مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل گفت: دولت امسال یک هزار و 100 میلیارد ریال از طریق سازمان شهرداری ها و خزانه معین به شهرداری های این استان کمک کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ مسعود امامی یگانه در همایش شهرداران استان اردبیل اظهار کرد: همچنین 20 میلیارد ریال برای ساماندهی و دفن زباله و 50 میلیارد ریال هم از محل بند 'و' تبصره 6 قانون بودجه 96 در تسریع طرح های عمرانی و خدماتی شهرداری ها به آنها اختصاص یافت.

وی ساماندهی مدیریت پسماند، پیگیری تخصیص اعتبارات از سازمان شهرداری ها، پرداخت تسهیلات برای طرح های درآمد زا ، توسعه خدمات شهری ، تامین ماشین آلات و برگزاری دوره های آموزش شهرداران و شوراها را از برنامه های قابل پیگیری دانست و گفت: امسال شهرداری مشگین شهر ،خلخال ،نمین و هیر برای دریافت تسهیلات به سازمان شهرداری های کشور معرفی شده است.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل همچنین بیان کرد: شهرداری ها با توجه به تاکید استاندار اردبیل بر مناسب سازی فضای عمومی، تقویت خدمات عمومی شهرها و بویژه تاکید بر سرمایه گذاری بخش خصوصی با هدف تامین درآمد پایدار، اقدام موثری را باید در دستور کار داشته باشند.

امامی اضافه کرد: درآمد و هزینه شهرداری ها باید در راستای ارتقای خدمات عمومی شهری برنامه ریزی و با صرفه جویی در هزینه ها طرح های اولویت دار برای توسعه شهرها تعریف و عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه همدلی شوراها و شهرداران توسعه پایدار شهری را ارتقا می دهد، افزود: تعامل و همدلی شوراها و شهرداران با محوریت توسعه شهری و رفع مشکلات شهر و عمل به وظایف مشخص در چارچوب مقررات مشکلات موجود را رفع می کند.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل اضافه کرد: شهرداران باید از تمام ظرفیت های موجود برای توسعه شهرها با مشارکت اقشار مختلف مردم استفاده نمایند.

استان اردبیل دارای 26 شهر می باشد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 763821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =