رییس مرکز ملی رتبه بندی مستقر در اتاق ایران گفت: «افرادی که با تابلوی فعالیت اقتصادی کار شبه اقتصادی و صوری انجام می دهندT یا شرکت های کاغذی و صوری دارندT در آینده اقتصاد ایران جایگاهی ندارند.»

امین الله فرهادی، رییس مرکز ملی رتبه بندی مستقر در اتاق ایران با حضور در کافه خبر خبرگزاری خبرآنلاین در خصوص ایتکه چگونه اطلاعات رتبه بندی قعالان اقتصادی را به دست می آورند، گفت: «فعالان اقتصادی کشور ما بخش اعظم شان در اتاق های بازرگانی عضو هستند و آدرس شان هم همین کارت های بازرگانی است. بخش دیگرشان در دستگاه های دولتی است.»

او ادامه داد: «ضمن اینکه فعالان اقتصادی کشور غالبا افرادی نجیب و خوشنام هستند. افرادی نیستند که آدرس گمنامی داشته باشند. افرادی که با تابلوی فعالیت اقتصادی کار شبه اقتصادی و صوری انجام می دهند، یا شرکت های کاغذی و صوری دارند، در آینده اقتصاد ایران جایگاهی ندارند.»

فرهادی عنوان کرد: «بررسی ما خود به خود آنها را غربال و متمایز می کند. هدف رتبه بندی غربال گری و تمایز فعالان واقعی از غیرواقعی و تعیین سطح قابلیت های آنها است. ما دنبال این هستیم فضای لازم برای بیزینسمن های واقعی فراهم کنیم.»

او می گوید: «تجار واقعی تشنه این گونه ارزیابی ها هستند و قدر رتبه بندی را می دانند. با نبود این مکانیزم افراد براساس میزان لابی و سفارش باید اعتبار می گرفتند و در این شرایط صنعتگر زحمتکش هیچوقت سفارش نمی شود.»

فرهادی اظهار داشت: «خود رتبه بندی باید به تدریج به فرهنگ عمومی در عرصه اقتصاد کشور تبدیل شود. وقتی تبدیل به فرهنگ شد مثل جریان رودخانه زلال، آلودگی و ناخالصی را کاهش می دهد و زلالی و شفافیت را افزایش می دهد، اما باید تداوم داشته باشد.»


متن کامل مصاحبه را می توانید (ایــــنــــــجــــــــــــــــــــا) بخوانید.  

 

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 741236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام CA ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
    3 0
    اونایی که رانت ندارن جایگاهی هم ندارن.