رییس سازمان برنامه و بودجه گفت:با استقرار مرکز اسکاپ در ایران می توان مساله آب های مرزی و ریزگردها را از طریق مجامع بین المللی پیگیری کرد.

به گزارش خبرآنلاین،محمدباقر نوبخت درباره میزبانی ایران برای مرکز توسعه مديريت اطلاعات بلايا وابسته به كميسيون اقتصادي و اجتماعي ملل متحد براي آسيا و اقيانوسيه (اسكاپ) اظهارداشت: خوشبختانه ایران رییس شورای حکام است و با نقشی که در اسکاپ پیدا کرده می تواند پیگیر مسایل بسیاری باشد.

او با بیان اینکه سازمان ملل متحد شاخه کمیسیون اقتصادی و اجتماعی اقیانوسیه را در ایران مستقر کرده است،تصریح کرد:از آنجا که تجارت ارزشمندی در مقابله با بلایای طبیعی داریم ، می توان این تجارب را به سایر کشورها منتقل کرد،البته ازاین تریبون برای منویات ملی در چارچوب بین المللی هم استفاده کرد.

نوبخت گفت: پیگیری ویژه مساله آب های مرزی و ریزگرد ها که از کانون های خارج از کشور است،از جمله این مسایل است. مرکزی که می توان به آن مراجعه کرد و از آنها پیگیری کرد، خوشبختانه در ایران مستقر شده و سازمان برنامه و بودجه به عنوان نماینده ایران می تواند پیگیری های لازم را داشته باشد و می توان از این ظرفیت در کشورهای همسایه پیگیری کرد.قبلا برای پیگیری ها به بانکوک یا نیویورک می رفتیم الان آنها باید به ایران بیایند.

 

 

 

 

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 750565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =