محسن رضایی در اینستاگرامش نوشت: اقدام طراحی شده و نمایشی پنج شیعه نمای انگلیسی در حمله به سفارت ایران در لندن برای انحراف جریان خبری این سفر صورت گرفت تا موج انتقادها از جنایات رژیم استبدادی آل سعود به حاشیه گراید.

به گزارش خبرآنلاین، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره سفر «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان به انگلیس و حمله به سفارت ایران در این لندن، در صفحه اینستاگرام خود نوشت: سفر بن سلمان به انگلیس، دولت لندن را با فشار و اعتراض افکار عمومی مواجه کرده بود. اقدام طراحی شده و نمایشی پنج شیعه نمای انگلیسی در حمله به سفارت ایران در لندن برای انحراف جریان خبری این سفر صورت گرفت تا موج انتقادها از جنایات رژیم استبدادی آل سعود به حاشیه گراید.

آن ها با کمک تبلیغی در سفر بن سلمان نشان دادند که هر دو از یک ریشه اند و جریان ضد سنی و ضد شیعه که به راه افتاده، ازهمان لندن سرچشمه می گیرد. این حادثه هر چند وزن ضد امنیتی قابل اعتنایی نداشت اما دستگاه های دیپلماسی و امنیتی کشور نباید از منشأ آن غافل شوند و آن را بی جواب بگذارند.

دولت انگلیس در جلوگیری از حمله به سفارت ایران کوتاهی کرده است

همچنین ایسنا نوشت:

علی اکبر ولایتی پس از دیدار با رییس کمیته بین المللی صلیب سرخ در جمع خبرنگاران در مورد حمله به سفارت ایران در انگلیس اظهار کرد: قطعا دولت انگلیس مسوول حفظ امنیت هیات‌های نمایندگی سیاسی در این کشور از جمله سفارت ایران در لندن است و این‌ها در جلوگیری از هجوم چند نفر از اراذل و اوباشی که تعیین شده بیگانگان هستند کوتاهی کردند.

وی افزود: هیچ بعید نیست که این‌ها در ارتباط با برخی از جریان‌ها در انگلیس باشند؛ لذا دولت و پلیس انگلیس اگر می‌خواست می‌توانست جلوی هجوم چند نفر اوباش را برای حمله به سفارت ایران را بگیرد و باید در این زمینه پاسخگو باشد.

وی همچنین با اشاره به دیدارش با رییس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اظهار کرد: در این دیدار در مورد مسائل منطقه و کمک‌های انسانی که باید صورت بگیرد، گفت‌وگو کردیم و رییس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ نیز تاکید کرد که برای بازسازی و کمک‌های انسانی به سوریه، عراق و یمن آمادگی کامل دارند تا کارهای‌شان را تسریع بخشیده و تقویت کنند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل همچنین بیان کرد: با یکدیگر توافق داریم که راه حل مشکلات منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا نظامی نیست و سیاسی است.

وی ادامه داد: در واقع برای بازسازی این کشورهایی که توسط دشمنان تخریب شده‌اند حتما صلیب سرخ و هلال احمر کمک می‌کند. جمهوری اسلامی ایران هم آمادگی دارد تا از طریق سازمان‌های بین‌المللی کمک‌های انسانی خود را به مردم ستمدیده یمن بفرستد و این قول را به ما داده‌اند تا تلاش‌شان را برای کمک به بازگشت آوارگان به خانه‌های‌شان انجام دهند.

29216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 761578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    0 0
    الان حس میشه حمله به سفارت چه مزه ای میده
  • بی نام IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    0 0
    ازقدیم گفتن یه سوزن بخودت بزن یه جوالدوز به مردممگه وقتی به سفارت انگلیس وعربستان حمله شد پلیس ما جلوشونو گرفت؟
  • بی نام A1 ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    0 0
    آیا بهتر نیست ما از حمله به سفارت حرف نزنیم؟
  • بی نام IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    0 0
    آخه مهندس،دکتر این مقوله چه ربطی به سفر بن سلمان به انگلیس داشت