توزیع متوازن در حوزه اعتبارات فرهنگ و هنر با سایر حوزه‌ها صورت نگرفته

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: در حوزه اعتبارات توزیع متوازن بین فرهنگ و هنر با سایر حوزه‌ها صورت نگرفته است به طوری که امروز هنرمندانی در استان حضور دارند که در معیشت روزمره خود مانده‌اند.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، محمد محمدپور در مراسم آیین تقدیر از افتخار آفرینان سینمای آذربایجان شرقی در سال ۹۶ با بیان اینکه امیدواریم تمامی روزهای سال جشن فرهنگ و هنر و سینما باشد گفت: هنرمندان استان برای شهر افتخار آفرینی کرده و عظمت های تبریز را در عرصه های مختلف هنری به نمایش درآورده اند.
وی گفت: تمامی افتخارات و حضورهای موثری که در جشنواره‌های کشوری و بین المللی رخ می دهد به توانایی هنرمندان با استعداد استان به ویژه سینماگران بازمی گردد، زیرا با حمایت های اندکی که ما داشته ایم شاید هیچوقت چنین اتفاق بزرگی برای آذربایجان شرقی رخ نمی داد.
وی با اشاره به اینکه فیلم حیوان از زمان آنکه به عرصه حیات آمده موفقیت های متعددی را برای استان به ارمغان آورده است ادامه داد: فیلم ائو با قابلیت های خاص خود توانست در عرصه ی بین المللی رتبه ی برتری را کسب کند همچنین در این راستا از کارگردانان افتخار آفرینی از جمله بهمن و بهرام ارک، اصغر یوسفی نژاد و علیرضا سلمان پور کمال تشکر را داریم.
وی با اشاره به رویداد بریز 2018 خاطرنشان کرد: نخستین جشنواره فیلم تبریز از رویدادهای مهم این اتفاق بزرگ محسوب می شود.
محمدپور بااشاره به اینکه جشنواره فیلم فجر امسال از نظم و انسجام بسیار بالایی برخوردار بوده، ادامه داد: جشنواره مخاطبان زیادی را به خود اختصاص داده بود که این نشان دهنده ی استقبال بی نظیر مردمی از عرصه فرهنگ و هنر است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در تبریز انجمن سینمای جوان تشکیل شده است گفت: در نظر داریم در شهرستان های مرند و میانه این انجمن را تشکیل دهیم.
گفتنی ست، در این مراسم علاوه بر رونمایی از لوگوی خانه مستند تبریز از عوامل برگزاری جشنواره فیلم کوتاه تبریز و سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در آذربایجان شرقی تقدیر شد.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 758739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =