جلسه مجمع روحانیون مبارز شب گذشته به ریاست حجت الاسلام سیدمحمد خاتمی برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی مجمع روحانیون مبارز اعلام کرد: در جلسه مجمع روحانیون مبارز ضمن بررسی مسائل و اخبار داخلی و بین‌المللی در رابطه با حوادث اخیر برخی از شهرها نکات زیر را مورد تأکید قرار داد.

۱- بدون شک مردم ایران با مشکلات و دشواریهایی در زمینه های معیشتی ، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی روبرو هستند، و حق دارند مطالبات خود را ازطریق قانونی و اعتراضات مدنی اظهار و حتی فریاد کنند و وظیفه مسئولان امر خصوصاً قوای سه گانه است که صدای ملت را بشنوند و زمینه حل مشکلات و تأمین مطالبات به حق آنان را فراهم کنند و در تعامل و ارتباط منطقی و مستمر با مردم و نهادهای مدنی و فعالان سیاسی راههای اداره بهتر کشور و جلب مشارکت عمومی را بدست آورده و به مرحله اجرا گذارند.

۲-حوادث تلخ روزهای اخیر در نقاط مختلف کشور نشان داد که عناصر فرصت طلب و عوامل آشوبگر با سوء استفاده از اجتماعات و اعتراضات آرام مردمی با ایجاد آشوب، ناامنی، تخریب اموال عمومی، اهانت به مقدسات دینی و ملی، و حتی قتل انسانهای بیگناه، اهداف پلید دشمنان را دنبال میکنند. و در حقیقت با اینگونه اقدامات در مسیر ابراز و تحقق مطالبات واقعی مردم انحراف ایجاد کرده و موجب زیان مضاعف بر کشور و جامعه میگردند و لذا هوشیاری و مراقبت عموم ملت شریف ایران و تمامی دلسوزان و علاقمندان به پیشرفت، امنیت و آرامش کشور ضرورتی اجتناب ناپذیر برای گذر از این دشواریهاست.

۳- بلافاصله پس از بروز اولین تجمعات و اعتراضات مردمی دشمنان قسم خورده و کینه توز ملت ایران و در رأس آنها آمریکا و عوامل زبون آنان همچون تروریستهای منافق و برخی مزدوران منطقه ایی آنان به حمایت و تشویق آشوبگران و اقدامات خشونت بار آنان پرداختند و عمق فریبکاری خود در ادعای دموکراسی و دلسوزی برای مردم ایران را به نمایش گذاشتند.

مردم فهیم و رشید ایران هرگز جنایات و دشمنی این فریبکاران فرصت طلب را از آغاز انقلاب، دوران جنگ تحمیلی، و تحمیل تحریمهای غیر انسانی و دیگر اقدامات دشمنانه فراموش نخواهد کرد و به خواست خداوند حل مشکلات و تأمین خواسته های بحق خود را با روشهای اصلاح طلبانه و با تکیه بر وحدت و همدلی داخلی و ملی تحقق خواهد بخشید.

جزییات شهادت یک پاسدار در کهریز
همچنین ایسنا نوشت:
نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: اغتشاشگران در شهر کهریز نجف‌آباد یکی از پاسداران را با شلیک مستقیم گلوله به شهادت رساندند.

ابوالفضل ابوترابی، در خصوص حوادث شب گذشته شهرستان نجف‌آباد، اظهار کرد: متأسفانه شب گذشته در یکی از شهرهای اقماری اطراف نجف‌آباد به نام "کهریز" که ۱۰ هزار نفر جمعیت دارد چند نفر از اغتشاش‌گران با سلاح‌های شکاری به‌سوی پاسداران شلیک مستقیم می‌کنند که به شهادت یکی از پاسداران انقلاب اسلامی منجر شد.

وی افزود: متأسفانه تعدادی از نیروهای بسیج هم با سلاح سرد مورد حمله قرار گرفتند و مجروح و با حال وخیم به بیمارستان اعزام شدند.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس با بیان اینکه خوشبختانه در خودِ شهر نجف‌آباد زیاد آشوبی را شاهد نبودیم، گفت: سپاه با خویشتن‌داری هیچ شلیکی به سوی اغتشاش‌گران انجام نداد.

ابوترابی در پاسخ به این سؤال که آیا این شلیک‌ها در اطراف نجف‌آباد توسط گروهک منافقین انجام شده است یا خیر؟ گفت: در این خصوص باید دستگاه‌های امنیتی جوابگو باشند. پشت پرده این ماجرا را باید دستگاه‌های امنیتی روشن کنند و در آینده نزدیک این ضاربان دستگیر خواهند شد.

جهانگیری: دولت قدرت لازم برای پیشبرد خواسته های مردم را دارد

همچنین اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در توییتر خود نوشت: دولت قدرت لازم در انعطاف و قدرت اصلاح‌پذیری و پیشبرد خواسته‌های مردم را دارد اما به اتکای ملت که به قدرت و پشتیبانی آن باور دارد، در برابر هر تهدیدی علیه دمکراسی و اصلاح و در مقابل هر تخریب و ارعابی مقتدرانه می‌ایستد

29215

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 742770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    1 2
    اصلاح طلبان پیرو خط امام هستند