و فرهنگ انقلاب تاکید فروان داشتند.

وی تاکید کرد: این شخصیت علمی در مسیر همراهی با انقلاب از هیچ کوششی فرو گذار نبود و در راه ترویج انقلاب و آرمان های امام تلاش فراوانی داشت.

زندگینامه مرحوم آقا نجفی همدانی(ره)

آقا نجفی همدانی در خانواده‌ای اهل علم و تقوا در نجف به دنیا آمد، پدر وی سید علی عرب از فقهاء و مجتهدین شهر همدان بود که در مسجد کولانج سالها به اقامه نماز می‌پرداختند.

مرحوم آیت الله آقا نجفی در دوران نوجوانی وارد حوزه علمیه شد و مقدمات و بخشی از سطوح عالی را در محضر پدر تلمذ کرد، برای ادامه تحصیل وارد حوزه نجف شد و از اساتیدی چون آیات عظام مرحوم میرزای نائینی، سید علی قاضی، کمپانی و سایر علمای حوزه نجف کسب فیض کردند.

وی بعد از اخذ درجه اجتهاد از آیات عظام نائینی، غروی اصفهانی و شیخ عبد الکریم حائری به شهر همدان برگشت و به فعالیت تحقیقی، تالیف و تبلیغ دین پرداخت. این عالم در مدت عمر با برکت خود خدمات شایانی به انقلاب و جامعه اسلامی کرد و از جمله آن تالیف تفسیر انوار درخشان در 18 جلد، پرتوی درخشان از اصول کافی، شرح جلد کتاب التوحید کافی در6 جلد، معاد جسمانی و ده‌ها آثار دیگر را تالیف کرد.

مرحوم آقا نجفی از علمایی بود که با روی گشاده همواره پذیرای جوانان به ویژه بسیجیان و رزمندگان دفاع مقدس بود که با دفاع از ارزش‌های انقلاب، تاکید بر حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی داشتند.

وی بعد از عمری مجاهدت برای پیروزی انقلاب در سحرگاه 1375 در سن 96 سالگی دیده از جهان فرو بست، پیکر او در جوار حرم اما رضا(ع) در رواق دارالزهد در کنار قبر شیخ بهایی آرام گرفته است.

لازم به ذکر است، کنگره ملی آیت الله آقا نجفی همدانی، طی امروز و فردا با حضور وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی و دیگر مسئولین کشوری و استانی و اقشار مختلف مردم در همدان برگزار می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 740903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =