مصوبات شورای عالی آموزش وپرورش بومی سازی می شود

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش لرستان با اشاره به تشکیل کمیته تخصصی اجرای مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش با رویکرد ملی ،استانی در مناطق و شهرستانها از بومی سازی این مصوبات با نگاه به اهداف سند تحول بنیادین خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، خیراله خیرایی ماموریت این کمیته تخصصی را همسویی مصوبات شورای عالی آموزش وپرورش بااهداف وراهکارهای سندتحول بنیادین وبرنامه درسی ملی عنوان کرد و افزود : بومی سازی مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش با رویکرد ملی ،استانی می تواند تحقق اهداف را در استانها تسهیل و تسریع کند.

وی در ادامه به حساسیت و ظرافت ماموریت های دستگاه تعلیم و تربیت اشاره کردو افزود : برنامه محوری و پژوهش مداری در سیاست‌ گذاری و برنامه ریزی از جمله اصولی است که در مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش دنبال می شود و این کمیته تخصصی تلاش می کند تا فرآیندهایی را طراحی کند تا بتوانداز یافته‌های دانش بنیان و پژوهش محور در طراحی اهداف و فرایندهای آموزشی و پرورشی حداکثر استفاده را به عمل آورد.

خیرایی آینده پژوهی را از راهبردی جدی این کمیته برشمردو تاکید کرد :باید با نگاه جامع و عمیق به آینده بتوانیم برنامه ها را متناسب با نیازها ی آینده آموزش و پرورش طراحی کنیم و همه فعالیت ها را برای رسیدن به افق چشم انداز 1404 طراحی ، عملیاتی و اجرایی کنیم .

وی توجه به خرد جمعی و استفاده از اندیشه و فکر صاحبنظران حوزه تعلیم و تربیت را از رویکردهای دیگر کمیته تخصصی برشمردو تصریح کرد: مبنای مشروعیت و مقبولیت قانون‌گذاری در این کمیته مشارکت پذیری است و از ظرفیت های بالقو.ه در حوزه های مختلف هوشمندانه و عالمانه استفاده خواهد شد.

خیرایی در پایان سخنان خود تحقق ساحت های ششگانه تربیتی سند تحول بنیادین ، آیین نامه های آموزشی و دستورالعمل های مالی، توسعه فضاها و تجهیزات آموزشی و کیفیت بخشی به آموزش و راهکارهای بهبود فرایند تحقیق وپژوهش را از جمله اولویت های آموزش و پرورش لرستان برشمرد و ادامه داد: کمیته تخصصی اجرای مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش باید بتواند این اهداف را با رویکرد بومی طراحی و عملیاتی کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 761982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =