مهر نوشت: تولیت آستان قدس رضوی گفت: ما معتقدیم پیگیری مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم باید در یک فضای آرام، توام با امنیت و آرامش پیگیری شود.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، گفت: راهبرد ما در کشور باید ایجاد وحدت باشد زیرا راهبرد دشمنان ایجاد تفرقه و جدائی در میان ملت ایران است.

وی افزود: قطعا هرکسی که در راه برقراری وحدت تلاش کند در راستای راهبرد ایجاد وحدت حرکت کرده و هرکسی که به دنبال تفرقه باشد در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است.

وی ادامه داد: ما معتقدیم پیگیری مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم باید در یک فضای آرام، توام با امنیت و آرامش پیگیری شود زیرا ما دسیسه های دشمن را می‌شناسیم و با تمام وجود در مقابل دشمن می‌ایستیم و بار دیگر با اتحاد و وحدت دسیسه های آن را نقش برآب می کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید به لزوم وحدت گفت: دشمن علیرغم همه فتنه گری ها و آشوب گری ها خود برای بهم زدن امنیت مردم هیچ کاری از پیش نبرده و نخواهند برد چون مردم ما بیدارند و آنجایی که دست دشمن را ببینند با تمام وجود در مقابلش می ایستند.

تلگرام محوریت پیام رسانی اغتشاشات را برعهده داشت

همچنین ایلنا نوشت:
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نشست عصر کمیسیون متبوعش در خصوص اغتشاشات اخیر را تشریح کرد و احضار وزیر خارجه به دلیل نارآرامی‎‌های اخیر از سوی کشورهای غربی را کذب خواند.

سید حسین نقوی حسینی گفت:در ابتدا نماینده وزارت اطلاعات گزارش مفصلی از ماهیت، بستر و ریشه‌های حوادث اخیر ارائه کرد و در این بررسی نقش مشکلات اقتصادی، اقدامات معاندین و کشورهای فرامنطقه‌ای و منطقه‌ای مورد بررسی قرار گرفت. اگرچه هدف اولیه آشوب‌ها تهران بود اما چون از تهران مأیوس بودند این آشوب‌ها به شهرستان‌ها منتقل شد و فراخوان‌های مختلفی از سوی گروه‌های مختلف با انگیزه‌های متفاوت صورت گرفت تا این فنر فشرده را به نفع خود به کار گیرند.

وی با بیان اینکه استراتژی دشمنان در این حوادث این بود که مرکز فعالیت‌ها از شهرهای بزرگ به شهرهای کوچک منتقل کنند، ادامه داد: با حضور به موقع مردم در صحنه آنانی که قصد آشوب در کشور را داشتند، ناکام ماندند ولی اقدامات ایذایی و حمایت آمریکا و هم پیمانان او از اغتشاشات همچنان ادامه خواهد داشت.

نقوی حسینی یادآور شد: بنابراین باید برای آینده اولا ریشه و بسترهای نارضایتی ها شناخته شود و مطالبات اصلی مردم را باید حل کرد دوم اینکه از هر نوع اقدام تحریک‌کننده پرهیز شود و سوم در بازار نظارت دقیقی صورت گیرد.

وی افزود: در این جلسه اسناد متقن و مستند از دخالت پرحجم و فعال کشورهای بیگانه به ویژه آمریکا، صهیونیسم و هم پیمانان آنان ارائه شد و نشست‌ها، اتخاذ تصمیمات و تولید محتوا برای رسانه‌ها در خارج از کشور و مدیریت اغتشاش در داخل کشور شیوه‌های دخالت بیگانه در امور داخلی کشور بررسی شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به نقش تأثیرگذار تلگرام که محوریت پیام رسانی اغتشاش را به عهده داشت، گفت: این پیام رسان نقش شتاب دهنده را ایفا کرد و گروه‌های منافقین و سلطنت‌طلب نیز در این فضا فعال‌تر از سایر معاندین بوده‌اند.
29215

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 744730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =