۰ نفر
۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۳
احداث باغات مثمر جدید در استان لرستان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان خبر داد: تهیه نهال جهت استفاده بهره برداران بر اساس کار کارشناسی شده و با توجه به شرایط آب و هوایی و نیاز سنجی استان و بر اساس تجربیات سالهای گذشته انجام گرفته است .

به گزارش خبرآنلاین لرستان، مهندس هادی سپهوند افزود: بر همین اساس تلاش شده است استفاده از انواع نهال میوه که از ارقام زودرس و دیرگل باشند در اولویت کاری مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان قرار گیرد.

وی ادامه داد: بهره برداران و یا متقاضیان احداث باغ بایستی به این نکته مهم توجه داشته باشند که نهال مورد نیاز خودرا از جاهایی تهیه نمایند که این نهالها دارای گواهی بهداشت و یا سلامت از مدیریت حفظ نباتات استانها ،شناسه دار و دارای لیبل و فاکتور باشند .

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: انواع نهال هائی که توسط متقاضیان در تمام شهرستانهای استان کشت می شود و دارای یارانه می باشند شامل : ( گردو پیوندی ، سیب با پایه رویشی، انواع مرکبات ، بادام ، گلابی ، گیلاس ، آلبالو ، زردآلو ، آلو ، انار و انگور) می باشند.

وی ادامه داد: مبالغ پرداخت یارانه بر اساس دستورالعمل معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی برای هر نوع در خت متفاوت می باشد و شرط پرداخت آن هم وجود سطح سبز و پس از تأئید مدیریت جهاد های کشاورزی شهرستانها به متقاضیان و یا باغداران قابل پرداخت می باشد . بر همین اساس کشاورزانی که قصد احداث باغات مثمر را دارند حتما" بایستی مراکز جهاد کشاورزی حوزه عمل خود را مطلع و از کارشناسان مربوطه مشاوره گرفته واز توصیه های کارشناسی و فنی جهت کاشت درخت و احداث باغات جدید استفاده نمایند.

مهندس سپهوند گفت : در سال گذشته حدود 650 هزار اصله نهال انواع درختان میوه در استان توزیع شده است . در سال جاری با احتساب کاشت درختان میوه در اراضی شیب دار و کم بازده پیش بینی می شود که امسال توزیع نهال برای اولین بار در استان لرستان به حدود یک میلیون اصله نهال برسد .

وی در پایان اظهار داشت: همه بهره برداران و کشاورزانی که قصد احداث کاشت درخت میوه و احداث باغات مثمرجدید در هر نقطه ای از استان لرستان را دارند، می توانند درسراسر استان به مکانهایی که مدیریتهای جهاد کشاورزی شهرستانها برای توزیع نهال مشخص کرده اند مراجعه و با نظارت کارشناسان مسئول باغبانی شهرستانهای مربوطه نسبت به تهیه نهال مورد نظر اقدام نمایند .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 757332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =