بررسی تحولات دلار و سکه در هفته‌ای که گذشت

بررسی ها از تحولات دلار در هفته گذشته نشان می دهد که این ارز با افزایش 130 تومانی قیمت روبه رو بوده و همچنین سکه تمام در این بازه زمانی 26 هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، دلار آمریکا در هفته ای که گذشت با نوسانات نسبی همراه شد و در برخی روزها با افزایش قیمت و در روزهای دیگر با کاهش قیمت همراه بود.

دلار آمریکا در نخستین روز هفته با نرخ 4516  تومان جرکت خود را آغاز کرد. در روز بعد با شیب صعودی به 4568 تومان رسید، سپس در ادامه هفته تا حدودی روند معکوس پیدا کرد و به 4550 تومان رسید.

مجددا در اواخر هفته به مسیر صعودی برگشت و 4567 تومان در بازار آزاد عرضه شد و در آخرین روز هفته از مرز 4600 تومان عبور کرد و با ادامه مسیر افزایشی به 4647 تومان رسید.

در مجموع بررسی و مقایسه قیمت دلار در ابتدای هفته با قیمت آخرین روز هفته نشان می دهد حدود 130 تومان افزایش قیمت پیدا کرده است.

دلار در حدود یک ماه گذشته با افزایش قیمت قابل توجهی همراه شد و در مقطعی به بیش از 4700 تومان هم رسید اما با صحبت های رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر کاهشی شدن قیمت و البته قول رئیس جمهور در مورد تعدیل قیمت ارز، بازار از تب و تاب افزایش افتاد و قیمت تا حدودی تعدیل شد. اما ارزیابی یک هفته گذشته نشان می دهد که دست کم دلار با شیب نسبتا آرامی مسیر افزایش قیمت را طی کرده است.

اما بازارسکه هم تا حدودی وضعیت مشابه با دلار را داشت. سکه تمام در نخستین روز هفته  یک میلیون و 477 هزار تومان فروخته شد، در میانه های هفته به یک میلیون و 487 هزا تومان رسید و در آخرین روز هفته روند خود را با یک میلیون و 503 هزار تومان به پایان برد تا در مجموع در این بازه زمانی 26 هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرده باشد.

به طور کلی قیمت سکه از دو عامل تاثیر می گیرد. یکی قیمت دلار و دیگری قیمت طلای جهانی. به نظر می رسد افزایش نسبی قیمت دلار در هفته ای که گذشت بازار سکه را هم تحت تاثیر قرار داده است و می توان افزایش نسبی قیمت دلار را یکی از دلایل افزایش قیمت سکه عنوان کرد. از طرفی دیگر در همین مدت قیمت طلای جهانی هم با افزایش قیمت همراه شده است و در یک هفته اخیر حدود دو دلار افزایش قیمت داشته است.

گفتنی است که وضعیت بازار طلای داخلی هم افزایشی بوده و هر گرم طلای 18 عیار از حدود 143 هزار تومان در ابتدای هفته با افزایش 2000 تومانی قیمت به 145 هزار تومان در انتهای هفته رسید.

35226

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 751396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
    0 0
    هر چه گفتند انگار حرف پوچ و وعده تو خالی از اب در اومد.