در حالی که برخی کانال‌های خبری در فضای مجازی اعلام کرده‌اند که در یکی دو شب گذشته و به دنبال بروز اغتشاشات در یزد، نخل ۴۵۰ ساله میدان امیرچخماق به آتش کشیده شده، مسئولان میراث فرهنگی آن را تکذیب می‌کنند.

«نخل امیرچخماق» شهر جهانی یزد، قدیمی‌ترین نخل چوبی ایران و جهان به شمار می‌آید که عاشورای امسال (۱۳۹۶) پس از ۷۰ سال به حرکت در آمد.این نخل باقی مانده از دوره‌ی صفویه و ۴۵۰ سال قدمت دارد، اما بیشتر با نام «نخل حیدری‌ها» شناخته می‌شود و مانند دیگر نخل‌های شناخته شده نمادی از درخت سرو و آزادگی است که روی دستان ۱۵۰ نفر گردانده می‌شود.

اما از صبح امروز پنج‌شنبه ۱۴ دی، خبرهایی مبنی بر سوزانده شدن این نخل قدیمی ۴۵۰ ساله در اغتشاشات اخیر یزد خبرهایی منتشر شد.

فاطمه دانش‌یزدی، مدیر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد تاکید می‌کند: «این خبر را تکذیب می‌کنم و هیچ صدمه و آتش‌سوزی نداشته‌ایم.»

از سوی دیگر امیرترقی نژاد، فعال میراث فرهنگی استان یزد می‌گوید: تنها نخلی که در این جریانات قدری آسیب دیده‌است، نخلی چند ده ساله از یکی محلات یزد بوده که آسیبی جزئی دیده است.

او تاکید می‌کند: خوشبختانه نخل تاریخی «میدان بعثت» و نخل ۴۵۰ ساله میدان «امیرچخماق» هنوز استوارند و هیچ آسیبی ندیده‌اند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 743289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
    0 0
    فتنه گران حرض خود می برند و زحمت برای دین دارند و گرنه مخلصین له دین بیش از صدر اسلامه
  • بی نام A1 ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
    0 0
    شاه بی همتایی عزیز دل هایی رفتیم کربلا .....................................